Het viel me op dat er nog niet echt neutrale rollen zijn met afwijkende doelen dus hier wat ideeën

.
VuurtorenwachterAlliantie: Neutraal
Eigenschap: Kan elke nacht iemand uitkiezen. Hij krijgt te horen wie een actie op deze speler gebruiken, en de allianties van deze spelers. Zit er een rol bij die als vereiste heeft dat dorp moet verliezen, dan krijgen de vuurtorenwachter en deze speler elkaars naam en rol te horen, zodat ze kunnen communiceren.
Verder overleefd de Vuurtorenwachter de eerste keer dat hij dood zou gaan, tenzij dit door
lynch was.
Waarom deze rol: Deze rol is erg handig voor de weerwolven of iets in die richting om ze een goed moorddoelwit te geven. Ik denk ook dat hij leuk is om mee te spelen, want je bent een soort van onderzoekende rol maar dan juist omgekeerd, je begint zonder informatie maar tijdens het spel krijg je die wel om zo anderen te helpen.
Doel: Leef om het dorp te zien verliezen.
SeriemoordenaarAlliantie: Neutraal
Eigenschap: Kan elke nacht iemand vermoorden. Zelf is hij immuun voor nachtelijke dodende acties.
Waarom deze rol: Ik vind het altijd leuk als ik in een spel speel waar ook nog een rol is die alleen moet overblijven om te winnen. Verder is de rol ook leuk, en zorgt hij ook voor meer balans in een spel.
Doel: Blijf als enige over, eventueel met andere seriemoordenaars of rollen die het niet uitmaken of de seriemoordenaar leeft of niet. (Bijvoorbeeld geliefdes, of vuurtorenwachter)
En dan als laatste nog twee dorpsrolletjes
DetectiveAlliantie: Dorp
Eigenschap: Kan elke nacht iemand uitkiezen. Hij krijgt te horen of deze persoon bij dezelfde alliantie hoort als de vorige bekeken, of bij een andere. Dorp, Slecht en Neutraal zijn dus de allianties. Neutraal wordt altijd gezien als Neutraal.
Waarom deze rol: Ik zie dat de onderzoekende rollen voor dorp of super OP zijn (Ziener) of juist super UP (Stalker) terwijl ik het zelf altijd fijn vind bij een spel als ze gebalanceerd zijn. Voorbeeld hiervan is de Helderziende. Deze rol ligt wel lager op de lat dan de Helderziende maar is juist wel weer leuk om te deduceren wie nou welke alliantie is. Deze combinatie van deductie en balans is denk ik wel goed om bij een rol te hebben. Uit ervaring weet ik dat deze rol ook leuk is om mee te spelen.
WapensmidAlliantie: Dorp
Eigenschap: Kan drie keer in de nacht iemand uitkiezen. De volgende dag mag de gekozen persoon iemand doodschieten, als hij of zij dat wilt. Als deze persoon iemand neerschiet, wordt de naam van de schutter overigens wel bekend gemaakt! Als aan het eind van de dag het wapen niet is gebruikt, raakt dat wapen kwijt en is de wapensmid het wapen dus alsnog kwijt.
Waarom deze rol: Hij geeft extra moordkracht aan het dorp en het zorgt ook voor goede beslissing tijdens zowel de dag als de nacht. Ik denk dat hij wel goed speelt, heb er zelf alleen nog nooit mee gespeeld maar heb de rol wel zien spelen. Het is ook niet een al te groot gevaar voor de weerwolven op zich.
Dit zijn dus de rollen

. Ik zou het fijn vinden als jullie in de reacties op elk van de rollen reageren.