Weerwolven van Wakkerdam

Nieuws => Feedback en vragen => Rolvoorstellen => Topic gestart door: adriaan op 7 oktober 2022, 10:36:58

Titel: Rolvoorstellen
Bericht door: adriaan op 7 oktober 2022, 10:36:58
Hier kan je rollen voorstellen.
Gebruik dit topic (https://weerwolvenvanwakkerdam.be/index.php?topic=33984.0) om te reageren op geposte rolvoorstellen.
Het archief staat hier (https://weerwolvenvanwakkerdam.be/index.php?topic=24847.0).
Heb je een ander voorstel dat geen rolvoorstel is? Open gerust een nieuw topic in dit board!

Let op de volgende zaken:

1) Voegt de rol iets toe aan het spel? Een nieuwe goede rol die immuun is voor de wolven is bijvoorbeeld misschien niet nodig, want we hebben al een weerhamster.
2) Is de rol leuk om zelf te spelen? Een rol waarmee iemand tijdelijk niet kan winnen klinkt grappig om toe te voegen, maar is minder leuk als je daarmee op het laatste moment zelf je overwinning kwijt raakt.
3) Is de rol leuk als iemand anders hem krijgt? Een überwolf die niet gelyncht kan worden en beulskrachten heeft klinkt heel cool, maar is wat minder fijn als je zelf burger bent.
4) Verandert de rol niet teveel aan de basis van het spel? Met de basis doelen we erop dat de goedjes met de lynch wolven uitschakelen en de wolven in de nacht de goedjes vermoorden. Een extra stem kan leuk zijn, iemand die in zijn eentje de stemmen kan negeren en een lynchdoelwit kan bepalen niet.
5) Koppels gaan we nooit opbreken of openbaren. Een rol met dit effect gaan we dus ook niet spelen.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 8 oktober 2022, 18:03:25
Tovenaar
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De Tovenaar kan 2 mensen tijdelijk verwisselen van locatie in de nacht. Dit houdt in dat alle acties op A, nu ongezien op B worden uitgevoerd, en andersom.
De personen die verwisseld waren en de personen wie de acties op een van deze personen deden, krijgen hier niks van te horen.

Beperkingen:
De Tovenaar is beperkt tot 3 verwisselingen per spel.
De Tovenaar's actie heeft alleen effect op gerichte acties (zieners, bengels, lunch) en niet op algemene acties of acties die op meerdere personen teglijk zijn zoals de yeti en de hacker/raddraaier.
De Tovenaar's actie mislukt als de vriend bij een van zijn doelwitten slaapt of een van zijn doelwitten de vriend is, of als de huidenwisselaar een van zijn doelwitten is of gehuidenwisseld staat met een van de doelwitten.
De Tovenaar heeft geen effect gedurende de dag en dus enkel in de nacht.

Tijd van actie:
De nacht (de hele nacht). (Samen met Grafrover).
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 14 oktober 2022, 10:12:11
Reus
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Reus is zo groot, dat er minimaal 2 volbloed wolven nodig zijn om de Reus op te eten. De Reus kan dus niet dood door de lunch als er nog maar 1 volbloed wolf is.

Beperkingen:
De Reus kan wel zonder problemen opgegeten worden wanneer er 2 volbloed wolven of meer levend zijn.
Als een volbloed wolf is opgesloten door de Slotenmaker, wordt deze volbloed wolf buiten beschouwing gelaten.
Als er een yeti buiten is en de Reus op de lunch staat, wordt er per volbloed wolf een muntje opgegooid, waarvan er 2 moeten doorgaan om de Reus op te eten.

Tijd van de actie:
De lunch (bescherming ervan)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 14 oktober 2022, 18:54:30
Kapitein
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Kapitein beschermt zijn beide directe buren tegen de lunch.

Beperkingen:
De bescherming van de Kapitein beïnvloedt ook de uitslagen van zienende rollen, de buren worden namelijk standaard gezien als "Goede Burger".
Als één van zijn directe buren op de lynch is doodgegaan of op een andere manier, wordt de kracht niet overgeplaatst naar de volgende buur.
De Kapitein zelf is niet beschermt met zijn kracht.
De Yeti heeft invloed op beide acties van de Kapitein, de bescherming en de verandering van de uitslag van de zienende rollen.

Tijd van de actie:
De nacht (Lunch, ziener, helderziende en dorpsgek)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 8 november 2022, 08:59:31
Ik heb de feedback van de tovenaar en de kapitein gelezen en heb de volgende aanpassingen gedaan:

Tovenaar
Alliantie: Neutraal of eventueel slecht onboard hulpje.

Eigenschappen:
De Tovenaar kan 2 mensen tijdelijk verwisselen van locatie in de nacht. Dit houdt in dat alle acties op A, nu ongezien op B worden uitgevoerd, en andersom.
De personen die verwisseld waren en de personen die de acties op een van deze personen deden, krijgen hier bericht van dat er een spreuk is uitgesproken.

Beperkingen:
De Tovenaar is beperkt tot 2 verwisselingen per spel.
De Tovenaar's actie heeft alleen effect op gerichte acties (zieners, bengels, lunch) en niet op algemene acties of acties die op meerdere personen tegelijk zijn zoals de Yeti en de Raddraaier.
De Tovenaar's actie mislukt als de vriend bij een van zijn doelwitten slaapt of een van zijn doelwitten de vriend is, of als de huidenwisselaar een van zijn doelwitten is of gehuidenwisseld staat met een van de doelwitten.
De Tovenaar heeft geen effect gedurende de dag en dus enkel in de nacht.
De Tovenaar weet niet of zijn/haar actie wel of niet geslaagd is en er is dus geen refund als zijn/haar actie mislukt.

Tijd van actie:
De nacht (de hele nacht). (Samen met Grafrover).

Kapitein
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De Kapitein beschermt zijn buren tegen de lunch.
De Kapitein stuurt elke nacht of hij zijn bovenbuur, of onderbuur wil beschermen.

Beperkingen:
De bescherming van de Kapitein beïnvloedt ook de uitslagen van zienende rollen, de buur wordt namelijk standaard gezien als "Goede Burger".
De Kapitein zelf is niet beschermt met zijn kracht.
De Yeti heeft invloed op beide acties van de Kapitein, de bescherming en de verandering van de uitslag van de zienende rollen.
De Kapitein mag maximaal 2 keer achter elkaar dezelfde buur beschermen.
Een buur van de Kapitein wordt gezien als een levende speler die boven en onder hem staan in de spelerslijst.

Tijd van de actie:
De nacht (Lunch, ziener, helderziende en dorpsgek)

Als de Tovenaar invloed heeft gehad op iets, is het dus bekend (net zoals een welp die mislukt welpt) daarom zou de tovenaar ook nog wel een slecht hulpje kunnen zijn.
De Kapitein kan 1 buur beschermen per nacht, en niet oneindig lang achter elkaar. Ter compensatie kan de kapitein nu ook nieuwe buren beschermen na de dood van een van zijn buren (anders is er een kans dat je snel uitgespeeld bent als kapitein)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 10 november 2022, 08:05:45
Siamese wolf
Alliantie: Slecht (volbloed)

Eigenschappen:
De Siamese wolf zal pas doodgaan aan de lynch als hij er voor de tweede keer op komt.

