Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 16   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 22926 keer)

Nephtysis

• Bewoner
  • Overwinningen: +14/-20
  • Geslacht: Man
  • Live your dreams, don't dream your life
    • WvW Nachtverwerkings-app
Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2016, 12:01:58 »

Ik sluit me aan bij Zabulus dat hij prima speelbaar is, mits er de beperking bij komt dat die krant enkel door de toneelspeler gelezen kan worden :P (wanneer die rollen openbaar zijn, is de toneelspeler niet eens verplicht om werkelijk een rol te pakken: iedereen weet dan al dat die rol erin zit en dus is de claim zonder tegengas van iemand anders al voldoende in de meeste gevallen) Verder is het natuurlijk aan de spelleider om 3 rollen te kiezen die de balans niet om zeep helpen ("beul, priester en dorpsgek" is natuurlijk geen praktische set rollen). Denk dat deze wel uit te proberen is :)

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous

Rick

• Bewoner
  • Overwinningen: +11/-21
« Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2016, 14:53:14 »

Is het zo'n slecht idee dat jullie niet eens de moeite doen om te reageren? :(

Kevindemen

• Kevlinder
  • Bewoner
  • Overwinningen: +46/-49
« Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2016, 15:03:08 »

Ik ken de martelaar als goede rol uit het kaartspel, maar vind hem daar niet zo leuk.
Dat is voornamelijk omdat als je dood gaat tijdens een spel,
je alleen maar aan de kant zit te wachten tot het volgende potje eigenlijk weer opstart.
Hij is handig om iemand in leven te houden waarvan je vermoed dat die een sterke rol heeft,
maar vanaf die kant hebben we al rollen om sterke rollen in het spel te houden.

Zoals jij hem voorstelt is die uiteraard anders, toch heb ik er mijn twijfels bij.
Nu maak jij er een neutrale rol van, al lijkt het mij persoonlijk een tamelijk saaie rol.
Ik denk niet echt dat het een rol is die motiveert om mee te spelen,
aangezien je doel uiteindelijk wordt om gewoon toe te kijken,
tot je denkt: als ik in zijn plaats sterf, heb ik de meeste winkans.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Rick

• Bewoner
  • Overwinningen: +11/-21
« Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2016, 15:34:47 »

Ik heb hem nooit kunnen testen, dus ik geloof je als je zegt dat het saai is. :P
Misschien kan hij als een soort spook verder spelen: niet meer stemmen, maar nog wel kunnen overleggen met de persoon voor wie hij stierf? (Hij krijgt dan geen toegang tot het dodenboard.)

En in welk kaartspel zit hij? Ik wil hem wel eens uitproberen. :)

Kevindemen

• Kevlinder
  • Bewoner
« Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2016, 22:08:41 »

En in welk kaartspel zit hij? Ik wil hem wel eens uitproberen. :)

Weerwolven en Waaghalzen
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

RickTorreman

• Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
  • Overwinningen: +7/-22
  • Ik ben wel slim, maar ik vergeet gewoon alles!
« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2016, 10:31:35 »

Nou, nu hopen op feedback over de NachtmerrieWolf en de Genezer.
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Michelaar

• Bewoner
  • Overwinningen: +8/-17
  • :)
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2016, 10:42:50 »

Ik heb er ook eentje voorgesteld. De Huurling

RickTorreman

• Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2016, 12:02:07 »

Ik heb er ook eentje voorgesteld. De Huurling
Ik had het gezien, maar, zou het niet handiger zijn als een neutraaltje die voor slecht heeft gekozen voordat hij vermoord wordt door de huurling, dat de huurling dan goed wordt(dat is wel logisch). Maar als hij voor goed heeft gekozen, dat hij dan slecht wordt?

Michelaar

• Bewoner
  • Overwinningen: +8/-17
  • :)
« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2016, 12:13:17 »

Ja, maar als hij niet gekozen heeft, dan wordt hij goed

Roandraak

• De Draak
  • Bewoner
  • Overwinningen: +23/-41
  • Forumbitch, dat je het weet...
« Reactie #24 Gepost op: 26 april 2016, 23:23:21 »

@Roandraak
Ik ga morgen even tijd maken om hier naar te kijken.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Kevindemen

• Kevlinder
  • Bewoner
« Reactie #25 Gepost op: 28 april 2016, 13:26:56 »

De Huurling klinkt als een leuke rol die ik wel eens zou wille uitproberen. Het feit dat zijn moord bepaald welke alliantie hij joined, zorgt er denk ik voor dat hij sowieso niet yolo maar iemand zal doodgooien, en misschien na moet denken over zijn actie. De beperking dat Ijzeren Hein hem fataal is, zal daar ook zijn steentje aan bijdragen. Ik neem aan dat deze moord dan in hetzelfde uur plaats zou vinden als de moord van bijvoorbeeld de heks? Ik zou trouwens wel een verduidelijking maken betreft het moorden van een neutraaltje en het daarna goed worden. mij lijkt het logisch dat als je een neutraaltje dat goed heeft gekozen wordt vermoord, dat je dan slecht wordt. En als je een neutraaltje dat slecht koos, dat je dan goed wordt.

Kevindemen

• Kevlinder
  • Bewoner
« Reactie #26 Gepost op: 28 april 2016, 13:38:52 »

Betreft de genezer, ik zou persoonlijk niet al te veel rommelen met het slachtoffer van het lijk. Liever eigenlijk helemaal niet, aangezien het naar mijn idee het spel zal ontwrichten, en lijkoverwinning nog moeilijker maakt dan het al is. Het lijk speelt als hij mag moorden in de meeste gevallen al in zijn eentje tegen alle andere spelers. Een lijkoverwinningis is naar mijn ervaring verrekte moeilijk te behalen, omdat a) de wolven je identiteit toch al weten en je van alle kanten erbij proberen te naaien en b) je staat er vaak alleen voor, tegen een hele groep spelers, en c) je vaak heel erg afhankelijk bent wie er wel of niet al in de nachten ervoor door de wolven zijn gedood aan bewezen spelers. Als je dan ook een lijk via een genezer mank kan trappen en zijn lijkmoord kan afpakken, zou dat wel heel erg nadelig zijn voor het lijk. Daarnaast is de genezer een goede rol, maar een lijk kan ook slechtjes vermoorden.

RickTorreman

• Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
« Reactie #27 Gepost op: 28 april 2016, 13:52:39 »

Betreft de genezer, ik zou persoonlijk niet al te veel rommelen met het slachtoffer van het lijk. Liever eigenlijk helemaal niet, aangezien het naar mijn idee het spel zal ontwrichten, en lijkoverwinning nog moeilijker maakt dan het al is. Het lijk speelt als hij mag moorden in de meeste gevallen al in zijn eentje tegen alle andere spelers. Een lijkoverwinningis is naar mijn ervaring verrekte moeilijk te behalen, omdat a) de wolven je identiteit toch al weten en je van alle kanten erbij proberen te naaien en b) je staat er vaak alleen voor, tegen een hele groep spelers, en c) je vaak heel erg afhankelijk bent wie er wel of niet al in de nachten ervoor door de wolven zijn gedood aan bewezen spelers. Als je dan ook een lijk via een genezer mank kan trappen en zijn lijkmoord kan afpakken, zou dat wel heel erg nadelig zijn voor het lijk. Daarnaast is de genezer een goede rol, maar een lijk kan ook slechtjes vermoorden.
Daar heb je 3 punten die allemaal waar zijn, een lijk kan heel moeilijk overwinnen. Ik kan het ook veranderen naar alleen wolven-doden reanimeren zegmaar. En dan houdt de genezer gewoon 2 EHBO-reanimeer-spulletjes om de dode tot leven te wekken. Het kan er ook 1 zijn, ligt eraan wat beter uitkomt.

Wurn

• Bewoner
  • Overwinningen: +20/-44
  • Het forumfossiel.
    • http://www.youtube.com/wurntje
« Reactie #28 Gepost op: 28 april 2016, 16:39:33 »

@Nephtysis (of wie er dan ook gaat over dit topic), mag je ook rollen introduceren die eerder in dit topic stonden maar zijn weggehaald bij de grote schoonmaak toen alle rolsuggesties werden weggehaald?
Howl with me fellow wolves. Howl!

