Goed gespeeld team slecht! (6)
Hoop dat iedereen genoten heeft, de boards gooi ik zo open
Wacht, niet eens een koppel?
::) Nope
Ha we waren misschien maar een beetje paranoia omdat het zo soepel liep.
LW gewoon netjes gewelpt, mijn actie die daar helaas verkeerd uitkwam, maar volgens mij niet had uitgemaakt :s
En dan Zuna die kennelijk toch Redeast heeft weten overtuigen om naar slecht te komen.
Carnage die zonder overleg een verhulling inzet, maar dat kwam toch perfect uit.
En Chaos die netjes de conversie op Zuna weet te doen (ook zonder overleg :P)
Basically alles ging buiten mij om dit spel maar kwam gewoon goed uit :)
Nou dat lynch spreiden was niet eens zo moeilijk XD Ik moest helaas Ingrid wel omleggen, anders was de verdenking naar Zuna te sterk geweest, aangezien die zich een aantal keer behoorlijk versproken had bij mij en ik een daarvan bij Ingrid had neergelegd. Nacht 3 was cruciaal voor het spel, want ik had Zuna ook doorgegeven aan Elias als potentieel ziener target. Ik wist vrijwel zeker dat Zuna geconverteerd was aangezien ze mij zo erg naar goed aan het trekken was dat het totaal niet meer geloofwaardig over kwam, dus het was een kwestie van afwachten tot ze eindelijk uit kwam en mij kon vertellen hoe slecht er voor stond. Overigens was het nog beter geweest als ze de dag ervoor had gedurfd uit te komen, dan was ik ook niet naar Elias en Ingrid gestapt :P
Overigens zouden we vandaag al stemmenoverwicht hebben als LustigeWolf zijn BM gewoon netjes had doorgegeven zie ik XD
Ik ben zelf wat minder te spreken over de nieuwe rollen. Ik vind het persoonlijk te chaotisch worden. Daarmee wordt het balanceren van een verdeling ook moeilijker, aangezien elk goedje met actie potentieel dronken is en een Beul niet meer automatisch bewezen, zelfs al is er een wolf omgelegd. Dat maakte het voor goed wel heel lastig spelen, ookal had een groot deel van de dronkaards op een gegeven moment door dat ze dronken waren. De Lycantroop is de vervelendste rol om te hebben en ik denk dat het verder aan het spel iets toevoegt. Fannie was in dit geval gewoon heel hard de sjaak er door en Castiel is er mee weggekomen omdat hij het openbaar al vroeg claimde. De spiegelaar, gifmenger en scherprechter (die we dit potje niet hebben gezien) kunnen nog wel wat nieuws brengen, maar hebben we helaas nu niet kunnen testen.
@you-know deel van mijn "verdenking" was gewoon vergezocht om iemand te kunnen verdenken waarvan ik niet echt dat die slecht was. Het andere deel is dat ik echt niet blij ben met claimfestijen die hier af en toe plaatsvinden. Mensen die iets beter op hun rol passen en die niet direct willen claimen worden daardoor vaker gewoon gelyncht omdat ze geen rolclaim hebben gedaan ongeacht of ze goed of slecht zijn. Daarnaast zorgt het ook voor dat eens een spelleider er een hoop welpen in stopt de helft van de spelers die is bij nacht 2 doordat ze onvoorzichtig zijn met hun rol, waardoor het spel heel makkelijk door slecht gewonnen wordt. Daarnaast valt het me op dat er vaak cliques ontstaan van mensen die op dag 1 rollen uitwisselen waardoor daar het spel plaatsvindt en de rest buitengesloten wordt. Vandaar dat ik aansloeg op jouw opmerking over dat Bloodwolf verdacht was doordat die op dag 1 niet wilde claimen.
Redeast: Ik vind dat Dronkaard nog flink generfed moet worden willen we die effectief meenemen.
Maar zal deze week nog een beter rapport schrijven van mijn bevindingen!
ik snap dat ik gedood ben door mijn chaos. Maar 100% speelde het als een goedje die info door kreeg van zuna. (en als een mede adhder) Dat was echt mega chaotisch. dus snap wel waarom ik gebeuld ben.
