Het is afgelopen. Hopelijk hebben jullie genoten!
Gefeliciteerd Bas & Bas!
Bespreek hier het spel na!
Ja die Adel kwam veel te laat pas in beeld helaas. Anders was het nu Katz als Lijklynch geweest met dan een lunch op Castiel die, zoals verwacht, Foxi lunchte. Dan zouden Bert en ik overblijven met 2 vs 1 met Robin en BM aan onze kant. Dit was basically de enige manier om nog te winnen.
Gefeliciteerd aan het Lijk! Ik had gisteren al door dat je Lijk was. Niemand anders had die mogelijkheid met de lunches van onze witte kant. Leuk geprobeerd goed, maar het mocht niet baten ;)
Leuk spel wel dit!
Wat een zenuwslopend spel xD Maar wel leuk dat het tot het einde zo spannend bleef. Ik was op het laatst zelfs nog aan het denken of Bloodwolf niet het lijk geworden was xD
Bedankt voor het leiden 123berber!
En voor wie er nog benieuwd naar was: Wat de favoriete smaak paaseitjes was, is een gelijkstand geworden tussen witte chocolade en melk chocolade :D
Gefeliciteerd team Bas!
Ik verbaas mij dat het zo lang duurde tot wit het lijk doorhad.
Twee keer een mislukte lunch op een jager die maar blijft leven, daarnaast was al vroeg in het spel de optie geopperd dat Katz lijk zo kunnen zijn, wat naar mijn beleving eigenlijk volledig aan de kant is gegooid omdat er geen delver werd gespot en eigenlijk door het Sjamaanvisioen en rolomschrijving voor Lan in ieder geval was uitgesloten als delver. Ik heb zelf in ieder geval tot mijn dood gedacht dat er geen mogelijkheid bestond dat Lan iets anders dan Bengel kon zijn :P
Een interessante verdeling die tot het einde spannend is gebleven. Netjes, Berrie.
Ik heb gestreden voor wat ik waard was, maar het was helaas niet genoeg. Dit spel zorgde ervoor dat je constant alert moest blijven, zeker omdat je ook een hoop dingen niet zelf in de hand hebt. Vond het concept alliantiewinst wel weer eens fijn, merk dat ik dan harder erin durf te gaan.
Bedankt voor het leiden Berrie! Dat moet een hele klus zijn geweest met zoveel spelers en bijzondere rollen XD
Het was vooral op het einde enorm intensief en ik baal wel echt even dat goed niet gewonnen heeft, ondanks alle inspanningen. Maar we hadden het lijk helaas niet door... en verder wat communicatieproblemen binnen de adel :-X
Ik vond het een leuk spel om te spelen. Was op het einde wel heel confused, doordat ik dacht dat één of twee van de spelers tussen Bert, Bloodwolf en Castiel goed moest zijn.
Ik neigde in het begin er naar dat Bert alleen slecht was en ik gewoon william had vermoord en Castiel als heks waterwork had vermoord.
Deze theorie vond ik logisch omdat Bert me zo overduidelijk slecht leek en ik eigenlijk niet zo een slecht gevoel had bij Bloodwolf. Daarnaast zou het betekenen dat Castiel wel heks zou moeten zijn. Anders waren er geen twee doden, want een lijk kan niet actief zijn wanneer de twee roedels nog levend waren. én Bert was gezegend dus zou geen lunch kunnen plaatsen.
Maar later in het spel dacht ik dan het omgekeerde, wanneer Castiel heel hard op mij begon te duiken. Ik had nooit verwacht dat er nog drie slechtjes zouden over zijn.
En ook gefeliciteerd voor mijn medebas om dit mogelijk te maken :)
En kevin gelukkig dat je me niet de eerste lunch had gegeten dan was Aappen meedood :). Waren jullie al direct 2 wolven kwijt OOF.
Daarnaast zat ik wel op elk slechtje goed op een moment, behalve Bloodwolf die had ik helemaal niet door. Daarvoor wil ik Bloodwolf feliciteren!
En uiteindelijk toch niet van de alliantiewinst kunnen genieten ;(
Inderdaad, dankjewel Foxi!
Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Ik heb voor de grap geopperd dag 1 en 2 om heel het spel random mensen uit het forumteam op te eten :') Zijn we wel vanaf gestapt.
Citaat van: 123berber op 21 maart 2023, 21:59:25
Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Mag van mij standaard worden.