Beperkingen:
De Siamese wolf zal zijn stemrecht verliezen nadat hij voor de eerste keer op de lynch is gekomen.
De Siamese wolf zijn rol zal openbaar worden gemaakt nadat hij voor de eerste keer op de lynch is gekomen.
De kracht van de Siamese wolf telt enkel voor de lynch en niet voor andere doodsoorzaken.

Tijd van de actie:
De dag (lynch).

De Siamese wolf is een soort slechte prins. Echter, kan de kracht van de Siamese wolf ervoor zorgen dat slecht net dat beetje kan rekken wat ze wel eens te kort komen.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 14 november 2022, 08:34:50
Orakel
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Het Orakel controleert elke nacht of twee personen samen kunnen winnen.

Beperkingen:
Een G/S-koppel zal niet als aparte alliantie gezien worden. Het Orakel controleert dus op de overwinningsmogelijkheden van de rol van de gekozen persoon.
Het Orakel ziet geen rollen of allianties, enkel of ze samen kunnen winnen.
Een goedje en een slecht neutraal worden gezien als een match voor een overwinning.
Een slechtje en een goed neutraal worden gezien als een match voor een overwinning.
Het Lijk zal alleen een match vormen met zijn/haar delver.

Tijd van de actie:
Stap 12 (Dorpsgek, Helderziende, Sjamaan, Ziener, Grafdelver(lijk maken), Raddraaier, Pyromaan, Ziener)

Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Katz op 15 december 2022, 19:25:15
Lieveling
Extra rol (voor slecht)

Eigenschappen:
De weerwolven zullen de eerste nacht gezamelijk belissen wie hun lieveling wordt. De lieveling zal dan direct toegevoegd worden aan het weerwolvenboard en kan met hun overleggen.
De lieveling kan nog steeds zijn of haar rol gebruiken om de weerwolven te helpen. De actie van de lieveling aanwerven kan niet mislukken.
Indien rollen met visioenen de lieveling zouden bekijken zien ze alleen de rol.
Indien een wisselaar met een lieveling wisselt die een goede rol heeft, lukt de wissel.

Beperkingen:
De lieveling is maar een hulpje en mag de lunch van de wolven niet posten.

Tijd van actie:
Stap 1 (maar maakt geen verschil waar de actie plaatsvindt.)

Rederenering achter de rol:
Het maakt de wisselaar minder sterk.


Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 2 maart 2023, 22:24:26
De nutteloze wolf (Slecht volbloed wolf onboard)
De nutteloze wolf werd al tijden buitengesloten. Hierdoor ontstond er onzekerheid over zijn eigen krachten en besloot op een avond naar iemand toe te gaan midden in de nacht. Echter durfde hij niks te doen en bleek zijn actie nutteloos, of toch niet?

Eigenschappen:
Elke nacht kan de nutteloze wolf zijn actie uitvoeren op een persoon naar keuze. Deze actie doet echter niets.
De persoon op wie de actie is uitgevoerd, krijgt hier GEEN bericht van.

Beperkingen:
Als de actie van de Nutteloze wolf mislukt, krijgt hij hier bericht van EN krijgt hij WEL te horen wat zijn actie heeft doen laten mislukken.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 2 maart 2023, 23:57:57
Kind
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Het Kind is 100% loyaal aan zijn ouders, en zijn stem telt 0.5x extra mee per ouder die op hetzelfde lynchdoelwit stemt als het kind.
Het Kind krijgt elke keer na de nacht te horen hoeveel ouders er nog leven.

Beperkingen:
Als beide ouders van het kind uit het spel zijn, dan verandert het kind in een welp (in eerste instantie). Gedurende nacht 5 of daarna verandert het kind in een weerwolf zonder krachten.
Het Kind weet niet wie de ouders zijn en bij welke alliantie ze horen.


Ouder (extra rol)
Eigenschappen:
Het zijn van een ouder brengt geen eigenschappen met zich mee, enkel voor Het Kind.

Beperkingen:
Een Ouder kan elke alliantie en rol hebben.
Een Ouder weet niet wie het Kind is.
Een Ouder weet niet wie de andere ouder is.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 17 maart 2023, 17:43:41
Padvinder
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Padvinder is een expert in het zoeken naar sporen. Elke nacht kan hij iemand insturen om te kijken of deze persoon voetsporen achterlaat.
De Padvinder krijgt geen rol van een persoon te weten, enkel of deze "geen", "gelimiteerde" of "permanente" actie heeft.

Beperkingen:
Iemand die geen actie heeft, zoals een weerhamster en burger, zullen als "geen actie" gezien worden.
Iemand die een beperkte actie heeft of een actie op een bepaald moment, zoals een stalker, leugenwolf, jager, vriend, zullen als "gelimiteerde actie" gezien worden.
Iemand die geen vereisten aan de actie heeft, zoals een beschermengel, ziener, sjamaan, zullen als "permanente actie" gezien worden.
Als een wolf wordt bekeken, dan wordt er eerst naar de extra kracht van de wolf gekeken (leugenstemmen, conversie, illusie), en daarna een 1 op aantal levende wolven kans dat de lunch gezien wordt (dus permanente actie).
Een normale wolf zal dus standaard als "permanente actie" gezien worden.

Tijd van de actie:
Stap 12 (ziener/helderziende/dorpsgek/etc.)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 17 maart 2023, 17:58:20
Citaat van: Rampposi op 17 maart 2023, 17:43:41
Padvinder
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Padvinder is een expert in het zoeken naar sporen. Elke nacht kan hij iemand insturen om te kijken of deze persoon voetsporen achterlaat.
De Padvinder krijgt geen rol van een persoon te weten, enkel of deze "geen", "gelimiteerde" of "permanente" actie heeft.

Beperkingen:
Iemand die geen actie heeft, zoals een weerhamster en burger, zullen als "geen actie" gezien worden.
Iemand die een beperkte actie heeft of een actie op een bepaald moment, zoals een stalker, leugenwolf, jager, vriend, zullen als "gelimiteerde actie" gezien worden.
Iemand die geen vereisten aan de actie heeft, zoals een beschermengel, ziener, sjamaan, zullen als "permanente actie" gezien worden.
Als een wolf wordt bekeken, dan wordt er eerst naar de extra kracht van de wolf gekeken (leugenstemmen, conversie, illusie), en daarna een 1 op aantal levende wolven kans dat de lunch gezien wordt (dus permanente actie).
Een normale wolf zal dus standaard als "permanente actie" gezien worden.