Maar dus wel de verdenking van William kwam via haar, waar ik naar william ben toegestapt (sinds ik als goede speler het wat verdacht vond) om hem te mee delen dat Zuna het op hem gemikt had.
het zelfde een beetje met ingrid die ook op een moment verdacht making kreeg van Zuna.
ik heb op momenten soms echt zitten denken 'wacht ik ben toch de slechterik toch? ik ben niet slecht dronken ofzo?'
ik had gehoopt om ergens gezien te worden als orakel maar toen ik hoorde dat er al een orakel was die potentieel
dronken was lag het me al moeilijk.
vond het toch een leuk potje! ik denk dat het soms een beetje vast geroest is in hoe het spel gespeelt word (merk ik toch een beetje) dus vind het soms wel leuk om chaos te zaaien en dag 1 iemand in vertrouwen te nemen en dan te zien wat daar mee gebeurt. (of ik nu slecht of goed ben). denk dat het wel spanend maakt. al hoe wel het nooit geforceerd moet worden om rollen te MOETEN claimen.
vond het des ondaks het zo kort was een leuk potje! (A)
Citaat van: Falsifica op 17 augustus 2025, 21:32:54Redeast: Ik vind dat Dronkaard nog flink generfed moet worden willen we die effectief meenemen.
Maar zal deze week nog een beter rapport schrijven van mijn bevindingen!
ik denk dat dronkaart beter totaal randome gespeelt kan worden. afhankelijk van hoe het spel het nodig heeft. niet met een vast besloten regel. meer van wat claimt iedereen, wat kan het spel best gebruiken. welke info lijkt te kloppen maar is het niet. denk dat het zo beetje moeilijker te lezen valt of je wel dronken of niet bent. en als je vermoede hebt dat je dronken bent dat het ook dan nog niet te lezen valt of je antwoord daadwerkelijk goed of foutief is.
Citaat van: JarJarBling op 17 augustus 2025, 21:34:52ik snap dat ik gedood ben door mijn chaos. Maar 100% speelde het als een goedje die info door kreeg van zuna. (en als een mede adhder) Dat was echt mega chaotisch. dus snap wel waarom ik gebeuld ben.
Maar dus wel de verdenking van William kwam via haar, waar ik naar william ben toegestapt (sinds ik als goede speler het wat verdacht vond) om hem te mee delen dat Zuna het op hem gemikt had.
het zelfde een beetje met ingrid die ook op een moment verdacht making kreeg van Zuna.
ik heb op momenten soms echt zitten denken 'wacht ik ben toch de slechterik toch? ik ben niet slecht dronken ofzo?'
ik had gehoopt om ergens gezien te worden als orakel maar toen ik hoorde dat er al een orakel was die potentieel
dronken was lag het me al moeilijk.
vond het toch een leuk potje! ik denk dat het soms een beetje vast geroest is in hoe het spel gespeelt word (merk ik toch een beetje) dus vind het soms wel leuk om chaos te zaaien en dag 1 iemand in vertrouwen te nemen en dan te zien wat daar mee gebeurt. (of ik nu slecht of goed ben). denk dat het wel spanend maakt. al hoe wel het nooit geforceerd moet worden om rollen te MOETEN claimen.
vond het des ondaks het zo kort was een leuk potje! (A)
Tis dat je gebeuld werd. Ik had je de dag erna graag gelyncht (was nog goed toen ik dat idee kreeg!). Want je claim was grootse onzin hahaha
Citaat van: Zuna op 17 augustus 2025, 22:16:15Citaat van: JarJarBling op 17 augustus 2025, 21:34:52ik snap dat ik gedood ben door mijn chaos. Maar 100% speelde het als een goedje die info door kreeg van zuna. (en als een mede adhder) Dat was echt mega chaotisch. dus snap wel waarom ik gebeuld ben.