Nephtysis

• Bewoner
  • Overwinningen: +14/-20
  • Live your dreams, don't dream your life
    • WvW Nachtverwerkings-app
« Reactie #29 Gepost op: 28 april 2016, 22:25:09 »

Kevin had op de Martelaar al gereageerd waar ik me bij aansluit, maar toch nog even als extra: ik ben zelf geen voorstander van rollen die als eigenschap hebben zichzelf op te offeren om welke reden dan ook. Hoewel je zeker voor je team moet spelen, speel je ook om zelf te kunnen winnen (althans de meesten) en een van de overwinningscriteria is overleven. Dat criteria opzij zetten lijkt me geen goed plan (doen we bijv ook niet voor de jager) en een rol waarbij je dus eigenlijk  bewust je verlies op je neemt voor iemand anders lijkt me niet wenselijk. Voor RL spelletjes is dit uiteraard anders, omdat die vaak op een andere manier gespeeld worden en bovendien niet zo lang duren :P

Nachtmerriewolf:
In essentie is dit een wolf die periodiek een extra moord heeft die niet tegengehouden kan worden door de bengel of weerhamster (als ik dit verkeerd zie, verbeter me vooral :) ). Hoewel een leuk effect, zit dit volgens mij al in het spel in de vorm van de Orc. Er zitten enkele verschillen tussen de twee (orc mag direct achter elkaar moorden waar de nachtmerriewolf telkens 3 nachten moet wachten, orc sterft als die gelijk buiten is met de yeti, nachtmerriewolf niet, nachtmerriewolf heeft als wolf controle over de lunch en de orc niet), maar overall denk ik dat ze grofweg hetzelfde effect hebben. Enige echte verschil dat ik hierin zou verwachten is wanneer de nachtmerriewolf gekoppeld is: deze kan de lunch sturen en zijn medewolven in de nacht doden als dat zo uitkomt, waar de orc afhankelijk blijft van de wolven. Verder verwacht ik als speltechnisch verschil vooral dat deze moord makkelijker inzetbaar is voor de wolven, omdat er geen risico (zoals orc-yeti) in zit voor de nachtmerriewolf.

Genezer:
Heeft 2 'levensdrankjes' waarbij in nacht 2 de keuze is om iemand van de wolvenmoord te redden en verder kunnen deze ingezet worden om een lijkdoelwit te redden. Ik ben het met Kevin eens dat het geen goed idee is om verdediging tegen het lijk in te bouwen. Het is echter wel het enige in deze rol dat anders is dan wat we al hebben: een levensdrankje bestaat nml al bij de heks. Overigens zou ik de beperking 'er kan er maar 1 zijn' sowieso weglaten bij alle rollen, want zo'n beperking zorgt er vooral voor dat rollen via claims bewezen kunnen worden (bij 2 claims is er sowieso 1 iemand aan het liegen) en dat effect proberen we nu net te omzeilen door vooral niet rolverdelingen te geven aan spelers :)

Huurling:
Een neutrale rol wiens alliantie afhankelijk is van de actie zelf. Aangenomen dat de moordactie vervalt als deze niet voor nacht 3 gebruikt is, lijkt hij me speelbaar. Anders is het voordeliger om gewoon te wachten met moorden, met goed mee te spelen en het gewoon zien als een dodend goedje. Ietwat vergelijkbaar met het doodsdrankje van de heks, maar met name de gedwongen alliantie maakt deze wel speltechnisch anders. Ik zou bij het doden van een neutrale trouwens wel een vaste alliantie (goed in dit geval) nemen. Het is namelijk momenteel niet mogelijk om via welke weg dan ook van een neutrale de alliantie(keuze) te achterhalen en door de alliantie van de huurling afhankelijk te maken van de keuze van zijn slachtoffer introduceer je dat wel, wat mij geen goed idee lijkt.

@Wurn
Je mag natuurlijk iedere rol voorstellen hier :) Maar we hebben de oude lijst nog wel liggen, dus ze zijn niet weg en voor mijn volgende spel bijv zal ik daar ook nog eens doorheen kijken om te zien welke ik extra in de rollenlijst zal doen. Ik wil er wel bij zeggen dat het handig is om bij ieder voorstel goed te kijken naar de punten die in deze post staan. Als de voorgestelde rol 1 van deze punten niet haalt, is dat al genoeg reden om hem niet te spelen namelijk :P

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 16   Omhoog