Tijd van de actie:
Stap 12 (ziener/helderziende/dorpsgek/etc.)
Om even het lijstje van uitkomsten er bij te zetten;
Geen
• Burger
• Weerhamster
• Weerwolf

Beperkt
• Dorpsgek
• Huidenwisselaar
• Jager
• Slaapwandelaar
• Prins
• Gezegende + Vervloekte
• Vriend
• Apostaat
• Kettingwelp + Welp
• Grafrover
• Lijk
• Slotenmaker

Gelimiteerd
• Stalker
• Bisschop + Omegawolf
• Beul
• Priester
• Wijze burger
• Yeti
• Conversiewolf
• Illusiewolf
• Kettersewolf
• Leugenwolf
• Orc
• Verhullende wolf
• Grafdelver
• Heks
• Pyromaan
• Raddraaier

Permanent
• Beschermengel
• Gokker
• Helderziende
• Valse Engel
• Wisselaar
• Ziener
• Sjamaan

De wolf in schaapskleren wordt gezien als de rol als die hij instuurt, heeft hij niets ingestuurd, dan wordt hij gezien als permanent (aangezien zijn actie permanent de uitkomst zou veranderen)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: bert-boefjes op 22 maart 2023, 11:38:26
Valkenier
Alliantie: Hulpje, slecht

Eigenschappen:
De valkenier is inwoner die ervan houdt om in de nacht met zijn buizerd te gaan jagen op prooien. Iedere nacht mag hij zijn Buizerd loslaten in de hoop dat die succesvol is in het zoeken naar eten. Elke nacht stuurt hij de naam in van een speler waar hij wilt gaan jagen voor eten. Mocht die speler een Weerhamster zijn, dan zal de buizerd die opeten.
De Valkenier is een hulpje met toegang tot het wolvenboard.

Beperkingen:
Op het moment dat een buizerd succesvol een weerhamster heeft gegeten, zal hij de volgende dag vol zitten en die dag geen actie kunnen doen.
Op het moment dat de valkenier een Jager uitkiest als doel, dan zal de jager zijn buizerd afschieten. De jager kan daarna alsnog bij zijn dood iemand mee nemen.

Tijd van de actie:
Stap 4: Welp, kettingwelp
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: bert-boefjes op 25 maart 2023, 08:27:17
Zondebok
Alliantie: Extra rol

Eigenschappen:
Zodra een speler twee keer inactief is geweest in een spel, krijgt hij automatisch de extra rol Zondebok, dit zal ook door de spelleider benoemd worden. Als er in het verdere verloop van het spel ooit een gelijkstand in de stemming voor de lynch is, zal de speler die de Zondebok is zich opofferen en gelyncht worden. In het verdrietige geval er meerdere zondebokken zijn, zal de spelleider willekeurig beslissen welke zondebok er bij een gelijkspel gelyncht wordt.
Voor de gelijkstand zal de BM-stem ook als 1 gewone stem op iemand tellen. Leugenstemmen en Adelstemmen zullen wel hun gebruikelijke waarde behouden.

Beperkingen:
Ben je eenmaal verkozen tot zondebok, kom je er de rest van je leven niet meer vanaf.  (6)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Katz op 18 april 2023, 23:51:40
Goochelaar
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
De goochelaar heeft nooit een deel kunnen uitmaken van de rollen met een visioen. Daardoor wilt hij wraak nemen op hun. Hij zal elke nacht kunnen zoeken naar een speler die een rol met een visioen heeft. Als hij een speler vindt die een rol met een visioen heeft zal hij deze rol overnemen en zal de andere speler naar een (slechte) burger veranderen. Wanneer hij geen speler met een visioen vindt zal hij te horen krijgen dat zijn actie mislukt is.

De goochelaar die een visioen heeft overgenomen zal voortaan gezien worden als de visioenrol die hij of zij heeft overgenomen met een slechte ervoor, behalve bij sjamaan zal dit zonder slechte ervoor zijn.
De speler die zijn visioen heeft verloren zal hier een bericht van krijgen en te horen krijgen dat zij of hij als (slechte) burger zal voortgaan.

Beperkingen:
Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een mislukte actie of een persoon zonder een rol met een visioen voor de goochelaar.
De goochelaar kan alleen een Sjamaan, Orakel, Dorpsgek, Ziener, Helderziende en Slaapwandelaar overnemen.
Wanneer hij een visioenrol heeft overgenomen vervalt zijn normale actie om achter een visioenrol te zoeken.
De goochelaar is een offboard slechtje.
De actie van de goochelaar wordt gestopt door de beschermengel.
Als er twee goochelaars in het spel zitten en ééntje heeft een rol met een visioen overgenomen. Dan kan de andere goochelaar de goochelaar met het visioen ook overnemen. Daardoor veranderd de goochelaar met een visioen tot slechte burger en de andere goochelaar tot een goochelaar met een visioen.

Tijd van zijn actie:
Stap 7
Stap 12 (als rol met een visioen)

Alternatieven:
De goochelaar kan minder rollen met een visioen overnemen.
De goochelaar heeft een beperkt aantal acties om een rol met een visioen over te nemen.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 5 mei 2023, 15:35:10
Medium
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Medium verbindt een deel van zijn ziel aan een speler. Zodra deze speler sterft, kan de Medium elke nacht 1 vraag aan alle doden stellen. Deze mogen alleen met ja of nee beantwoord worden.

Beperkingen:
De Medium moet voor het vallen van de eerste nacht een persoon kiezen aan wie hij zijn ziel verbindt.
De Medium mag pas vragen stellen als de gekozen persoon is doodgegaan.
De Medium mag een keer per nacht een vraag stellen en krijgt het antwoord 24u later na de nachtverwerking.
De Medium mag geen vragen stellen in de trant van; "Zit er een conversiewolf in?" Of "zit er een pyromaan in?".
De Medium mag wel vragen naar allianties.
De Medium mag geen vragen stellen over bijrollen als adel/ijzeren heijn/cupido/zvw/bloedbroeders in combinatie met een naam.
De Medium mag wel vragen of er een bijrol aanwezig is, m.u.v. koppels/cupido.

Tijd van de actie:
Verbinden van ziel: dag 1
Stellen van de vraag: Stap 12
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: CarnageRazor op 11 december 2023, 14:05:37
Rol: Sirene
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De sirene kan elke nacht de stem van een speler stelen.
Deze mag gedurende volgende speeldag op geen enkele manier contact leggen met andere spelers.
Hij/zij mag dus ook niet stemmen.
Het enige dat de beroofde speler kan en mag uitbrengen is: "..."

Beperkingen:
De Sirene mag iedere speler maar 1x treffen met zijn/haar krachten.
Doen alsof je door een sirene bent bestolen, wordt bezien als spelbederf.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Nephtysis op 24 januari 2024, 12:15:51
Rol: Welp met eeuwige jeugd
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
Als basis, zie welp.
Aanpassingen: deze welp kan ook na nacht 3 blijven welpen.
Deze welp groeit niet op en blijft het hele spel een offboard slechte.

Beperkingen:
Zie welp + boven.




Ik zit op mobiel dus dingen uiitikken is wat lastiger hier.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 7 februari 2024, 12:47:42
Rol: Diplomaat
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Diplomaat houdt zich erg bezig met politiek. Voor elke bezoeker die hij krijgt in de nacht, krijgt hij een extra stem overdag.

Beperkingen:
De Diplomaat heeft diplomatieke immuniteit, dit betekend dat hij op geen enkele manier beschermd kan worden in de nacht.
De stemmen die de Diplomaat extra in zijn bezit krijgt, gelden voor 1 dag.