Maar dus wel de verdenking van William kwam via haar, waar ik naar william ben toegestapt (sinds ik als goede speler het wat verdacht vond) om hem te mee delen dat Zuna het op hem gemikt had.
het zelfde een beetje met ingrid die ook op een moment verdacht making kreeg van Zuna.
ik heb op momenten soms echt zitten denken 'wacht ik ben toch de slechterik toch? ik ben niet slecht dronken ofzo?'
ik had gehoopt om ergens gezien te worden als orakel maar toen ik hoorde dat er al een orakel was die potentieel
dronken was lag het me al moeilijk.
vond het toch een leuk potje! ik denk dat het soms een beetje vast geroest is in hoe het spel gespeelt word (merk ik toch een beetje) dus vind het soms wel leuk om chaos te zaaien en dag 1 iemand in vertrouwen te nemen en dan te zien wat daar mee gebeurt. (of ik nu slecht of goed ben). denk dat het wel spanend maakt. al hoe wel het nooit geforceerd moet worden om rollen te MOETEN claimen.
vond het des ondaks het zo kort was een leuk potje! (A)
Tis dat je gebeuld werd. Ik had je de dag erna graag gelyncht (was nog goed toen ik dat idee kreeg!). Want je claim was grootse onzin hahaha
Goh ik zou men rol oprecht niet anders gespeeld hebben dan ik oprecht orakel zou zijn (A)
Maar dan zou ik er als goedje uit gelegen hebben dus. :P
@Falsifica ik ben trouwens nog benieuwd naar je 'regels' voor de antwoorden van Dronkaard. Daar zat een systeem in zei je, maar dat systeem werkte volgens mij nog steeds anders dan ik dacht
Citaat van: BloodWolf14 op 18 augustus 2025, 06:44:39@Falsifica ik ben trouwens nog benieuwd naar je 'regels' voor de antwoorden van Dronkaard. Daar zat een systeem in zei je, maar dat systeem werkte volgens mij nog steeds anders dan ik dacht
Dodeninfo:
Citaat van: Falsifica op 11 augustus 2025, 08:32:13Ter info, hoe hanteer ik de dronken rollen?
De slaapwandelaar ziet alleen maar slechte rollen. Dit komt omdat ze lichtelijk paranoïde wordt van de drank.
Het Orakel ziet altijd Ja, of de actie nou lukt of niet. Het antwoord is altijd Ja.
De Ziener ziet een random rol die niet in de rolverdeling zit.
En de Beul kan niemand vermoorden, daar komt ie vanzelf achter als ie het probeert.
Gefeliciteerd winnaars.
Ik heb niet zo heel erg genoten van deze pot, maar ik denk dat dat vooral komt doordat deze opzet niet helemaal in lijn is met waar ik de lol uit haal in een potje weerwolven. Het idee van veel chaos door dronkaards en potentiele tegenhangers van goodie rollen in team slecht is als concept wellicht heel leuk, maar je moet dan wel beseffen dat het vooral de goedjes zijn die erg in het nadeel zijn, dus je moet dan team slecht wellicht iets meer temperen qua sterkte of toch iets meer manieren geven om de informatie beter te kunnen valideren.
Ik haal vooral voldoening uit het aan elkaar knopen van stukken informatie, maar in een pot als deze kun je simpelweg niet zoveel waarde hechten aan de informatie die er wel is, voor mij werkt dat in ieder geval heel demotiverend. Ik denk dat dat ook vrij duidelijk was in mijn berichten richting anderen. Eigenlijk heb ik ook al vrij vroeg in het potje er met de pet naar gegooid toen ik het idee kreeg dat ik zelf toch ook dronkaard was wat niet heel lief is richting mijn teamgenoten, dus daarvoor mijn excuses.
Beulgemeester:
Ik ben het met je eens dat Dronkaard rol lang niet zo leuk uitpakte als dat ik had gehoopt. Ook ben ik het met je eens dat slecht iets sterker was dan goed. Ik denk zelf dat als ik de 2 lycantropen adel (max 2) had gemaakt dit spel een stuk spannender zou worden. Maar dat zie je achteraf.
Er waren maar 3 startwolven op 18 spelers. De welp was expres onzeker zodat die niet te veel misbruik kon maken van de dronkaards vermoorden.
Als jij geprobeerd had te beulen, was je bewezen geweest en doelwit voor zowel omega als bisschop een echte dodelijke rol te krijgen. Die kans heb je goed wel degelijk ontnomen door er met de pet naar te gooien. Maar jij was by far niet de reden dat goed verloren heeft.
