Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Rolvoorstellen  (gelezen 13556 keer)

wolfbite

  • Alfawolf
  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +2/-6
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 298
  • eten Is lekker
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #30 Gepost op: 23 april 2018, 11:58:45 »

Naam: Siamese Tweeling
Alliantie: Goed
Rolomschrijving: De Siamese Tweeling is een rol die gedeeld wordt door twee spelers. Alle acties die op de één worden uitgevoerd, gelden ook op de ander. Ze moeten ook stemmen op dezelfde persoon; als ze stemmen op een wolf, dan tellen hun stemmen voor drie.
Bijzonderheden: Acties op de Siamese Tweeling gelden altijd op allebei; ze zijn allebei beschermd, worden allebei geconverteerd, etc. Als de één gelyncht wordt, sterft de ander dus mee.
Gelogd

wolfbite

  • Alfawolf
  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +2/-6
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 298
  • eten Is lekker
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #31 Gepost op: 23 april 2018, 12:02:37 »

Witte weerwolf.             Soort:neutraal

Eigenschappen
De witte weerwolf kan een keer in in de 2 nachten een weerwolf vermoorden.
Een witte weerwolf kan niet opsparen. Maar hoeft niet perce te vermoorden is zijn liefde / zielsverwant slecht dan kan de witte weerwolf ook goede mensen vermoorden
Witte weerwolf kan op het weerwolfenboard
Is behalve zijn extra dingen gewoon een normale weerwolf en zal dus gewoon dood gaan door heiligwater van de priester
De witte weerwolf kan alleen zelf winnen ( behalve als hij gekoppeld is )
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2018, 09:30:52 door wolfbite »
Gelogd

shadow

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +4/-8
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 441
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #32 Gepost op: 29 april 2018, 20:22:07 »

Wolventovenaar (Ik kan geen betere naam bedenken)
Alliantie: slecht
De Wolventovenaar kan elke nacht iemand een "wolvenbetovering" geven. Dit houdt in dat deze speler door zienende rollen wordt gezien als normale werewolf/slechte alliantie. De Wolventovenaar heeft toegang tot het wolvenboard.
Gelogd

wolfbite

  • Alfawolf
  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +2/-6
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 298
  • eten Is lekker
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #33 Gepost op: 8 juni 2018, 15:55:10 »

Spiekende meisje alliantie goed

Het spiekende Meise kan op het weerwolvenboard en hoord alles wat de weerwolven zeggen ook lunch en wat weten we als het spiekende meisje gekoppeld/zielsverwant dan mag ze wel namen vertellen (alleen zielsverwant / koppel)
Beperkingen als het spiekende meisje de namen verklapt gaat ze dood als ze iets zegt op het we board komen de weerwolven achter haar rol en komt er een extra lunch deze nacht
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2018, 09:33:01 door wolfbite »
Gelogd

wolfbite

  • Alfawolf
  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +2/-6
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 298
  • eten Is lekker
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #34 Gepost op: 11 juni 2018, 12:07:15 »

Naam: Vrouw Holle
Alliantie: Goed

Vrouw Holle stuurt voor elke lunch de naam van een medespeler in een privébericht naar de spelleiding. Vrouw Holle krijgt na de lunch te horen of die speler ‘goed’ of ‘niet goed’ is. Eenmalig in het spel mag Vrouw Holle op een moment naar keuze een privébericht sturen naar de spelleiding met daarin de namen van twee spelers; ze mag er eentje besmeuren met pek (dit betekent dat deze speler niet wordt vertrouwd door Vrouw Holle) en de ander met veren (deze speler wordt wel vertrouwd door Vrouw Holle). De spelleiding plaatst in de krant wie er is besmeerd met pek en veren.
Beperkingen: Vrouw Holle moet twee spelers tegelijk besmeuren en mag er niet voor kiezen om eerst een speler met pek te besmeuren, en twee speldagen later met veren. Vrouw Holle mag haarzelf besmeuren met pek/veren.
Gelogd

RickTorreman

  • Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-22
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.403
  • Ik ben wel slim, maar ik vergeet gewoon alles!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #35 Gepost op: 8 september 2018, 14:20:27 »

Rol: Boer
Alliantie: Extra

Eigenschappen:
De Boer is een extra rol met een extra actie per nacht. De Boer heeft de keuze uit:
1. Voedsel verbouwen (hiermee verbouw je voedsel voor een persoon extra).
2. Veld Uitbreiden (hiermee kan je i.p.v. 1 veld verbouwen, 2 velden verbouwen. Als je deze actie uitvoert, kan je de volgende nacht alleen voedsel uitdelen).
3. Voedsel Uitdelen (hiermee geef je voedsel aan (een) gekozen perso(o)n(en). Als je dus 3 voedsel reserve hebt, kan je 3 personen blijmaken. Eenmaal gegeven kan je het niet terugpakken).

