Weerwolven van Wakkerdam

Archief => Landenboards 626 => 626 => Spellen 601-700 => Nieuw-Zeeland => Topic gestart door: adriaan op 10 juni 2022, 16:10:27

Titel: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: adriaan op 10 juni 2022, 16:10:27
In het café kan je overleggen met je medereizigers, of boodschappen achterlaten voor hen die hier na jou nog komen.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 10 juni 2022, 22:49:50
ik wil landwelp aanvragen.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Angelique op 10 juni 2022, 23:38:24
Landenwelp is geen rol maar een actie toch? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 10 juni 2022, 23:43:22
"Het is niet uit te sluiten dat er verdere voorwaarden of regels zijn, maar die staan er dan bij."

deze zin laat het sterk vermoeden dat het ook als rol mogelijkheid is
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 10 juni 2022, 23:45:15
maar wat stel jij voor dan?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Angelique op 11 juni 2022, 14:42:14
Misschien conversiewolf?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 11 juni 2022, 14:49:04
sure
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 12 juni 2022, 23:14:05
Hey Aappen, jij bent hier dus nog?!
Had jij mij hiervoor uitgenodigd? Ik denk het niet, want ik vermoedde dat het Angelique was. (Al voordat ik hier heen reisde)
Mag ik vragen wat voor ideeën jij had voor de tweede Reinez actie. Want ik heb daar wel ideeën over en wil daarom mogelijk hier wel een nachtje extra blijven.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:27:26
ik heb je hier uitgenodigt. ik wou je mening over hoe we deze variant het beste kunnen spelen.

ik wil het liefst ketter btw aanvragen?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 12 juni 2022, 23:36:12
Mijn voorstel. Nogmaals conversiewolf. Komen er 5 willekeurige andere en, hoeven we niet bang te zijn voor conversie. En anders hebben we potentieel een conversiewolf te pakken.
Belangrijk is om in ieder geval nog niet naar buiten te communiceren dat er conversiewolf is opgevraagd, want dat maakt een potentiële conversiewolf ook alert.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:38:42
dat heeft perry al gedaan
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:41:14
Citaat van: 123berber op 12 juni 2022, 23:36:12
Mijn voorstel. Nogmaals conversiewolf. Komen er 5 willekeurige andere en, hoeven we niet bang te zijn voor conversie. En anders hebben we potentieel een conversiewolf te pakken.
Belangrijk is om in ieder geval nog niet naar buiten te communiceren dat er conversiewolf is opgevraagd, want dat maakt een potentiële conversiewolf ook alert.
dit is exact waarom ik jou hier wou hebben. dit soort slimme dingen had ik niet bedacht :P goed idee.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:47:45
ik wou btw weg uit dit land maar slecht heeft een ander land op slot gedaan.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 13 juni 2022, 07:19:19
Waar wilde je naartoe?
En heb je zin om kantclaims uit te wisselen?
Ik denk trouwens nadat de Reinez actie voor de tweede keer is gebruikt dat we hier gewoon eerlijk over moeten zijn. Daarna is dit land tenslotte onbruikbaar.

Tevens heb ik nog een gekke vraag, ik wil graag in ieder land een gezellig vakantiekiekje photoshoppen. En aangezien we nu samen zijn lijkt het me leuk om samen een vakantiekiekje te hebben. Heb je een foto (mag ook bijvoorbeeld je avatar zijn als je dat liever hebt) die ik daarvoor mag gebruiken? :)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 13 juni 2022, 08:35:08
ik wou naar austraullie. maar het spel zei nee nee.
ik ben goed en jij?


ik heb zelf geen foto maar een verre kennis die of in austruallie of in nieuw zeeland kan ik wel ff een appje sturen als je wilt? Dan heb je een "directe foto" misschien het leukst?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 13 juni 2022, 09:06:59
Als je een foto kan regelen van zo een echte toeristische plek zou dat wel gaaf zijn.
In dat geval pak ik je avatar lekker haha!

Ik ben ook goed!
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 13 juni 2022, 09:53:57
uit welk land kom je?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 13 juni 2022, 10:18:48
Dat laat ik later deze dag weten, aangezien de kans groot is dat Inuzuki daar dus nu is.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 13 juni 2022, 10:23:48
Citaat van: 123berber op 13 juni 2022, 10:18:48
Dat laat ik later deze dag weten, aangezien de kans groot is dat Inuzuki daar dus nu is.
ah oke!

we kunnen zeggen dat nieuw zeeland dicht is, zodat we hier onze geheime chat kunnen bouwen en omdat deze plek na morgen nutteloos is?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 13 juni 2022, 10:39:45
Jaa dat was ik sowieso van plan. Maar eerst een tweede keer de Reinez actie doen. Daarvoor moet jij wel uit dit land zijn haha!
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 13 juni 2022, 11:05:22
Ik kan trouwens niet geloven dat je echt prins bent btw  :P
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 13 juni 2022, 11:37:22
Citaat van: 123berber op 13 juni 2022, 10:39:45
Jaa dat was ik sowieso van plan. Maar eerst een tweede keer de Reinez actie doen. Daarvoor moet jij wel uit dit land zijn haha!

ja als ik niet uit het land wordt getrapt :)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 13 juni 2022, 20:42:29
Is het echt je doel om lynch te worden?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 13 juni 2022, 20:44:39
Citaat van: 123berber op 13 juni 2022, 20:42:29
Is het echt je doel om lynch te worden?
nee het is voornamelijk een val voor slechtjes.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 13 juni 2022, 20:46:08
Ik kon me al niet voorstellen inderdaad. Ik ben heel benieuwd naar je val (6)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 14 juni 2022, 18:30:36
Tijdens mijn bezoek hier een bezoekje gebracht aan Lake Taupo (daar scheen je namelijk echt geweest te moeten zijn)! En kijk eens wat een leuk aapje ik tegenkwam in de boom!

(https://i.postimg.cc/LXdsw-9kS/Nieuw-Zeeland.png)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: adriaan op 14 juni 2022, 18:31:19
 :D
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 14 juni 2022, 18:36:26
Citaat van: 123berber op 14 juni 2022, 18:30:36
Tijdens mijn bezoek hier een bezoekje gebracht aan Lake Taupo (daar scheen je namelijk echt geweest te moeten zijn)! En kijk eens wat een leuk aapje ik tegenkwam in de boom!

(https://i.postimg.cc/LXdsw-9kS/Nieuw-Zeeland.png)
leuk gemaakt :D
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 14 juni 2022, 18:44:50
berber zou je er over na willen denken om katz te stemmen?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 14 juni 2022, 18:46:48
Ik zag je post over Katz, hoezo bevestigd het je vermoedden? Je hebt hem privé toch niet echt kunnen spreken.
Het land waar ik Inuzuki naar heb gestuurd en waar ik dus vandaan kom is trouwens een land waar je met het besteden van maximaal $200 vanuit Maleisië kan komen.
Later deze avond zal ik iets specifieker zijn, maar mocht je dat niet meer zien, dan heb je in ieder geval dit :)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 14 juni 2022, 18:47:17
Ja daar zou ik zeker over na willen denken, maar zou hem wel wat meer willen concretiseren dan :)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 14 juni 2022, 18:54:17
Ga jij weer naar Australië, of nu wat anders proberen?
Mocht jij een uitnodiging naar mij gaan sturen de volgende dag, dan enkel iets wat vanaf hier erg bereikbaar is, én misschien op een subtiele wijze door laten schemeren dat jij mij hebt uitgenodigd. Een land waar je wat extra reistegoed zou kunnen krijgen zou mij erg helpen, want je zult snappen dat een reisje hierheen geen goedkope was  ;)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 14 juni 2022, 19:00:06
ik ben met een half/ uurtje klaar dan leg ik alels uit
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 14 juni 2022, 19:58:29
Citaat van: 123berber op 14 juni 2022, 18:54:17
Ga jij weer naar Australië, of nu wat anders proberen?
Mocht jij een uitnodiging naar mij gaan sturen de volgende dag, dan enkel iets wat vanaf hier erg bereikbaar is, én misschien op een subtiele wijze door laten schemeren dat jij mij hebt uitgenodigd. Een land waar je wat extra reistegoed zou kunnen krijgen zou mij erg helpen, want je zult snappen dat een reisje hierheen geen goedkope was  ;)
oke ik heb een idee. ik ga morgen naar een duur land toe. maar ik heb een plan. ik ga je morgen een uitnodiging sturen van welk land ik heen ga. als deze tussen 5 en half 7 is het land nutteloos of niet de moeite waard. als ik later die avond stuur is het een interressant effect. en als ik je een uitnodiging de dag erop stuur is er reistegoed te vinden.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: Aappen21 op 14 juni 2022, 21:59:59
ik heb ook fannie een uitnodiging hierheen gestuurd dit land is me te belangrijk voor goed, hier moet morgen iemand zijn. als jij deze stemming haalt ben je een wonder. Mocht jij fannie hier als enige zijn geldt hetzelfde voor aanbod voor als bovenstaande post.

trouwens ik kreeg net een reactie die gene is een paar jaar geleden van nieuw zeeland naar austruallie verhuisd en had niet zo snel een foto. Maar je hebt al.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 14 juni 2022, 22:15:48
Ik kom van Singapore!
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 14 juni 2022, 22:23:15
Ik wijzig mijn stem straks naar Katz
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: fannieklm op 15 juni 2022, 06:33:17
Hoihoi, ik heb aappens advies opgevolgd en ben nu hier!
Conversiewolf dus?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 15 juni 2022, 06:50:21
Ja, lijkt me wel de beste optie. Snap je waarom er niks is gezegd haha?!
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: fannieklm op 15 juni 2022, 19:17:31
Absoluut  :D

Sorry voor mijn late reactie, behoorlijk drukke werkdag...

Hoe loopt jouw spel tot nu toe?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 15 juni 2022, 19:17:46
En Fannie, aangezien ik nog steeds in Nieuw-Zeeland ben, moet er natuurlijk ook nog even voor toerist gespeeld worden.
Heb je een foto (beetje makkelijk te snijden het liefst) die ik gebruiken kan daarbij zodat we samen kunnen toeristen? Of zeg je, liever niet. :D
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 15 juni 2022, 19:19:21
Mijn spel loopt prima.
Gestart in Singapore en daar iemand kunnen beschermen, daarna op uitnodiging van Aappen hier gekomen. Nou en daar kan je dus alles van teruglezen.

Zoals je ziet wat Aappen redelijk op Katz aan het sturen.

En jouw spel, lekker veel toerist kunnen spelen al? Misschien al mensen die je op groen durft te zetten of juist niet?
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: fannieklm op 15 juni 2022, 19:28:46
ik ben gestart op de salomoneilanden.  Daar was ik gezellig samen met Yasu, zoals je kan lezen in het DT ondertussen....
Daarna door naar de papoea nieuw guinea. Daar kun je gokken op het land van iemand anders om je geld aan te vullen.
Heb ik niks gedaan omdat ik niemand wist en ik ook geen geld wilde verliezen. Daar was ik helemaal alleen
Toen dus de uitnodiging van blijkbaar aappen om hierheen te komen en tada!
Nu gezellig met jou hier.

Ik vind opzich perry en jou goed overkomen in het DT.
Al lijkt het alsof iedereen gek is geworden in het DT... Want iedereen lijkt iets anders te denken als ik....
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 15 juni 2022, 20:37:43
Jaa, ik vind het discussietopic ook een chaos. En ik leek Aappen richting goed te schuiven, maar na zn laatste discussiepost begin ik wel te twijfelen.

Vind het oprecht wel heel erg tegenvallen hoe Sunny en Yasu zo ontzettend achterdochtig richting mij zijn XD

Ik neig nu voor Inuzuki en Circle goed. Maar ben hier nog wel voorzichtig mee.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: fannieklm op 15 juni 2022, 20:45:16
Ja, het is toch echt heel anders als je niet kunt netwerken...
ik voel me soms net in de 16/17e eeuw... Wel kunnen reizen tussen landen, maar niet kunnen kletsen met mensen die verder weg zitten....

(en laat ik nu net Outlander aan het kijken zijn, dat helpt ook wel lekker mee in de sfeer)


Het Dt is behoorlijke chaos, ik heb het idee dat er 3 verschillende gesprekken door elkaar lopen.
Ik kreeg opzich wel een Okee gevoel bij Yasu dag 1. Maar in het DT zie ik daar weinig van terug idd
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 15 juni 2022, 20:50:36
Ik vind Yasu enkel en alleen maar verder stijgen in mn verdachtenlijst. Nou helpt het niet dat hij mij verdenkt...
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 15 juni 2022, 20:56:12
Inmiddels samen met Fannie een lodge gehuurd in Bronte, Nieuw zeeland. Wij gaan nog even verder genieten hier.
Wel jammer dat ze de selfie net op het moment maakt dat ik een hap neem...

(https://i.postimg.cc/fyCjQzMJ/Nieuw-Zeeland-2.png)
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: fannieklm op 15 juni 2022, 20:58:08
Ow hij is cute!!! 😍
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: adriaan op 15 juni 2022, 21:03:12
 :D
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 15 juni 2022, 21:15:57
Vergeet je stem op Aappen niet door te strepen Fannie!
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: fannieklm op 15 juni 2022, 21:17:00
Stemwijziging en mobiel is geen goede combi....
Nu aangepast als het goed is!
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 16 juni 2022, 08:31:22
Waar ik aan zat te denken hè Fannie.
Wolven willen natuurlijk dat er rollen worden opgevraagd die niet in het spel zitten. Zou Angelique dit daarom hebben opgevraagd? Ook al is het de meest logische rol om op te vragen.
Ik vind namelijk wel dat Yasu een punt heeft met dat de conversiewolf er eigenlijk nog nooit heeft ingezeten met een Reinez.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: fannieklm op 16 juni 2022, 08:52:56
ik snap wat je zegt.
Maar ik vind haar nu ook niet echt pushen.
Ze stelt het voor waarna aappen instemt.

En heel eerlijk, ik denk dat ik zelf ook voor de conversiewolf zou zijn gegaan.
Gewoon omdat ik er een schijt hekel aan heb om ineens voor een andere ally te moeten spelen.

Andere opties zouden dan ook nog illusie- of stoorwolf zijn.

Wat ik wel vreemd vind, is dat Aappen zelf niet bedacht had om 2x dezelfde rol op te vragen...
En de 2e keer ketter wilde opvragen.
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: 123berber op 16 juni 2022, 09:18:03
Ja klopt, dat vond ik ook jammer.
En ja ik zou zelf ook voor conversiewolf gekozen hebben denk ik om diezelfde reden. Toch is het iets wat ik wel benoemd wil hebben, vandaar!
Titel: Re: [Café] Aotearoa caféa
Bericht door: yasu op 16 juni 2022, 22:53:22
Dan is al mijn geld op :( ben ik ook nog eens alleen :(
(al was hier aankomen en de foto's zien wel leuk :'))