Slecht had ontzettend veel mazzel dit spel. Ze hebben de grafdelver geluncht, zonder dat ze het wisten (wesp had niet eens neutraal bij ze geclaimt). Ze hebben per toeval de echte power rol eruit gehaald (Beertje). Ze hebben per ongeluk met de verhulling (die ze niet afgesproken hadden trouwens) de Bisschop eruit gestemd.
Citaat van: Falsifica op 18 augustus 2025, 10:07:26Als jij geprobeerd had te beulen, was je bewezen geweest en doelwit voor zowel omega als bisschop een echte dodelijke rol te krijgen. Die kans heb je goed wel degelijk ontnomen door er met de pet naar te gooien. Maar jij was by far niet de reden dat goed verloren heeft.
Tja, in mijn optiek was het niet zo slim om te kort na Ingrid haar actie mijn beul actie in te zetten, ongeacht of ik dacht dronken te zijn of niet (zie ook mijn opmerkingen in het dodendraadje). Ik denk dat dat namelijk de discussie heel snel qua focus de verkeerde kant op zou hebben gebracht. En de bisschop was letterlijk na de beulactie direct verhuld afgevoerd en de omega wolf had haar ding al gedaan. Dus ja, dat is natuurlijk kennis achteraf, maar wat je zegt klopt enkel als ik dus had gebeuld vlak na of vlak voor dat Ingrid dat deed. Jullie zijn geen fan hier van D1 beulen ( XD ) dus dan had het EN dezelfde dag als Ingrid moeten gebeuren (D2) EN had ik ervoor moeten zorgen dat WW niet werd weggestemd.
Als de lycantropen adel waren geweest was de Bisschop niet zo snel doodgegaan.. dus daarom is dit helemaal hypothetisch.
Als het aan mij ligt krijgt de Dronkaard nog flink wat 'nerfs' voordat we die echt gaan gebruiken. Maar schrijf vooral wat er volgens jou misging hier! Want ik kan het kritiek zeker gebruiken om in het vervolg een betere verdeling te maken. Dus dankjewel O0
Ik hoop dat je weet dat niets wat ik zeg een persoonlijke aanval is of een ondankbaarheid voor het hosten van het spel. ;) Natuurlijk kan elke verdeling soms net in voordeel van goed of slecht vallen, het is juist goed om hier mee te experimenteren.
Ik wilde alleen delen dat voor mij, persoonlijk, er gewoon iets teveel onzekerheid heerste dit spel om er heel veel lol uit te kunnen halen. De dronkaard is een leuke rol, ik denk dat alle testrollen in theorie erg leuk kunnen zijn, maar ik denk dat het in deze pot net iets teveel onzekerheid was met alles gecombineerd.
Overigens bedoelde ik met de pet ernaar gooien niet dat ik niet serieus wel gewoon dit spel heb gespeeld. Ik heb niet bewust of zo van team goed de glazen ingegooid. Ik heb alleen niet de keuze gemaakt op de voorgrond te treden terwijl ik dit wellicht wel had kunnen doen, omdat het voor mijn gevoel toch niet veel had uitgemaakt.
Yes geen zorgen, ik voel me niet aangevallen, ik weet dat de verdeling niet perfect was! Maar opbouwende kritiek moedig ik graag aan.
Ik zou het vooral jammer vinden als jij als speler nu je winterslaap ingaat zonder echt plezier nog te hebben gehad ;)
Ik denk dat je de dronkaard als een slechtere burger rol moet zien. Want. Dat is het ook. Uiteindelijk kom je erachter dat je geen krachten hebt. Tot dan, ben je in princiepe een veroorzaker van vals nieuws. Met uitzondering van de beul I guess, die zichzelf zo kan bewijzen.
Nu heeft dit, dit potje niets uitgemaakt. Er is niemand gehangen door vals en verkeerd nieuws, maar daar door bleef goed in priciepe over met slechts een dorpsgek(die al sterk verzwakt is door de aantal lycantropen en de wolventovenaar), een beul(die door alle valse informatie heel snel verkeerd kan beulen), een bisschop(die dit spel wel heel sterk had kunnen zijn) en twee wijze burgers(die als belangrijkste taak hadden om goed te vertellen hoeveel dronkaards er zijn).