Tijd van de actie:
Verzamelen stemmen (hele nacht)
Inzetten stemmen (automatisch tijdens dag)


Eventueel een extra stem per 2 bezoekers of maximaal 1 extra stem.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Falsifica op 7 februari 2024, 17:20:54
Op basis van de Diplomaat rol, aangezien ik het idee interessant vind, maar 'm eigenlijk beter in Neutrale (die kan kiezen) positie zou zetten:


Rol: Diplomaat
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De Diplomaat houdt zich erg bezig met politiek. De Diplomaat kan een speler zijn stem-kracht ontzeggen voor 1 speldag.

Beperkingen:
De Diplomaat heeft diplomatieke immuniteit, dit betekend dat hij op geen enkele manier beschermd kan worden in de nacht.
De Diplomaat kan slechts 3 keer zijn actie doen.
De Diplomaat mag niet 2 dagen op rij op dezelfde speler zijn kracht gebruiken.
De speler wiens stemkracht ontzegd wordt, krijgt dit van de spelleider te horen (maar niet wie de Diplomaat is).

Tijd van de actie:
Overdag (Lynch).
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: yasu op 7 februari 2024, 19:17:27
Ik ben er zelf ook een beetje op doorgegaan hoe ik in ieder geval in mijn hoofd er ook een beetje een gebalanceerde rolverdeling omheen zou kunnen plakken, zonder hem te bewijzend te maken of anderen ermee te kunnen bewijzen. Hij valt nu een beetje tussen een Prins en Adel in qua kracht voor mijn gevoel.

Rol: Diplomaat
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Diplomaat is de hele tijd met politiek bezig en probeert de belangen van zichzelf en het dorp meer kracht bij te zetten. 2 maal in het spel kan de Diplomaat zijn stem extra laten horen door zijn stem te verheffen. Hij geeft dit overdag door aan de spelleider. Zijn stem zal hierdoor bij de huidige stemming dubbel tellen. Wanneer hij dit doet zal door zijn diplomatieke immuniteit ook tot maximaal 2 stemmen die op hem zijn gezet vervallen. Dit zorgt er wel voor dat hij wat negatiever in beeld komt, hierdoor moet hij een dag rust nemen om weer even voor zijn nieuwe ideeën te lobbyen.

Beperkingen:
De Diplomaat kan zijn actie slechts 2 keer in het spel uitvoeren.
De Diplomaat moet na zijn actie een dag rust nemen, hij kan een speldag na zijn actie deze dus niet nogmaals gebruiken.

Tijd van de actie:
Overdag (Lynch).
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 7 februari 2024, 21:23:08
Rol: Manipulator
Alliantie: Slecht (hulpje)

Eigenschappen:
De manipulator houdt van manipulatie. Hij zet graag zijn venijnige tong in om andere mensen met hem mee te krijgen. Dit heeft de persoon zelf pas later door.
De Manipulator kan in de nacht een naam van een doelwit insturen die hij wil manipuleren. Het doelwit zal indirect meestemmen met de manipulator, maar weet dit zelf niet van te voren.
Het doelwit brengt dus wel een eigen stem uit.
De manipulator is een onboard hulpje, staat in contact met de wolven, maar mag de lunch niet plaatsen.

Beperkingen:
De Manipulator is beperkt tot 2 acties.
Het doelwit mag zijn eigen stem uitbrengen. Deze is echter ongeldig. Het doelwit krijgt na de lynch te horen dat hij is gemanipuleerd.

Tijd van de actie:
Stap 17.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: CarnageRazor op 14 februari 2024, 23:02:30
Rol: Leeuwenwelp
Alliantie: Goed, of extra rol

Beschrijving:
Wanneer de leeuwenwelp tot burgemeester wordt verkozen mag hij elke nacht de naam van iemand insturen, wanneer deze persoon slecht is krijgt hij hier melding van. Als de actie mislukt kan hij de nacht nadien opnieuw proberen. Is het resultaat positief kan hij naderhand niet meer insturen.

Beperking:
- Afhankelijk van burgemeesterschap
- Kan maar 1x een slechtje ontmaskeren
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Simile op 27 februari 2024, 17:14:07
Ik vind de pyromaan zoals die nu is een beetje saai is en zeker als die slecht kiest niet heel veel impact kan maken ( behalve als die nacht 1 de ziener platbrandt oid), 2 opties voor een aanpassing:

1. Iedereen die dezelfde nacht een actie doet op het doelwit van de pyromaan raakt ook zijn/haar rol kwijt in de vuurzee
2. Iedereen die dezelfde nacht een actie doet op het doelwit van de pyromaan heeft 50% kans te sterven in de vlammen (in geval van wolvenlunch geldt dat voor 1 van de random gekozen wolven).
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Lynn op 18 maart 2024, 13:45:28
Ik wil de stoorwolf terug brengen op de gevorderde lijst.

Stoorwolf
Eigenschappen:
De stoorwolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag óf nacht) verstoren, zodat er een valse rol bekend wordt gemaakt aan de boden. De daadwerkelijke rollen blijven de rest van het spel onbekend. Als de stoorwolf dus 'burger' instuurt, zal een bode altijd 'burger' horen, ongeacht wat de rol van de dode persoon was.

Beperkingen:
- Hij kan dit slechts éénmalig doen.
- Hij doet zijn actie 's nachts, wanneer hij dus de rollen van overdag gestorven personages verhult, zijn dat dus niet de rollen van de dag waarop hij de pm stuurde naar de spelleider, maar de rollen van de dag na de eerstvolgende nacht.
- Hij kan enkel de rollen verdraaien van de dag óf de nacht, maar niet beide.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Shaddow op 18 maart 2024, 21:45:23
Forensisch onderzoeker

Eigenschappen:
De forensisch onderzoeker kan een gestorven speler onderzoeken voor meer informatie.

Hij krijgt hierbij te weten:
- de oorspronkelijke rol van de speler
- de doodsoorzaak van de speler

Beperkingen:
De Forensisch onderzoeker kan maar één lijk onderzoeken

Tijd van de actie:
Overdag

Optioneel:
- meer of minder informatie (geen doodsoorzaak, geen rol, ook de speler zelf)
- vaker of minder vaak de actie uitvoeren
- een tijd wachten voor de informatie komt (labonderzoek kost tijd)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 29 april 2024, 19:44:56
Intimidatiewolf (Intimiderende wolf)
Alliantie: Slecht volbloed

Eigenschappen:
- De intimidatie wolf is erg intimiderend voor de goedjes. Als een persoon is bezocht in de nacht door de intimidatiewolf, dan verliest die persoon zijn stemrecht voor de volgende speldag.
- De persoon wiens stemrecht niet meer telt, krijgt dit niet zelf te horen.

Beperkingen:
- De intimidatie wolf is beperkt tot 3 acties per spel.
- Als de actie van de intimidatie wolf mislukt, dan krijgt hij heir bericht van. Hij krijgt niet te horen wat zijn actie heeft doen mislukken. Hij mag het een andere keer nog maal proberen.

