Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Forumregels  (gelezen 1662 keer)

adriaan

• Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +41/-88
  • Geslacht: Man
Forumregels
« Gepost op: 4 maart 2015, 22:33:13 »

We vinden elkaar over het algemeen erg aardig op dit forum. We zijn een hechte community die meer doet dan alleen Weerwolven spelen. We vergeven elkaar makkelijk als we tegen elkaar hebben staan liegen tijdens een potje WvW. We zijn altijd een steunpunt voor elkaar en beantwoorden graag vragen.
Toch hebben ook wij een aantal regels nodig om het forum voor iedereen gezellig te houden.
Zodoende vind je hier de forumregels. De spelregels vind je hier.

Uitingen
  • We tolereren géén discriminatie, in wat voor vorm dan ook.
  • Warez (illegale software) keuren we af. Als je je daar thuis achter je pc mee bezig houdt, vooral doen, maar zet het niet op het forum.
  • We zijn een forum voor alle leeftijden. Posts die op wat voor manier dan ook niet geschikt zijn voor kinderen worden verwijderd.
  • We behandelen elkaar respectvol in de discussie. Meningen verschillen en mensen hebben verschillende manieren van discussiëren. Val mensen niet persoonlijk aan en vul geen emoties in voor anderen. Laat iemand in zijn/haar waarde.
  • Dat iemand een andere mening heeft, betekent niet dat dit inherent fout is.
  • Ruzies uitvechten in topics is niet de bedoeling. Benader elkaar via PM of vraag iemand van het forumteam om te bemiddelen.

Signatures
  • Signatures zijn toegestaan, maar mogen geen bewegende beelden bevatten.
  • De maximale afmetingen zijn 500x125 pixels.
  • Eventuele tekst in je signature mag maximaal 1 regel zijn als je een plaatje erbij hebt, en maximaal 5 regels als je dat niet hebt.
  • Die tekst mag maximaal de normale lettergrootte hebben.

Overig
  • Voordat je mee kunt doen aan een spel, moet je je hebben voorgesteld in het Voorstelboard.
  • Dubbele accounts zijn niet toegestaan. Deze geven je de mogelijkheid om spellen flink te verpesten, een inactiviteitsban te omzeilen, of forumleden anoniem te beledigen. Daardoor maak je het forum voor andere leden niet leuker. Er wordt hier streng op gecontroleerd en gestraft.
  • Ieder lid dient waarschuwingen van het forumteam in acht te nemen en aanwijzingen op te volgen.

Al deze regels spreken redelijk voor zich en we zijn ervan overtuigd dat jullie ze kunnen opvolgen!
Mocht je een suggestie of vraag hebben met betrekking tot de regels, aarzel dan niet om iemand uit het forumteam, hetzij een Global Mod (Damon, Skeilah) of spelleider (Lyne, Sil, Adriaan, Kevindemen, Roandraak) een PM te sturen. Doe dit zeker ook wanneer je vindt, of tot de ontdekking bent gekomen dat iemand een regel heeft overtreden. Je krijgt altijd antwoord!

Een prettige tijd op het forum gewenst!
« Laatst bewerkt op: 12 november 2018, 21:01:38 door adriaan »

Roandraak

• De Draak
  • Bewoner
  • Overwinningen: +23/-41
  • Geslacht: Man
  • Forumbitch, dat je het weet...
Re: Forumregels
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2018, 20:36:37 »

Allereerst willen we al onze nieuwe leden welkom heten. Zo te zien stromen verschillende groepen van andere fora naar ons weerwolvenvanwakkerdam.nl. In het kort betekent dit dat de spellen weer voller komen te zitten en dat verschillende culturen zich gaan mengen.

Wij zien echter als forumteam dat de instroom van nieuwe leden wrijving met zich meebrengt. Laten we voorop stellen dat we willen dat WvW een plek is waar iedereen zich welkom voelt. We zijn een heel diverse groep mensen uit alle fasen in het leven met elk hun eigen ambities en manieren van doen. Dat maakt ons ook zo uniek!

De wrijving is de afgelopen spellen merkbaar. Het feit dat we van verschillende fora komen, betekent dat we vaak ook een andere manier van spelen hebben. Idealiter leren we van elkaar en komen we uit op een nieuwe manier van spelen, waar we het beste van alle fora combineren. Waar het, volgens ons, op dit moment fout gaat, is echter de manier van discussiëren. De discussies zijn op dit moment soms vijandelijk en op de man gespeeld.
Dit is iets wat wij absoluut niet tolereren. In de 12 jaar dat dit forum bestaat hebben we al veel leden aangetrokken en veel leden zijn al jaren lid. We willen hen ervan verzekeren dat WvW een leuke plek blijft.

Daarom scherpen wij de forumregels aan, zodat het forum voor iedereen een leuke plek blijft.
Deze uitbreiding van de forumregels valt onder “Uitingen”
We behandelen elkaar respectvol in de discussie. Meningen verschillen en mensen hebben verschillende manieren van discussiëren. Val mensen niet persoonlijk aan en vul geen emoties in voor anderen. Laat iemand in zijn/haar waarde.
Dat iemand een andere mening heeft, betekent niet dat dit inherent fout is.
Ruzies uitvechten in topics is niet de bedoeling. Benader elkaar via PM of vraag iemand van het forumteam om te bemiddelen.

Om enkele voorbeelden te geven, wat we in de toekomst niet meer willen zien:
Citaat
Ga je schamen
Citaat
Oké, ik voel de taak om jullie te verrijken omdat ongeacht jullie mega veel potjes hebben gespeeld, jullie common sense zo verkeerd is
Citaat
Doe niet zo achterlijk
Citaat
Je bent echt een eikel

Betere opties zouden zijn:
Citaat
Ik ben het hier niet mee eens
Citaat
Onze common sense is anders, ik leg jullie graag uit wat ik ervan denk en waarom
Citaat
Ik vind het opmerkelijk hoe je je opstelt. Zelf zou ik het anders doen
Citaat
Ik vind het niet chill hoe je je opstelt

Samengevat:
Discussies dienen over de inhoud van het spel te gaan. Tuurlijk kan het er hard aan toe gaan, maar beledigingen uit je niet hier. Argumenten dat je ‘zo bent’, gaan niet op. Iedereen dient rekening met elkaar te houden. Door te zeggen dat je ‘zo bent’, is dat per definitie niet mogelijk.

Het forumteam behoudt het recht om mensen aan te spreken op hun gedrag en eventuele sancties te bepalen. In principe zijn spelleiders verantwoordelijk voor hun eigen spel. Mocht je een discussie als vervelend ervaren (zelfs als je zelf niet in de discussie betrokken bent), benader dan de spelleider of een forumteamlid als het buiten een spel bezig is.

Indien spelers onze aanwijzingen niet opvolgen en in herhaling vallen, zijn we genoodzaakt om gepaste maatregelen te nemen. Respect staat op de eerste plaats op dit forum.

Nogmaals, we zijn een inclusief forum en iedereen is welkom. We hopen onzettend veel van nieuwe leden te leren, en nieuwe leden ook het een en ander te leren!

Reageren kan hier

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.
Pagina's: [1]   Omhoog