Eigenlijk had goed dus alleen een bisschop die wat makkelijker een priester had kunnen maken.
Als we kijken naar hoe het spel gelopen is, vind ik dat goed het eigenlijk prima heeft gedaan. Alleen William is gelynched door de foute info van de dronkaards. De rest van de dronkaards hadden snel al door dat ze dronken waren. Naast dat heeft goed gewoon keurig netjes een wolf eruit gebeuld, een wolf eruit gelynched. Ik hintte er al naar in het dodentopic - maar dit was naar mijn mening niet echt een goede verdeling. Ik denk dat je een dronkaard in deze vorm echt moet zien als een slechtere burger. Als je er dus 4 hebt, moet je ook aan de kant van slecht wat inkorten. Want zoveel dronkaards gaat gewoon voor een lynch zorgen.
Ik zie een aantal opties om de dronkaard te verbeteren echter.
- Dronkaards kunnen opsoberen, en later het spel dus echt de rol krijgen die ze denken wat ze zijn. Wellicht is er een bisschop achtige rol die eenmaal(of xmaal) in het spel iemand in de nacht kan obsoberen. Diegene krijgt na de nacht te horen dat hij dronken was, maar nu zijn echte rol heeft.
- Uitkomsten van dronkaards volgen een hele specifieke set aan regels, net zoals in dit spel. Alleen zijn deze regels van te voren bekend bij alle spelers, zodat informatie winnende dronkaards er zelf achter kunnen komen dat ze wel of geen dronkaard zijn.
- Dronkaards soberen automatisch op na nacht X. Na deze nacht werken hun krachten gewoon zoals ze horen te werken.
- Variatie op het soberen: Als de dronkaard erachter komt dat hij een dronkaard is, word hij een echte dronkaard: Hij kan dan elke nacht iemand opzoeken en helemaal lam maken. De actie van deze persoon faalt altijd(mislukte lunch: 1/aantal wolven als de target een wolf is). Eventueel dat hier een limiet aan zit(2 keer per spel?)
Hoe dan ook, ik zou de dronkaard, zoals die nu is, zelf niet in het spel willen. Het is een leuke rol om van buitenaf te zien, maar niet echt een leuke rol om zelf te spelen. Je kan een spel beginnen met veel energie, en alles kwijt raken als je erachter komt dat je niets waard bent. Dat kan gewoon heel demotiverend werken, en ik denk niet dat je zulk soort rollen actief in spellen moet stoppen :)
*William was niet de lynch, dat was Waterwork, en niet door de verkeerde info van de goedjes. Dus dat puntje mag je negeren - goed deed het dus hardstikke prima
ik denk ook dat je moet kijken van waar de rol vandaan komt om zijn reden van bestaan te kunnen begrijpen.
Dronkaart komt van blood on the clocktower, een spel waar er maar 1 slechtje is die je dood moet doen.
Daardoor is er een categorie aan rollen genaamd buitenstaanders, heel hun doel is het voor de goedjes (die veel meer de meerderheid hebben in dat spel dan in een wolven spel.) het moeilijk te maken terwijl wel nog aan goed kant te staan.
dus ik denk als je de dronkaart in een weerwolven spel wilt verwikkellen, zoals
@noicreC al gezegd heeft je de slechte kant een deel moet nerven. (sinds dat het moeilijker maakt voor de slechtjes)
je moet ook denken aan dat de spelleiders veel meer invloed hebben op een potje blood on the clocktower dan de speelleiders in een normaal potje weerwolven. In BOTCT gebruiken spelleiders de rol van dronkaart om verhaallijnen/verdenkingen te sturen naar het team dat momenteel verliezend staat.
de dronkaart is daardoro een tool voor de spelleiders om teams te kunnen helpen waar nodig is. (in het beging is dat vaak slecht sinds dat ze met zo weinig zijn, dus gaan ze bv slechte spelers als goed laten zien naar de rolclaim dat ze op dat moment doen. naar mate spel vordert gaan dronken ook verkeerd zien dat beter is voor goede team.)