Citaat van: 123berber op 21 maart 2023, 21:59:25
Inderdaad, dankjewel Foxi!
Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Van mij mag dit ook vaker terugkomen
Citaat van: 123berber op 21 maart 2023, 21:59:25
Inderdaad, dankjewel Foxi!
Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Als de regels er om verfijnd worden, mag dit standaard worden.
Nu is het niet duidelijk met neutralen. Ik vind dat ze niet kunnen meewinnen zolang ze geen kant hebben gekozen. het zorgt er misschien voor dat neutrale spelers eerder al een kant gaan kiezen, dan pas voor de derde nacht.
Jullie hadden gewoon naar mij moeten luisteren dat BW slecht was. :P
Gefeliciteerd Bas, een verdiende winnaar.
Met toch ook wel een shout out naar Cas, die het echt lang heeft volgehouden nog.
Bedankt Berrie, voor het leiden.
Citaat van: 123berber op 21 maart 2023, 21:59:25
Inderdaad, dankjewel Foxi!
Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Ik heb dit spel niet gespeeld maar ik ben 100% voor alliantiewinst, het zorgt ervoor dat hulpjes makkelijker info op tafel kunnen gooien en dat wolven zichzelf kunnen sacrificen. En voor goed is het fijn omdat je gewoon voor je rol uit kunt komen wanneer dit handig is, en niet afhankelijk bent van of er een lunchstoppende rol is. Dat weerhoudt mensen er té veel van om fatsoenlijk hun rol te benutten vind ik.
Ik vond het ook een leuk spel, dus bedankt voor het leiden!
Ik ben zelf ook echt voor alliantiewinst. Ik was alliantiewinst eigenlijk ook gewend van het andere weerwolvenforum en moest er juist aan wennen om dat niet te hebben. In andere deductiespellen zoals Town of salem of bijvoorbeeld 1 nacht weerwolven win je ook met alliantie als je eruit ligt.
- Je wordt ook beloond voor je moeite. Ik vind her altijd lullig als je de laatste lunch bent voordat een wolf (die bekend is) de lynch wordt. Soms zie ik ook twijfel bij een wolf of diegene nog een lunch moet plaatsen. Bij alliantiewinst is dit probleem er niet meer.
- Zo wordt de 1 lunch ook iets minder erg, omdat je nog je alliantie kan volgen. Misschien wordt het spel dan ook nog iets meer gevolgd vanaf de zijlijn. Merk vaak wel dat als ik er snel uitlig dat ik het spel amper meer volg, maar denk dat dit met alliantiewinst wel meer wordt.
- Ook merk ik dat er iets meer risico genomen wat een andere dynamiek in het spel kan brengen. Je kan inderdaad sneller info open op tafel gooien waardoor het spel wat beter verloopt in mijn optiek.
Ik ben dus eigenlijk ook wel voorstander om dit in te voeren.
Wel heel ironisch dat we nu eens met alliantiewinst spelen en dan gelijk een lijk wint XD
Vond het ook een leuk spel, door de 3 allianties en ook door alliantiewinst, waardoor het spel me meer boeide ook nadat ik er uit lag. Alliantiewinst mag wat mij betreft dus ook doorgevoerd worden.
#TeamBas
Heel fijn spel, fijne verdeling.
Leuk met orakels als controleurs en twee wolventeams met subtiel andere tactieken.
Beetje jammer dat goed gelijk de wisselaar moest lynchen terwijl die zich niet kon verdedigen, maar dat soort fouten hours je er toch in ;)
Tsja ik vond ook dat je je typisch als jouzelf gedroeg xD
Ik was net te laat met vergiftigen want toen werd ik geluncht :(
ik vond het leuk spel, jammer dat ik bekeken was, Adriaan naar een kant krijgen was ook sterk geweest.
Citaat van: 123berber op 21 maart 2023, 21:59:25
Inderdaad, dankjewel Foxi!
Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Ow ja nog iets dat moet over nagedacht worden, wat doen we met zwarte en witte dood? De spelers die over zijn winnen alleen? Of wint iedereen gewoon?
Ik kan echt prima leven met zowel alliantiewinst als persoonlijke winst. Het voordeel met alliantiewinst vind ik wel dat mensen ook daadwerkelijk meer als alliantie spelen, zich opofferen om het maximale uit de rol te halen voor het team.
Citaat van: RoodHapje op 23 maart 2023, 00:23:06
Ik kan echt prima leven met zowel alliantiewinst als persoonlijke winst.
same
Om nu voor altijd alliantiewinst te doen trekt karma scheef, dat is mijn grootste issue. Sowieso ben ik volgens mij de eerste persoon die karma helemaal af zou willen schaffen.
Let niet eens op mijn karma.
Citaat van: Mexicanobroeder op 23 maart 2023, 08:13:15
Om nu voor altijd alliantiewinst te doen trekt karma scheef, dat is mijn grootste issue. Sowieso ben ik volgens mij de eerste persoon die karma helemaal af zou willen schaffen.
ik ben het met je eens, het voegt weinig toe, het zou cooler zijn als je daadwerkelijk iets er mee zou kunnen idk win 200 spellen krijg een flair. maar zoals het nu is, ben ik het met je eens. afschaffen is voor mij prima
Citaat van: Mexicanobroeder op 23 maart 2023, 08:13:15
Om nu voor altijd alliantiewinst te doen trekt karma scheef, dat is mijn grootste issue. Sowieso ben ik volgens mij de eerste persoon die karma helemaal af zou willen schaffen.
Karma is al scheef. Het zou goed kunnen dat ik als spelleider karma vergeten ben omdat ik er eigenlijk nul belang aan hechte en dat administratieve klusje dan ook regelmatig vrij laat uitvoerde ;p
Citaat van: Williambz op 21 maart 2023, 22:25:36
Ik vond het ook een leuk spel, dus bedankt voor het leiden!
Ik ben zelf ook echt voor alliantiewinst. Ik was alliantiewinst eigenlijk ook gewend van het andere weerwolvenforum en moest er juist aan wennen om dat niet te hebben. In andere deductiespellen zoals Town of salem of bijvoorbeeld 1 nacht weerwolven win je ook met alliantie als je eruit ligt.
- Je wordt ook beloond voor je moeite. Ik vind her altijd lullig als je de laatste lunch bent voordat een wolf (die bekend is) de lynch wordt. Soms zie ik ook twijfel bij een wolf of diegene nog een lunch moet plaatsen. Bij alliantiewinst is dit probleem er niet meer.
- Zo wordt de 1 lunch ook iets minder erg, omdat je nog je alliantie kan volgen. Misschien wordt het spel dan ook nog iets meer gevolgd vanaf de zijlijn. Merk vaak wel dat als ik er snel uitlig dat ik het spel amper meer volg, maar denk dat dit met alliantiewinst wel meer wordt.
- Ook merk ik dat er iets meer risico genomen wat een andere dynamiek in het spel kan brengen. Je kan inderdaad sneller info open op tafel gooien waardoor het spel wat beter verloopt in mijn optiek.
Ik ben dus eigenlijk ook wel voorstander om dit in te voeren.
Dit dit dit dit O0 O0 O0 O0 (A) (A) (A) (A) :-* :-* :-* :-*
Citaat van: Mexicanobroeder op 23 maart 2023, 08:13:15
Om nu voor altijd alliantiewinst te doen trekt karma scheef, dat is mijn grootste issue. Sowieso ben ik volgens mij de eerste persoon die karma helemaal af zou willen schaffen.
Mijn karma is juist scheef omdat ik in meerdere spellen voor de winst heb gezorgd maar uiteindelijk als laatste geluncht ben... (A)
Citaat van: Mexicanobroeder op 23 maart 2023, 08:13:15
Om nu voor altijd alliantiewinst te doen trekt karma scheef, dat is mijn grootste issue. Sowieso ben ik volgens mij de eerste persoon die karma helemaal af zou willen schaffen.
Daar ben ik het echt behoorlijk mee eens. Als je je zo graag wil profileren is het toch leuker als dat lukt in hoe mensen over je praten als speler dan puur statistisch.
Citaat van: Malanaphy op 23 maart 2023, 16:50:04
Citaat van: Mexicanobroeder op 23 maart 2023, 08:13:15
Om nu voor altijd alliantiewinst te doen trekt karma scheef, dat is mijn grootste issue. Sowieso ben ik volgens mij de eerste persoon die karma helemaal af zou willen schaffen.
Mijn karma is juist scheef omdat ik in meerdere spellen voor de winst heb gezorgd maar uiteindelijk als laatste geluncht ben... (A)
Maar je bent het aardig aan het bijtrekken ;)