Met een extra veld kan je de 2 voedsel verbouwen i.p.v. 1.
Er zijn altijd minimaal 2 boeren bij spellen <13, minimaal 3 boeren bij spellen van <18. En minimaal 4(+) boeren bij spellen van >23.
De boeren hebben een speciaal Boeren-board, zodat ze kunnen overleggen wie ze als eerst voedsel geven.

Beperkingen:
Als alle boeren dood zijn, gaan de mensen zonder voedsel na 2 nachten dood.
Als alle boeren in de eerste 2 nachten doodgaan, wordt er willekeurig 1 nieuwe boer gekozen.
Boeren mogen hun rol niet onderling vertellen op het Boeren-Board.
Mensen die voedsel hebben gekregen, krijgen een PM hierover. Ehcter mogen ze dit niet openbaar bekend maken.!
Boeren kunnen geen IJzeren Hein en Zielsverwant hebben als extra rol.
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

wschoolf1

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +21/-34
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5.821
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #36 Gepost op: 15 september 2018, 11:56:29 »

Rol: Immuniteitsmeester (kom gerust met een betere naam, want die heb ik nog niet)
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De immuniteitsmeester kán elke nacht een naam doorgeven aan de spelleiding. Bij het begin van de volgende dag maakt de spelleider bekend welke naam er is doorgegeven. Deze persoon is immuun voor de komende lynch.

Beperkingen:
De immuniteitsmeester kan niet zijn eigen naam doorgeven.
De immuniteitsmeester kan iedere naam slechts één keer doorgeven.

---

Overig valt er wat mij betreft over de eerste beperking prima te discussiëren.
Gelogd

Rick

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-21
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.459
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #37 Gepost op: 18 september 2018, 16:57:35 »

Rol: Slapeloze
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De slapeloze krijgt te horen welke acties er op hem of haar uitgevoerd worden.

Beperkingen:
De slapeloze krijgt niet te horen wie de actie uitvoert.
Als een actie mislukt krijgt de slapeloze niets te horen.
Alleen nachtacties worden opgemerkt door de slapeloze. Hij ziet dus bijvoorbeeld niet of hij gewaterd wordt door een priester of een ketter.



Ik denk dat jullie deze rol al wel kennen, maar ik kon hem niet zo snel vinden dus ik post hem toch maar :)
Gelogd

Gordijntje

  • Lid met de raarste naam 2018
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-17
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.688
  • Homo homini lupus
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #38 Gepost op: 21 september 2018, 01:50:45 »

Ik heb ook een rol bedacht. Lijkt het je iets?

Rol: Stemwijziger
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De stemwijziger mag maximaal drie keer tijdens een spel in het stemtopic de stem van een speler wijzigen. Die stem kan na de wijziging door niemand nogmaals gewijzigd worden. Door het wijzigen van een stem in het stemtopic is de stemwijziger veilig voor een welppoging op stemwijziger, tenzij de welpactie voor de stemwijziging is ingestuurd.

Beperkingen:
De stemwijziger mag geen stem voor de BM-verkiezing wijzigen.
De stemwijziger mag per speeldag maximaal één stem wijzigen.
Gelogd

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

wolfbite

  • Alfawolf
  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +2/-6
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 298
  • eten Is lekker
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #39 Gepost op: 26 september 2018, 14:57:57 »

De lieveling slecht extra rol
Eigengschappen eerste nacht van het spel kiezen de wolven een lieveling uit deze wiens rol moet zijn krachten gebrijken voor slecht lieveling is onboard
Nadelen lieveling kan geen grafdelver offer of zielsverwant zijn dan moeten de wolven de volgende nacht weer proberen zielsverwant word zonder extra rol gezien en als goed gezien
Gelogd

Shaddow

  • Knuffelexpert
  • Forumteam: Technisch
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +31/-88
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.386
  • Meest knuffelbare en grappigste Mister WvW 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #40 Gepost op: 18 oktober 2018, 13:51:30 »

Stalker 2
Eigenschappen:
Kan drie keer per spel een liefdesverklaring sturen naar een andere speler. Dit doet hij door een liefdesbrief te schrijven en door te geven aan de Spelleider, die deze dan doorstuurt naar zijn doelwit. Als het doelwit de liefdesverklaring accepteerd, worden de Stalker en zijn doelwit een koppel.
Indien zijn doelwit de liefdesverklaring afwijst, kunnen de stalker en zijn doelwit nog steeds vrienden blijven.