dus ik denk dat het moeilijke probleem is dat het nog niet helemaal vertaalt is naar het potje van weerwolven.
misschien een wild idee is dat de dronkaart een geheim hulpje is van slecht. (iemand die denkt dat hij goed is maar eigenlijk werkt voor slecht. eenmaal als die doorheeft dat hij dronken is dan weet die ook dat hij stiekem slecht is.) (zoon rol bestaat ook in BOTCT genaamt marionet. maar misschien heeft dit voor dronkaart hier meer belanse) of de ideeën van soberheid van
@noicreC ook wel goede ideeen.
ik denk ook wat een gemiste kans was dit spel is de combinatie, dronkaart en gifmenger. want als een gifmenger een dronkaart had gekozen. dan was zijn dronkenheid opgeheffen, sinds dat zijn rol dan niet werkt. dus met een gifmenger had je eigenlijk het goede team kunnen helpen. (of zo werkt ie toch in BOTCT).
Ik denk dat het wel in weerwolven kan werken, maar het mag zeker gefinetuned worden. En dat gaat ook zeker gebeuren
Ik zou de regels van de Dronkaard aanpassen naar antwoorden die voor specifieke rollen niet kunnen kloppen.
Ik heb in de wolvenchat aangegeven dat ik de optie zag dat rollen ook antwoorden kunnen krijgen die roltechnisch niet kunnen. Dus stel je bent een Orakel, dan krijg je de opties:
- Ja
- Nee
- Actie mislukt
Dit laatste krijgt een Orakel volgens mij normaal gesproken nooit te horen. Valt de randomizer daar op weet je dus direct dronkaard te zijn.
Zo zou ik alle dronkaard rollen hanteren :)
Natuurlijk verschilt dit wel wat per rol en wat die te horen kan krijgen.
Citaat van: BloodWolf14 op 18 augustus 2025, 18:19:13Ik zou de regels van de Dronkaard aanpassen naar antwoorden die voor specifieke rollen niet kunnen kloppen.
Ik heb in de wolvenchat aangegeven dat ik de optie zag dat rollen ook antwoorden kunnen krijgen die roltechnisch niet kunnen. Dus stel je bent een Orakel, dan krijg je de opties:
- Ja
- Nee
- Actie mislukt
Dit laatste krijgt een Orakel volgens mij normaal gesproken nooit te horen. Valt de randomizer daar op weet je dus direct dronkaard te zijn.
Zo zou ik alle dronkaard rollen hanteren :)
Natuurlijk verschilt dit wel wat per rol en wat die te horen kan krijgen.
Toevallig zou het Orakel dit keer gehoord moeten hebben dat zijn actie mislukt was, dus helaas werkt dat niet. Beschermengels bijvoorbeeld krijgen nooit iets te horen over het slagen van hun actie, dus daar gaat het ook niet voor op. Daarnaast wordt de beschrijving van de Dronkaard dan ook zo lang als elke mogelijke rol beschreven moet worden, dat het vrijwel niet meer te spelen is.
Citaat van: BloodWolf14 op 18 augustus 2025, 18:19:13Ik zou de regels van de Dronkaard aanpassen naar antwoorden die voor specifieke rollen niet kunnen kloppen.
Ik heb in de wolvenchat aangegeven dat ik de optie zag dat rollen ook antwoorden kunnen krijgen die roltechnisch niet kunnen. Dus stel je bent een Orakel, dan krijg je de opties:
- Ja
- Nee
- Actie mislukt
Dit laatste krijgt een Orakel volgens mij normaal gesproken nooit te horen. Valt de randomizer daar op weet je dus direct dronkaard te zijn.