Tijd van de actie:
Nacht (stap 8 (wolventovenaar))

Reden van de rol:
Meer manipulatie mogelijkheden met de stemming.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 29 april 2024, 19:52:16
Schildwacht
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
- De Schildwacht kiest in de nacht 2 personen. Als ze beide dezelfde alliantie zijn, beschermt de schildwacht deze personen tegen de lunch.

Beperkingen:
- De Schildwacht is beperkt tot 2 acties per spel.
- De Schildwacht is zelf niet beschermd met zijn actie, ook niet als hij zichzelf instuurt.
- Als zijn actie mislukt, krijgt hij hier geen bericht van. Hij mag het niet nogmaals proberen.

Tijd van de actie:
Nacht (Stap 10)


OFFFF


Schildwacht
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
- De Schildwacht kiest in de nacht 2 personen. Als ze beide dezelfde alliantie zijn, beschermt de schildwacht deze personen tegen de dood en alle andere negatieve acties t.o.v. alliantie in de nacht.

Beperkingen:
- De Schildwacht mag elke speler maar 2x kiezen.
- De Schildwacht mag niet 2x dezelfde speler achter elkaar kiezen. (Albert en Bertha nacht 1, dan moeten Chris en Dory nacht 2)
- Als zijn actie mislukt, krijgt hij hier geen bericht van. Hij mag het niet nogmaals proberen.

Tijd van de actie:
Nacht (Stap 1)


Reden van de rol:
Ik mis een beschermende rol die iets complexer in elkaar zit dan enkel 'ik stuur die in en dan is het prima'. Met de neutrale variant kan je dus ook slechtjes beschermen van visioenen etc.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Falsifica op 21 mei 2024, 16:19:59
Rolvoorstel Extra rol:

Blinde Cupido
Eigenschappen:
De blinde cupido wordt gekoppeld aan een andere bewoner van Wakkerdam die ook deze extra rol heeft.
Wanneer één van hen sterft zal de ander ook sterven. De gekoppelde spelers worden geliefden.
De blinde cupido mag niet zelf kiezen wie dit is, dit wordt gekozen door of de spelleider of het lot (random.org).

Tijd van de actie:
De eerste dag.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Simile op 21 mei 2024, 20:59:34
De meesterdief
neutraal

De meesterdief kan eenmaal in het spel een rolactie van een andere speler stelen en deze op een gewenst moment inzetten.
Dat doet de meesterdief door aan de spelleider door te geven dat hij zijn actie wil inzetten. In het begin van de nacht wordt een willekeurige speler die die nacht een actie doet geselecteerd door de spelleider. De meesterdief steelt dan deze actie: de actie zal mislukken voor het slachtoffer en later opnieuw inzetbaar zijn door de meesterdief.

Beperkingen:
- de meesterdief kan slechts 1 actie stelen; hij kan dus niet in 1 nacht zowel het levens- als het doodsdrankje van de heks pikken.
- de meesterdief hoort wel wat, maar niet van wie hij heeft gestolen
- de meesterdief kan alleen een actie stelen die uniek is voor de rol van de speler; concreet betekent dit dat de meesterdief dus geen lunch kan stelen (maar bijvoorbeeld wel een conversie)
- de meesterdief kan alleen stelen als het slachtoffer niet thuis is op dat moment. Hij kan dus ook alleen nachtacties stelen.
- als de meesterdief zijn gestolen actie wil uitvoeren gelden daar de voor de actie specifieke beperkingen voor (dus een gestolen welpactie in nacht 2 kan wel in nacht 3 ingezet worden maar daarna niet meer).
- een gestolen wissel kan niet opnieuw ingezet worden, de meesterdief is tenslotte een neutrale rol en kan niet wisselen. Wel wordt de meesterdief op de hoogte gebracht wat zijn buit is.
- wanneer de meesterdief een niet-terugkerende actie steelt (zoals een heksendoodsdrankje) mag het slachtoffer ook niet meer opnieuw proberen.
- wanneer de meesterdief een probeer-tot-succes actie steelt (grafdelven, onzekere welp) kan hij slechts 1x proberen en als hij succesvol is hoort het succes ook bij hem: het lijk wordt aan hem gekoppeld alsof hij grafdelver is en mits hij slecht heeft gekozen groeit hij op tot wolf in geval van een onzekere welp. Het slachtoffer blijft rol en alliantie behouden maar mag dus niet opnieuw proberen.
- mocht de gestolen en ingezette actie van de meesterdief om eoa reden mislukken (yeti, vervloekte, gezegende of doewit al dood) dan komt de actie weer terug bij de originele eigenaar.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Simile op 21 mei 2024, 21:22:45
de goede vriend

Aanpassing op de vriend, met als reden dat ik de vriend late-game min of meer ondoodbaar is in de nacht en hooguit pech kan hebben in het begin.

De goede vriend is een vriend die niet alleen uit logeren gaat, maar ook graag gasten bij hem thuis in de watten legt. Als hij een keer uit logeren is geweest, nodigt hij de volgende keer dat hij een actie doet iemand bij hem thuis uit.

Beperkingen:
Zelfde als originele vriend.
Ook voor het logeren bij de vriend geldt dat elke speler maar eenmalig uitgenodigd kan worden.
De goede vriend mag altijd kiezen om een nacht alleen door te brengen, maar is dus wel verplicht om uitgaan en uitnodigen af te wisselen.

Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: CarnageRazor op 13 juni 2024, 00:30:02
De waarzegger(ster)

De waarzegger

noemt elke dag in pm  3 namen van spelers en 5 rollen

als een speler uit de drie namen één van deze rollen heeft krijgt zij een "ja"
wanneer dit niet machted krijgt ze "nee" te horen.

de rollen moeten minstens 1 goede, neutrale & 1 slechte rol bevatten.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Perry26 op 6 juli 2024, 20:37:34
Dit rolvoorstel ben ik al een flinke tijd over aan het nadenken, en laat ik eerst met de rede komen voor ik de rol voorstel:

Situatie: Sommige spellen vallen dood als er een pseudo-publiek goedje of sterk goedjesnetwerk is en men het bestaan van een conversiewolf kan uitsluiten. Het kan zijn dat de goedjes gewoon erg goed hebben gespeeld of omdat een beul zich heeft bewezen, of om allerlei andere redenen. Uiteindelijk wint goed meestal. Je zou kunnen stellen dat de goedjes dan ook terrecht winnen, maar het maakt spellen in mijn ervaring soms echt een stuk minder spannend en leuk aangezien de slechtjes vrij weinig tegen het netwerk kunnen doen maar het spel nog wel een flinke tijd door kan gaan.

Hier zou de conversiewolf iets tegen kunnen doen (daar is die rol ook voor ontworpen), maar ...

Observatie: Vrijwel alle "sterke" rollen in onze rollenlijst hebben een alternatieve variant, die vaak minder sterk is, behalve de conversiewolf.
Voorbeelden hiervan zijn:
- De ziener is niet de enige rol met een visioen: we hebben ook de dorpsgek en de helderziende. Daarnaast vervult de wisselaar een soortgelijke rol
- De goedjes kunnen op 2 manieren een slechtje overdag vermoorden: via de beul of via de priester
- De goedjes kunnen lynchstemmen manipuleren via de adellijke of via de gokker.
- De weerwolven kunnen visioenen verwarren via een wolventovenaar of een illusiewolf.

De mogelijkheid dat er een conversie in het spel zou kunnen zitten is, vergelijkbaar met visioen of het verstoren van visioenen, erg belangrijk voor het spel zoals we het hier spelen. Tegelijkertijd zijn conversies een van de weinige acties waarbij we maar één "versie" van de rol hebben*, waardoor ze makkelijk zijn uit te sluiten door een wijze burger of door naar de rolverdeling te kijken.

Dit maakt in mijn optiek de wijze burger ook een stuk saaier dan nodig: het is m.i. net iets te verleidelijk om gewoon de hoeveelheid conversiewolven op te vragen; ik heb als wijze burger zelf nog nooit iets anders gedaan.

* Okay, we hebben de omegawolf. Ik beschouw dit niet als alternatief omdat hij erg beperkt is in welke spelers hij wel of niet mag converteren. Zodra een speler zich bewijst met iedere rol die niet burger of weerhamster is weet je zeker dat hij nooit door een omegawolf geconverteerd kan worden; dit helpt dus niet met mijn probleem op te lossen..

Oplossing: extra "zwakkere" variant van de rol conversiewolf. Op zichzelf gaat deze rol weining toevoegen / niet echt interessant zijn, maar ik denk dat het onze spellen in het algemeen gewoon zal verbeteren om bovengenoemde redenen.


Weerwolf met bekeringsdrang
Eigenschappen:
De conversiewolf kan éénmalig een goede of neutrale speler een slechte speler maken. Hij kiest zelf welke speler en welke nacht hij dit wil doen.
Als hij een goede speler bekeert veradert hij in een apostaat.
Als hij een neutrale speler bekeert houdt deze zijn rol, maar wordt hij slecht-neutraal.
Als hij een slechte speler bekeert verliest deze zijn rol; de weerwolf met berekingsdrang mag dan niet opnieuw proberen.

Beperkingen/tijd van actie:
Hetzelfe als conversiewolf.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: CarnageRazor op 30 juli 2024, 22:39:47
Citaat van: Perry26 op  6 juli 2024, 20:37:34
Dit rolvoorstel ben ik al een flinke tijd over aan het nadenken, en laat ik eerst met de rede komen voor ik de rol voorstel:

Situatie: Sommige spellen vallen dood als er een pseudo-publiek goedje of sterk goedjesnetwerk is en men het bestaan van een conversiewolf kan uitsluiten. Het kan zijn dat de goedjes gewoon erg goed hebben gespeeld of omdat een beul zich heeft bewezen, of om allerlei andere redenen. Uiteindelijk wint goed meestal. Je zou kunnen stellen dat de goedjes dan ook terrecht winnen, maar het maakt spellen in mijn ervaring soms echt een stuk minder spannend en leuk aangezien de slechtjes vrij weinig tegen het netwerk kunnen doen maar het spel nog wel een flinke tijd door kan gaan.

Hier zou de conversiewolf iets tegen kunnen doen (daar is die rol ook voor ontworpen), maar ...

Observatie: Vrijwel alle "sterke" rollen in onze rollenlijst hebben een alternatieve variant, die vaak minder sterk is, behalve de conversiewolf.
Voorbeelden hiervan zijn:
- De ziener is niet de enige rol met een visioen: we hebben ook de dorpsgek en de helderziende. Daarnaast vervult de wisselaar een soortgelijke rol
- De goedjes kunnen op 2 manieren een slechtje overdag vermoorden: via de beul of via de priester
- De goedjes kunnen lynchstemmen manipuleren via de adellijke of via de gokker.
- De weerwolven kunnen visioenen verwarren via een wolventovenaar of een illusiewolf.

De mogelijkheid dat er een conversie in het spel zou kunnen zitten is, vergelijkbaar met visioen of het verstoren van visioenen, erg belangrijk voor het spel zoals we het hier spelen. Tegelijkertijd zijn conversies een van de weinige acties waarbij we maar één "versie" van de rol hebben*, waardoor ze makkelijk zijn uit te sluiten door een wijze burger of door naar de rolverdeling te kijken.

Dit maakt in mijn optiek de wijze burger ook een stuk saaier dan nodig: het is m.i. net iets te verleidelijk om gewoon de hoeveelheid conversiewolven op te vragen; ik heb als wijze burger zelf nog nooit iets anders gedaan.

* Okay, we hebben de omegawolf. Ik beschouw dit niet als alternatief omdat hij erg beperkt is in welke spelers hij wel of niet mag converteren. Zodra een speler zich bewijst met iedere rol die niet burger of weerhamster is weet je zeker dat hij nooit door een omegawolf geconverteerd kan worden; dit helpt dus niet met mijn probleem op te lossen..

Oplossing: extra "zwakkere" variant van de rol conversiewolf. Op zichzelf gaat deze rol weining toevoegen / niet echt interessant zijn, maar ik denk dat het onze spellen in het algemeen gewoon zal verbeteren om bovengenoemde redenen.


Weerwolf met bekeringsdrang
Eigenschappen:
De conversiewolf kan éénmalig een goede of neutrale speler een slechte speler maken. Hij kiest zelf welke speler en welke nacht hij dit wil doen.
Als hij een goede speler bekeert veradert hij in een apostaat.
Als hij een slechte speler bekeert houdt deze zijn rol, maar wordt hij slecht-neutraal.
Als hij een slechte speler bekeert verliest deze zijn rol; de weerwolf met berekingsdrang mag dan niet opnieuw proberen.

Beperkingen/tijd van actie:
Hetzelfe als conversiewolf.

Erg voor de te vinden misschien kunnen we hem de dwepende wolf noemen.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 4 november 2024, 17:31:56
Kapitein
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Kapitein is een hoogaangeschreven burger van Wakkerdam door zijn diensten voor het dorp. Met zijn invloed kan hij 2x per spel zijn directe, levende buren beschermen tegen moorden.

Beperkingen:
De Kapitein is gelimiteerd tot 2x uitvoeren van de actie.
De beschermde buren zullen tijdens de bescherming worden gezien alsof ze tot de goede alliantie behoren. (Effect op Orakel, Helderziende)
Controlerende rollen die alleen een rol krijgen te horen, hebben geen last van de verstoring van de alliantie, ze zien immers enkel de rol.
De Kapitein is die nacht zelf niet beschermd.
De Kapitein krijgt te horen of een van zijn buren die nacht is aangevallen, maar niet door wat en ook niet wie.
Als de actie mislukt, krijgt de Kapitein hier geen bericht van. Hij kan het dus ook niet nogmaals proberen.

Tijd van de actie:
De nacht
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 4 november 2024, 17:36:31
Vampier
Alliantie: slecht (hulpje)

Eigenschappen:
De Vampier kan eenmalig een persoon aanvallen in de nacht. Deze persoon zal de dag erna pas sterven.