Beperkingen:
Als de Stalker na 3 liefdeverklaringen geen koppel heeft gevonden, zal hij verbitterd en alleen zijn voor de rest van het spel.
De stalker kan meerdere malen zijn liefdesverklaring sturen naar dezelfde persoon (anders ben je geen goede stalker), maar dit betekent niet dat zijn doelwit het na de derde keer wel accepteerd.
De Stalker kan niet door de persoon aan wij hij zijn liefde verklaard heeft gewelpt worden, maar wel door een ander persoon.

Varianten:
- De Stalker moet elke nacht een actie versturen.
- De Stalker wordt nadat zijn liefdesverklaring geaccepteerd wordt een burger van de betreffende alliantie (en is hiervoor dus neutraal).

De Aasgier
Veel wakkerdammers vragen zich af of ze nog wel kunnen leven nadat hun geliefde is gestorven. Sommige wakkerdammers vragen zich af of ze ooit de ware liefde zullen vinden. Enkele wakkerdammers besluiten dat het misschien makkelijker is om te prooien op emotioneel instabiele wakkerdammers en hun relaas te bieden in moeilijke tijden. Deze wakkerdammers komen in aanmerking om aasgier te worden.

Eigenschappen:
De Aasgier kan elke acht waken over een Wakkerdammer. Als deze Wakkerdammer zal sterven aan liefdesverdriet, zal deze in plaats daarvan gekoppeld worden aan de Aasgier.

Beperkingen:
De Aasgier is geen stalker en kan dus niet twee keer achter elkaar op dezelfde persoon asen.
Gelogd

RickTorreman

  • Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-22
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.403
  • Ik ben wel slim, maar ik vergeet gewoon alles!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #41 Gepost op: 3 december 2018, 12:09:38 »

Butler
Eigenschappen:
Kan elke oneven of even nacht (keuze is aan de Butler) iemand zijn/haar actie blokkeren. Dit kan van elke rol zijn, van goed tot neutraal tot slecht. Het gekozen doelwit krijgt een PM dat zijn/haar actie is mislukt.

Beperkingen:
De Butler kan niet een andere Butler blokkeren. De actie van de andere Butler gaat gewoon door.
Als een conversiewolf een Butler converteert, verandert de Butler niet in een gewone weerwolf, maar in een Kwaadaardige Butler - een off-board hulpje. De Butler behoudt zijn krachten.

Tijd van de Actie:
De Nacht (gedurende de hele nacht).


Lijkschouwer
Eigenschappen:
Kan elke nacht een dode persoon kiezen om achter zijn/haar doodsoorzaak te komen. Dit kan vier keer per spel.

Beperkingen:
Als de Lijkschouwer zijn/haar actie niet doorgaat door bijvoorbeeld een Butler, Yeti enzovoorts, verliest de Lijkschouwer een 'lijkschouwing'.
Als de Lijkschouwer een lijk schouwt die door het vergif van de Heks is doodgegaan, wordt de Lijkschouwer ook vergiftigd en gaat twee nachten later dood. Hier krijgt de Lijkschouwer geen extra PM van, maar daar kan je zelf wel achter komen.

Tijd van de Actie:
De Nacht (1e uur).
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

BloodWolf14

  • GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-109
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.213
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #42 Gepost op: 8 december 2018, 20:42:47 »

Welp IV

Eigenschappen:
De Welp IV is een wolf in wording. In het begin van het spel kent de Welp IV de wolven niet. De Welp IV kan dus niet lunchen, maar kan wel iemand vermoorden door diens rol in te sturen. De Welp IV kan ook slechtjes vermoorden. De Welp IV zal opgroeien wanneer hij 2 juiste welppogingen heeft gedaan en anders automatisch in nacht 5.

Beperkingen:
Spelers wiens rollen openbaar zijn bevestigd door de spelleider kunnen niet meer gewelpt worden. Wanneer de welpactie echter eerder is ingestuurd dan de spelersactie zal de welpactie alsnog doorgaan.
Een welpactie lukt alleen wanneer zowel spelersnaam als rol in 1 pm gegeven worden. Deze rol moet zijn zoals die vóór de nacht was. Als de rol tijdens de nacht verandert zal de welpactie alsnog lukken. In dit geval sterft echter de nieuwe rol.
De speler die gewelpt wordt krijgt geen melding hiervan wanneer dit mislukt. De Welp IV krijgt wel te horen dat de actie mislukt is.
De Welp IV mag maximaal 1 slachtoffer per nacht maken. Dit mag tot nacht 6. Als de welp in nacht 5 nog een slachtoffer wilt maken gaat dit vóór zijn opgroeien.
Zoals alle andere slechte rollen kan de Welp IV het Lijk niet vermoorden.