Zo zou ik alle dronkaard rollen hanteren :)
Natuurlijk verschilt dit wel wat per rol en wat die te horen kan krijgen.
ik denk ook dat het hele doel van de dronkaart is dat je nooit zeker weet of je de dronkaart bent? met vast gestelde norme en regels is het veel te makkelijk om te achterhalen dat je dronkaart bent.
ik denk dat het juist de sterkte is van de rol dat je zelf niet weet dat je juist of fout bent. maar pas met de puzzle te leggen van andere info rollen je er achterom dat die persoon foute info spreekt.
ik denk ook dat dronkaart ook beter gaat testen als er maar 1tje in zit. in een spel waar je het misschien niet echt verwacht. (dus niet elk spel zou een dronkaart moeten hebben.).
misschien hebben priesters in dit dorp ook de rol om de AA meetings te organiseren en kunnen ze met hun water ook dronkaarts tot nuchtere mensen verhelpen. ;p
(https://media0.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExNzNjZTRpY2p6MmFvc213dnd0eTBhaHY1enR3azg0Z3UzcmZ3NXFxZSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/DZHr4DLRxJL1U8zp3j/giphy.gif)
Citaat van: redeast op 18 augustus 2025, 19:31:43Toevallig zou het Orakel dit keer gehoord moeten hebben dat zijn actie mislukt was, dus helaas werkt dat niet. Beschermengels bijvoorbeeld krijgen nooit iets te horen over het slagen van hun actie, dus daar gaat het ook niet voor op. Daarnaast wordt de beschrijving van de Dronkaard dan ook zo lang als elke mogelijke rol beschreven moet worden, dat het vrijwel niet meer te spelen is.
Maar dat is mijn hele punt juist. Een Bengel krijgt nooit iets te horen, maar je zou dus als Dronken Bengel wel kunnen hanteren dat er een kans is dat die te horen krijgt dat de actie mislukt ;)
Dan is het duidelijk dat die Dronkaard is.
Ik zie dat ik hier nog niets had getypt, maar het meeste wat ik wilde zeggen is al gezegd. 4 dronkaards was te chaotisch voor goed en werkte goed vooral in het nadeel.
Maar ik vond het wel echt een geinig spel! Ook complimenten voor de mensen die actief hebben bijgedragen aan het verhaaltopic. Dit hebben we vrijwel nooit, maar vond ik zeer vermakelijk om te lezen, dus van mij mag dat zeker terugkeren. Als er geen animo voor een heel spel met verhaal kan dit nog als sidetopic (zoals in dit spel) dienen.
Citaat van: Williambz op 20 augustus 2025, 14:50:30Maar ik vond het wel echt een geinig spel! Ook complimenten voor de mensen die actief hebben bijgedragen aan het verhaaltopic. Dit hebben we vrijwel nooit, maar vond ik zeer vermakelijk om te lezen, dus van mij mag dat zeker terugkeren. Als er geen animo voor een heel spel met verhaal kan dit nog als sidetopic (zoals in dit spel) dienen.
Voor mijn spellen wil ik het reactie/spam topic zeker weer vaker doen! Ik vond dat ook heel geinig!
Ik denk zelf als ik meekijk dat de dronkaard gewoon niet onderschat moet worden in hoe nadelig die is. En dat 4 op het aantal spelers gewoon gigantisch is. Ik kan best voorstellen dat 1 of maximaal 2 best kan. Maar ik kan me ook nog iets randoms voorstellen dat je iets heel anders doet:
Als de dronkaard meedoet horen 2 spelers in het spel een lijst met x (aanpasbaar op aantal spelers ofzo?) spelers. Zij weten dat tussen een van deze spelers een dronken speler zit.
Dan heb je een soort van "helpend" handje mocht de info ooit op het dt belanden en er bestaat twijfel over.
Plottwist: De dronkaard is neutraal, maar denkt dat hij een goede rol is, net zoals de echte dronkaard.
Als hij voor nacht 3 niet een wolf eruit heeft gestemd(dus 2 lynches de tijd), word hij een slecht hulpje en moet hij met slecht winnen. Als hij wel een wolf(of slecht onboardje)eruit heeft gestemd, word hij op nacht 3 de rol die hij dacht te zijn(of sobert hij op en krijgt hij de krachten beschreven in mijn vorige post).
De dronkaard word voor nacht 3 gezien als de rol die hij hiervoor was. Na nacht 3 word de dronkaard gezien als een dronkaard.
Als je dan als dronkaard je goedjes team hard loopt te naaien, hoor je uiteindelijk tenminste wel bij slecht. En als je door je dronkaardige krachten heen kan kijken, verdien je het ook wel om bij team goed te horen!
Nadeel: dit kan in sommige situaties snowballerig werken.