Beperkingen:
De actie van de Vampier kan maar eenmalig uitgevoerd worden.
De aangevallen persoon krijgt bericht van zijn aanval en weet dus dat hij/zij stervende is.
Als de actie mislukt, krijgt hij hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft doen laten mislukken. Hij kan het een andere nacht nogmaals proberen.
De Vampier is een hulpje en heeft dus geen toegang tot het wolvenboard.

Tijd van de actie:
De nacht (zelfde uur als orc)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 4 november 2024, 17:41:09
Hora
Alliantie: Neutraal

Hora is de beheerder van tijd, en kan deze eenmalig naar haar eigen hand zetten.

Eigenschappen:
Hora kan 1x in het spel de volgorde van de nacht aanpassen naar hoe zij het wil. Ze stuurt alle personen in een volgorde van eerst naar laatst in.

Beperkingen:
Hora kan haar actie maar 1x uitvoeren.
De lunch vind plaats op de plek van de persoon die de lunch heeft gepost.
Hora's actie kan niet mislukken, ze bepaalt zelf de volgorde en dode mensen kunnen hier dus geen verandering in brengen, behalve door er "tussenuit" te vallen in de volgorde.
De persoon die op de lynch terechtkomt, mag niet in het lijstje voorkomen (die is immers die dag doodgegaan).

Tijd van de actie:
De dag/nacht
(Na de lynch, voor het vallen van de nacht)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 4 november 2024, 17:52:09
Vroege vogel
Extra rol

Eigenschappen:
De vroege vogel is er altijd vroeg bij, hij voert zijn nachtactie dus eerder uit dan anderen. Dit betekent dat hij bij de nachtverwerking 1 plek eerder zal worden verwerkt dan normaal.

Beperkingen:
De Vroege vogel kan zijn actie niet eerder uitvoeren als deze actie de eerste is in de nacht, hij zal dan de eerste blijven.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 8 november 2024, 13:07:07
Visionair
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Visionair stuurt elke nacht een naam van een persoon in. Mocht de Visionair die nacht sterven, of tijdens de daaropvolgende dag, dan zal de rol van de ingestuurde persoon openbaar bekend gemaakt worden.

Beperkingen:
De Visionair mag niet 2x op rij dezelfde naam insturen.
De Visionair mag maar 2x dezelfde naam insturen.
De actie van de Visionair is geldig in dezelfde nacht, t/m de lynch. Haar actie heeft dus nooit effect in de uren 1 t/m 7 van de nacht.
De Visionair krijgt niet te horen of haar actie is gelukt of mislukt.

Tijd van de actie:
Nacht (uur 8)

Motivatie achter het rolvoorstel:
We hebben nu enkel de Jager die 'na de dood' invloed kan hebben. Met een additionele rol die hier ook betrekking op heeft, kan er meer variatie ontstaan.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 8 november 2024, 13:12:43
Bezetene
Extra rol

Eigenschappen:
De Bezetene is bezeten door een paranormale entiteit en heeft de keuze om een tegenstem aan iemand te geven, die pas ingaat na zijn dood.

Beperkingen:
De Bezetene mag elke nacht van naam wisselen, de laatste naam die staat die geldt.
De Bezetene moet van te voren dus een keuze maken, en mag deze niet aanpassen nadat de Bezetene dood is.
De gekozen persoon zal na de dood van de Bezetene, permanent 1 tegenstem ontvangen bij alle opvolgende lynches.

Tijd van de actie:
De nacht (1e uur)
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: CarnageRazor op 8 november 2024, 20:28:55
De visionair

Alliantie: goed

Wanneer de stroper op een wolf stemt zal zijn stem de volgende nacht dubbel tellen.

Beperking: hij krijgt enkel een dubbele stem wanneer hij op een wolf stemt, en krijgt hiervan geen PM.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: CarnageRazor op 12 november 2024, 20:37:03
Goochelaar:

Alliantie: Neutraal

De goochelaar kan elke even nacht rollen door elkaar gooien in visioenen. Zo kan bij bv weerwolven als burgers tonen.

Beperking: De goochelaar kan enkel één specifieke rol wijzigen voor een andere. Zijn truc werkt enkel op rolzienende visioenen en niet op alliantiezienende visioenen. De Goochelaar moet voor het einde van dag 1 zijn alliantie kiezen. Dit doet hij door wanneer hij slecht kiest een pm naar de spelleider te sturen. Of goed te kiezen door niets te doen.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Rampposi op 13 november 2024, 23:41:22
Conversiewelp

Alliantie: slecht (hulpje)

Eigenschappen:
De conversiewelp kan elke nacht iemand welpen. Als de rol en persoon een match is, zal deze persoon geconverteerd worden i.p.v. vermoord.

Beperkingen:
De conversiewelp mag maar 1 succesvolle conversie hebben, daarna zal deze opgroeien tot weerwolf.
De conversiewelp groeit niet automatisch op in nacht 5 zosls andere welpen.
Als de conversiewelp een mismatch instuurt, krijgt de gewelpte persoon bericht dat hij/zij mislukt is gewelpt. Hij/Zij krijgt niet te horen om welke welp het gaat.

Tijd van de actie:
De nacht (conversie uur)

Motivatie: na nacht 3 rollenclaimfestijn. Dit zou dat eventueel tegen kunne gaan en geeft een andere dimensie aan zowel welpen als conversies.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Perry26 op 30 december 2024, 20:24:39
Gespleten persoonlijkheid (extra rol)
Eigenschappen:
Dit is een extra rol die 2 spelers van dezelfde alliantie met elkaar verbindt. Dus 2 goede spelers of 2 slechte spelers.
De spelers met een gespleten persoonlijkheid kunnen (in tegenstelling tot geliefde) prima zonder elkaar leven, maar zij delen wel een lichaam. Dit betekent dat ze met zijn tweeën maar één keer kunnen stemmen en maar één persoon nachtacties kan uitvoeren

Nachtacties:

Stemmen:
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Perry26 op 11 januari 2025, 23:29:27
Kwaadaardige tweeling (alliantie: slecht, credits: Geïnspireerd door de gelijknamige rol in Blood on the Clocktower)
Eigenschappen:
De kwaadaardize tweeling is een weerwolf en kent dus zijn medewolven. Hij lijkt echter sprekend op een andere speler in het dorp, zijn tweelingbroer. Door de identiteit van zijn broer aan te nemen, hoopt de kwaaraardige tweeling dat de dorpelingen niet doorhebben dat hij een weerwolf is.
Op dag 2 moet hij een speler uitkiezen die niet op het wolvenboard zit. Deze krijgt de bijrol goedaardige tweeling, en krijgt te weten wie zijn kwaadaardige tweelingbroer is. Voor de rest van het spel zal de kwaadaardige tweeling worden gezien als de rol van zijn tweelingbroer door de ziener en de dorpsgek, en hij weet welke rol dit is. Hij wordt als goed worden gezien door de helderziende en het orakel.
De dorpelingen moeten er op letten dat ze de kwaadaardige tweeling vermoorden, en niet zijn broer. Als de dorpelingen de goedaardige tweeling doodmaken, verliezen alle goede spelers hun kracht en worden zij normale burgers.

Beperkingen:
De kwaadaardige tweeling moet een tweelingbroer kiezen die niet op het wolvenboard zit. Als hij geen speler kies of iemand kiest die wel op het wolvenboard zit zal de spelleider een willekeurige speler voor hem kiezen.
Het uitkiezen van de goedaardige tweeling gebeurt voor de nacht en kan niet mislukken.
De kwaaraardige tweeling en goedaardige tweeling kennen elkaar, maar ze kunnen niet samen winnen.

Tijd van actie
De nacht


Goedaardige tweeling (alliantie: extra rol)
Eigenschappen:
De goedaardige tweeling is een rol die door de kwaadaardige tweeling in het spel wordt gebracht.
De goedaardige tweeling lijkt sprekend op de kwaardaardige tweeling, maar hij is de goedheid zelve. Als een speler deze rol krijgt, zal hij altijd een goede speler worden, ongeacht de alliantie die normaal bij zijn rol hoort. Als bijvoorbeeld de sjamaan een goedaardige tweeling wordt, zal hij dus veranderen in een goede sjamaan en meewinnen met de dorpelingen. Alleen de alliantie verandert, en niet de rol. (Vergelijkbaar met de raddraaier)
Deze rol is, vergelijkbaar met het lijk, imuum voor de weerwolven en kan dus alleen door acties van goede spelers vermoord worden. Als de dorpelingen onverhoopt de goedaardige tweeling doden in plaats van zijn broer, verliezen alle geode spelers hun kracht en veranderen zij in normale burgers.

Beperkingen:
De goedaardige tweeling kan niet door de wolven en hun hulpjes vermoord worden, maar wel door goede spelers. Als dit gebeurt zijn alle goede spelers hun kracht kwijt.
De goedaardige tweeling kan nooit van rol veranderen, dat betekent dat hij imuum is voor de wissellaar, conversiewolf, bisschop, omegewolf en de raddraaier en ook niet kan opgroeien als hij een welp is.
Indien de grafrover of grafdelver een goedaardige tweeling is, kunnen die diens krachten niet meer gebruiken.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: Damon op 26 januari 2025, 11:34:30
Kameleon
Alliantie: neutraal


Eigenschappen:
De Kameleon is meesterlijk in zich aanpassen aan wijzigende situaties. Daarom zal de Kameleon na elke nacht, een willekeurige ingestuurde actie van de vorige speldag krijgen. Hij krijgt dit te horen via pm van de spelleider. Het maakt hierbij niet uit, of die actie is doorgegaan of niet. Enkel het insturen is voldoende. Zo maakt het ook niet uit, of die speler nog in leven is.

De Kameleon kan daarna kiezen of hij de gekregen actie wil gebruiken, of niet. Dat doet hij door die actie in te sturen naar de spelleider, zoals gebruikelijk is voor de bijbehorende rol.
De derde keer dat de Kameleon beslist om een gekregen actie te gebruiken, krijgt hij de alliantie van de persoon waarop die actie wordt uitgevoerd.


Beperkingen:
Ingestuurde acties van spelers, die als neutraaltje aan het spel zijn begonnen, tellen niet mee. Enkel acties van goedjes of slechtjes komen in aanmerking. Indien de willekeurig bepaalde actie zou komen van een speler die als neutraaltje het spel is begonnen, krijgt de Kameleon te horen dat hij geen actie heeft gekregen.
De Kameleon kan nooit twee keer een actie van dezelfde speler krijgen. Indien dit toch zou voorkomen, krijgt de Kameleon te horen dat hij geen actie heeft gekregen.


Tijd van de actie:
De gebruikelijke regels van de nachtvolgorde zijn van toepassing op de acties, die de Kameleon instuurt.
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: CarnageRazor op 10 juni 2025, 22:24:27
Dronkaard
Bijrol

De dronkaard weet van zichzelf dat hij dronken is. Zijn nachtacties hebben 50% kans gerandomised te worden.

Gifmenenger
Alliantie: slecht

De gifmenger kan elke nacht één speler vergiftigen, waardoor ze halucineren. Hun nachtacties worden gerandomised. De speler weet niet dat hij vergiftigd is.
De gifmenger kan elke speler slechts 1x vergiftigen.

Beperking: Wanneer het target Zvw of koppel is merkt deze dat zijn partner vergiftigd is en krijgt hier een pm van. 
Titel: Re: Rolvoorstellen
Bericht door: yasu op 13 juni 2025, 22:34:45
Empaat (goed)
Je hoort iedere nacht hoeveel van je directe buren slecht zijn.

Maagd (goed)
De eerste keer dat iemand op je stemt, indien dit een goedje is zal dat goedje sterven in plaats van de huidige lynch. Dit geldt niet voor de burgemeesterverkiezing. Anders gebeurt er niks.

Premier (goed)
Indien er nog drie spelers over zijn en jij weet iedereen te overtuigen de burgemeester te zijn en op de spelleider te stemmen dan wint team goed het spel. In de nacht kan je niet sterven, als jij zou sterven sterft een random goedje. Je wordt altijd gezien als een slechtje door zienende rollen. Behalve door de Sjamaan.

Kluizenaar (goed)
Je kan door iedere rol gezien worden als hoe de spelleider ook wil. Je kan gezien worden als goed of slecht. Je kan als iedere rol gezien worden. Een wisselaar kan met je wisselen indien de spelleider je een wisselbare rol laat aannemen voor die actie. Je kan binnen een nacht meerdere rollen en allianties aannemen.

Dronkaard (geheime bijrol)
De dronkaard weet zelf niet dat hij de dronkaard is. De dronkaard heeft bij aanvang van het spel een andere goede rol ontvangen en denkt dat hij die rol is. Hij kan ook acties doen als die rol, zelfs dagacties. Hij zal echter altijd mislukkende acties hebben waarbij de spelleider hem valse informatie kan geven. Bijvoorbeeld een verkeerde rol of alliantie indien hij iemand "bekijkt". Andere rollen zien de dronkaard ook als de rol die hij aangenomen heeft. Enkel de spelleider weet dat de dronkaard de dronkaard is. Indien de dronkaard sterft wordt zijn rol wel bekend gemaakt als Dronkaard.

Gifmenger (slecht)
De gifmenger kan iedere nacht een speler vergiftigen. De actie van die speler gaat wel door zoals normaal, maar kan valse informatie opleveren of mislukken zonder dat de mislukking gemeld wordt aan de speler. Ook een eenmalige actie zoals een grafdelver actie kan benoemd worden als succesvol, terwijl er geen lijk is gemaakt.

Prostituée (slechte bijrol)
De prostituee is gekoppeld aan een van de wolven. Indien deze wolf gelyncht wordt terwijl er meer dan 5 spelers nog in leven zijn dan wordt de prostituee een weerwolf

Imp (slecht)
De imp is een weerwolf. De imp kan echter zichzelf in de nacht vermoorden. Indien hij dit doet wordt een random goede speler een weerwolf.