Tijd van de actie:
De nacht. Moorden: uur 6, opgroeien: uur 7
Gelogd

Phone0Ix

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +4/-10
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 493
  • Hoi, ik ben Julian!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #43 Gepost op: 18 januari 2019, 15:51:02 »

Het viel me op dat er nog niet echt neutrale rollen zijn met afwijkende doelen dus hier wat ideeën :).

Vuurtorenwachter

Alliantie: Neutraal

Eigenschap: Kan elke nacht iemand uitkiezen. Hij krijgt te horen wie een actie op deze speler gebruiken, en de allianties van deze spelers. Zit er een rol bij die als vereiste heeft dat dorp moet verliezen, dan krijgen de vuurtorenwachter en deze speler elkaars naam en rol te horen, zodat ze kunnen communiceren.
Verder overleefd de Vuurtorenwachter de eerste keer dat hij dood zou gaan, tenzij dit door lynch was.

Waarom deze rol: Deze rol is erg handig voor de weerwolven of iets in die richting om ze een goed moorddoelwit te geven. Ik denk ook dat hij leuk is om mee te spelen, want je bent een soort van onderzoekende rol maar dan juist omgekeerd, je begint zonder informatie maar tijdens het spel krijg je die wel om zo anderen te helpen.

Doel: Leef om het dorp te zien verliezen.

Seriemoordenaar

Alliantie: Neutraal

Eigenschap: Kan elke nacht iemand vermoorden. Zelf is hij immuun voor nachtelijke dodende acties.

Waarom deze rol: Ik vind het altijd leuk als ik in een spel speel waar ook nog een rol is die alleen moet overblijven om te winnen. Verder is de rol ook leuk, en zorgt hij ook voor meer balans in een spel.

Doel: Blijf als enige over, eventueel met andere seriemoordenaars of rollen die het niet uitmaken of de seriemoordenaar leeft of niet. (Bijvoorbeeld geliefdes, of vuurtorenwachter)

En dan als laatste nog twee dorpsrolletjes

Detective

Alliantie: Dorp

Eigenschap: Kan elke nacht iemand uitkiezen. Hij krijgt te horen of deze persoon bij dezelfde alliantie hoort als de vorige bekeken, of bij een andere. Dorp, Slecht en Neutraal zijn dus de allianties. Neutraal wordt altijd gezien als Neutraal.

Waarom deze rol: Ik zie dat de onderzoekende rollen voor dorp of super OP zijn (Ziener) of juist super UP (Stalker) terwijl ik het zelf altijd fijn vind bij een spel als ze gebalanceerd zijn. Voorbeeld hiervan is de Helderziende. Deze rol ligt wel lager op de lat dan de Helderziende maar is juist wel weer leuk om te deduceren wie nou welke alliantie is. Deze combinatie van deductie en balans is denk ik wel goed om bij een rol te hebben. Uit ervaring weet ik dat deze rol ook leuk is om mee te spelen.

Wapensmid

Alliantie: Dorp

Eigenschap: Kan drie keer in de nacht iemand uitkiezen. De volgende dag mag de gekozen persoon iemand doodschieten, als hij of zij dat wilt. Als deze persoon iemand neerschiet, wordt de naam van de schutter overigens wel bekend gemaakt! Als aan het eind van de dag het wapen niet is gebruikt, raakt dat wapen kwijt en is de wapensmid het wapen dus alsnog kwijt.

Waarom deze rol: Hij geeft extra moordkracht aan het dorp en het zorgt ook voor goede beslissing tijdens zowel de dag als de nacht. Ik denk dat hij wel goed speelt, heb er zelf alleen nog nooit mee gespeeld maar heb de rol wel zien spelen. Het is ook niet een al te groot gevaar voor de weerwolven op zich.

Dit zijn dus de rollen :P. Ik zou het fijn vinden als jullie in de reacties op elk van de rollen reageren.
Gelogd

Phone0Ix

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +4/-10
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 493
  • Hoi, ik ben Julian!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #44 Gepost op: 21 januari 2019, 20:06:14 »

Nog naamloos, sinds pyromaan al bestaat lol

Alliantie: Neutraal

Eigenschap: Kan elke nacht iemand ondergieten met benzine of iedereen aansteken die onder de benzine zit. Dit tweede doodt alle ondergoten mensen. Hij kan nooit beide acties in éen keer gebruiken.

Waarom deze rol: Ik vind het altijd leuk als ik in een spel speel waar ook nog een rol is die alleen moet overblijven om te winnen. Verder is de rol ook leuk denk ik om mee te spelen, in ToS iig wel.

Doel: Blijf als enige over, eventueel met andere 'vul hier een naam in'.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog