Op dag 6 gaan we Ticket to Ride spelen op de uitbreiding/kaart Polen (Polska).
Basisregels: https://www.bordspellenstore.nl/wp-content/uploads/2018/01/Spelregels-Ticket-to-Ride-Europe-NL.pdf
Regels Polen: http://boardgame.bg/ticket%20to%20ride%20map%20collection%20volume%206.5%20poland%20rules.pdf
We voegen de volgende regel toe: de twee tickets die een team het langste heeft en niet voltooit, tellen niet als minpunten mee.
Als het spel niet afkomt, tellen we de punten zoals die op dat moment staan, tenzij één team er veel langer over heeft gedaan dan het andere team of opzettelijk heeft vertraagd, dan verliest dat team.
Als Team Iedereen wint, dan zal er een yeti-actie over alle slechte of slecht-neutrale acties gelden in nacht 6: 50% kans dat die mislukken.
Als Team Slecht wint, dan zal er een yeti-actie over alle goede of goed-neutrale acties gelden in nacht 6: 50% kans dat die mislukken.
We zijn nog met 9 spelers; de regel dat iemand voor Team Iedereen niet 2 keer achter elkaar mag posten is vervallen.
(https://snipboard.io/eAQr7H.jpg)
(https://snipboard.io/5nUy3X.jpg)
(https://snipboard.io/n7Jmpl.jpg)
Team iedereen mag minstens 2 kiezen uit deze tickets:
(https://snipboard.io/Iod0h5.jpg)
Wij willen graag
warszawa - lodz
warszawa - gdansk
koszalin - kielce
Team Slecht heeft ook 1 ticket weggedaan en er 3 gehouden.
Jullie tickets en hand met treinkaarten:
(https://snipboard.io/MNSWCs.jpg)
In de markt ligt:
(https://snipboard.io/yuC2YD.jpg)
Team Iedereen mag beginnen.
Wij pakken de gele en zwarte kaart
Slecht koopt Olsztyn-Plock met 2 rood en een joker.
In de markt ligt nu Wit-Joker-Zwart-Groen-Roze
We pakken zwart en groen, graag een update van onze hand :)
Slecht pakt wit en blauw:
(https://snipboard.io/KHU10J.jpg)
Hier jullie hand en de markt
Groen en oranje
Slecht pakt wit en een kaart van de stapel.
(https://snipboard.io/x50zZC.jpg)
We pakken groen en blauw
Slecht geeft 2 wit uit om te bouwen van Olsztyn naar Rusland
Wat ligt er op tafel?
Aan kaarten die we kunnen pakken
Oranje-Joker-Oranje-Geel-Roze
2x oranje
Slecht pakt roze en geel.
(https://snipboard.io/zXvlCu.jpg)
Wij bouwen met 3 zwart Olsztyn naar Gdansk
Slecht bouwt voor 1 groen het stuk tussen Czestochowa en Katowice
Graag 2 kaarten van de gedekte stapel.
Blauw en rood getrokken
Slecht pakt zwart en oranje, op tafel ligt Rood-Joker-Joker-Geel-Rood
Wij bouwen graag de lijn lodz - warszawa met 2 blauw
Slecht koopt met 1 roze het stuk van Katowice naar Bielsko-Biala
2 dichte kaarten
Oranje en geel getrokken.
Slecht pakt twee dichte kaarten.
Wij leggen Kielce - Lodz met 2 groene kaarten
Citaat van: fannieklm op 27 november 2022, 22:23:02
Wij leggen Kielce - Lodz met 2 groene kaarten
Dit kost 3 groen, als zodanig verwerkt.
Team Slecht pakt wederom 2 dichte kaarten en Team Iedereen is weer.
gdansk- kozalin met 4 oranje kaarten.
Graag een update van onze kaarten :D
Team Slecht bouwt Bielsko-Biala naar Zakopane met 2 oranje kaarten.
Graag 2 dichte kaarten.
Groen & rood gepakt
Slecht legt het stukje van Bielsko-Biala naar Slowakije met 1 rode kaart
2 dichte kaarten graag
Wit en roze gepakt
Slecht pakt 2 dichte kaarten
Wat hebben we nu liggen?
Op tafel is niks veranderd, er ligt Rood-Joker-Joker-Geel-Rood.
Team Iedereen heeft in handen: 2 jokers, 2 roze, 1 groen, 2 geel, 2 rood, 1 wit
Wij pakken graag weer 2 van de stapel
Wit en joker gepakt
Slecht bouwt Lodz-Kalisz met 2 roze kaarten
2 gedekte kaarten.
twee blauwe kaarten gepakt
(https://snipboard.io/BmO7Jw.jpg)
Slecht pakt twee dichte kaarten
Wij willen ook graag weer 2 dichte kaarten.
Wit en joker gepakt
Slecht bouwt het stukje tussen Plock en Lódz voor 2 zwarte kaarten
Graag olsztyn Warsawa voor 2 jokers en 2 roze.
Slecht pakt 2 dichte kaarten
We pakken graag eerst 1 rood, zodat we kunnen zien wat voor kaart er bij komt, om vervolgens de volgende kaart te kunnen kiezen.
Er komt een groene bij.
In de markt ligt nu Rood-Joker-Joker-Geel-Groen.
Graag geel.
Blauwe komt ervoor in de plaats
Slecht pakt een joker. Op tafel ligt nu Rood-Joker-Blauw-Blauw-Groen
Gdansk Plock, 3 geel en 2 jokers.
Slecht bouwt het stukje tussen Lodz en Czestochowa voor 1 joker en 1 oranje. Hierdoor nemen zij de bovenste kaart van Rusland en van Slowakije voor 7+6 punten.
(https://snipboard.io/lTFhsa.jpg)
De 2 blauw bij Ukraine.
Slecht bouwt het stukje van Kalisz naar Wroclaw met 2 groene kaarten.
Gorzow naar Pila met 2 wit alsjeblieft
Herstel, als het op tijd is graag niet doen.
Szczecin naar Gorzow met 2 wit als dat nog kan/mag
Slecht neemt een blauwe en een groene kaart.
Op tafel ligt nu: Rood-Joker-Roze-Blauw-Roze
Wij pakken de blauwe kaart
Er komt een nieuwe blauwe kaart voor in de plaats, dus de markt is nog hetzelfde. Nog 1 kaart pakken aub
Die pakken we ook.
Slecht legt het stukje van Wroclaw naar Tsjechië met 3 blauwe kaarten. Hierdoor claimen zij de bovenste kaart van Tsjechië en de tweede kaart van Rusland en Slowakije, voor 10+4+4 punten.
In de markt ligt rood-joker-roze-joker-roze.
Wij nemen graag de rode kaart
In plaats daarvan komt een oranje kaart. Nog 1 kaart te nemen.
Graag een gedekte kaart
Oranje kaart getrokken. Einde beurt
Team slecht pakte een oranje kaart. Ervoor in de plaats kwam een joker waardoor alle 5 kaarten werden afgelegd en vervangen.
Er lag toen: Wit-Zwart-Roze-Groen-Geel
Slecht pakte de witte kaart en daarvoor kwam blauw in de plaats, dus nu ligt er Blauw-Zwart-Roze-Groen-Geel
We pakken blauw en zijn benieuwd naar de volgende kaart.
Citaat van: RoodHapje op 28 november 2022, 20:28:47
We pakken blauw en zijn benieuwd naar de volgende kaart.
Dat is wit
Graag gedekt.
Rode kaart gepakt, einde beurt
Slecht pakt wit en geel, komt geel en blauw voor in de plaats.
Zwart en geel graag
Er komen een gele en witte voor in de plaats, einde beurt
Slecht legt voor 1 groen het stukje van Suwalki naar Litouwen.
(https://snipboard.io/40WMbe.jpg)
Wij bouwen Elk - Suwalki met 1 oranje
Slecht speelt 2 witte kaarten en bouwt de lijn van Elk naar Bialystok
Wij bouwen Kielce naar Rzeszow met 3 rood
Slecht speelt 2 gele kaarten en legt van Elk naar Olsztyn.
Wij leggen 3 blauwe van koszalin naar szczecin
Slecht pakt 2 dichte kaarten
Wij leggen 1 zwart van gorzow naar niemcy
Dat levert de bovenste kaart van Duitsland en de bovenste kaart van Oekraïne op voor 7+6 punten. Ook gaat hiermee de laatste ronde in, want Team Iedereen heeft nog maar 2 treintjes over. Beide teams mogen nog 1 beurt doen.
Slecht legt voor hun laatste beurt het stukje Bialystok-Suwalki met een rode kaart en een joker. Hierdoor pakken zij de bovenste kaart van Litouwen, de tweede kaart van Tsjechië, en de derde kaart van Slowakije en Rusland (3+7+2+3 punten).
Wij leggen met 2 rode kaarten het stuk van Olsztyn naar Rosia
Team Iedereen pakt daarmee nog de 2e kaart van zowel Duitsland als Oekraïne (4+4 punten). De stapel van Rusland is leeg, dus daar krijgen zij niets meer voor.
Het spel is afgelopen. Ik ga nu de punten tellen.
Eindscore
Bonuskaarten:
Team Iedereen: 21 punten
Team Slecht: 46 punten
Tickets:
Team Iedereen: Warszawa - Lodz, Warszawa - Gdansk, Koszalin - Kielce, allemaal gehaald, 2+7+11=20 punten
Team Slecht: Kalisz - Olsztyn, Czestochowa - Bialystok, Zakopane - Olsztyn, 6+7+11=24 punten
Tussenstand voordat ik alles van het bord afhaal om de losse stukjes te kunnen tellen:
(https://snipboard.io/7M1B6X.jpg)
Losse stukjes:
Team Iedereen: 50 punten
Team Slecht: 30 punten
Totaal:
Team Iedereen: 91 punten
Team Slecht: 100 punten
Team Slecht wint dit spel en wint vannacht een virtuele Yeti-actie over alle goede en goed-neutrale acties.
(https://snipboard.io/QdyZKc.jpg)