Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[PC] League of Legends

Gestart door Rob, 27 juli 2011, 23:35:39

Vorige topic - Volgende topic

Rob

Beste allemaal! Ik speel sinds eergisteren League of Legends (afgekort LoL), en afgezien het feit dat ik er erg slecht in ben, vind ik het een erg leuk spel? Ik vroeg me af of er nog meer mensen het spel speelden? Ik weet dat Rowena Inara het ook speelt, en het leek me wel leuk als er genoeg animo voor was, dat we het misschien een keer samen konden spelen. :)

Ik leg even kort uit voor de anderen die het spel niet kennen uit wat League of Legends is.
Het is een teambased spel, wat vooral speler tegen speler wordt gespeeld (PvP), en het is een map zoals je misschien wel kent uit bijvoorbeeld Warcraft III. Nog sterker, het is een variant van DotA, Defense of the Ancients, wat een speciaal soort Scenario is voor Warcraft III.
Je speelt met 5v5 of 3v3, en je hebt keuze uit verscheidene karakters. Er zijn in totaal zo'n 33, however, je kan ze niet allemaal spelen. Per week is een rotatie van 10 karakters. Je kan de andere karakters die niet in de rotatie zitten (of wel, en je wilt ze gewoon permanent spelen) kopen via de store. Dit is mogelijk via Riot punten die je voor echt geld kunt kopen of je koopt het met influence points die je "gratis" kunt krijgen door het spelen van spellen in LoL.

Wat is het doel van het spel?
Je hebt verschillende torens aan jouw kant en aan de kant van je vijand, en in de homebase is de Nexus (wat de mainbase is) gebouwd. Je moet proberen bij de Nexus te komen om die dood te krijgen, dan heb je het spel gewonnen. Het is echter niet zo heel makkelijk om er te komen aangezien de torens die in het spel zitten ook op je schieten en die doen best veel damage. Je krijgt minions die met je mee lopen en je moet eigenlijk achter die minions blijven lopen, en zo alles kapot te krijgen. Loop je voor je minions dan is de kans groot dat je niet meer lang te leven hebt en moet je wachten totdat je opnieuw mag spelen. Dit duurt ongeveer 30 seconden, maar als je vaker dood gaat (of door een anders iets wat ik niet weet) moet je 1 minuut wachten tot hoeveel weet ik niet allemaal.

Je hebt ook verschillende tutorials in het spel die je een goed eind op weghelpen. Je speelt dan een van de kampioenen, en dan loop je met een overenthousiaste (denk aan: GOOD JOOOOB! als je een venstertje hebt geopend. (A)) vrouw mee die je dan het hele spel uitlegt en je (hopelijk) tot overwinning leidt!

Hier een filmpje:

En het beste is: Het is gratis!

Officiële site: http://euw.leagueoflegends.com/
Waar je je kan registreren: https://signup.leagueoflegends.com/en/signup/index

League of Legends forummers:

Animo: AnimoM
Jannes: Jannes87
Jonasz: Xyreon (noob acc: Xyreon2 ::))
Linqy: Linqy
Meister: Jaxky
Rob: Qwantio
Rowena Inara: Rowena Inara (Noob acc: Rowena)
Liey: Lieytje
Beertyah: Beertyah (noob acc: Tyah)
Golovior: Golovior
Gerdien: Melima
Casper (Forecaster): Zaelong
Ralmuski: Ralmuski  8)
Ronos: 0Range King
LL-A: xLLAx

Caracala

Enkele vrienden van me spelen het ook en proberen met het ook te doen spelen.
Het ziet er leuk uit (Goede ervaringen met Warcraft 3) maar ook wel tijdrovend.  :(

Misschien als de herexamens gedaan zijn.  :D

yago

Spijtig, heb een mac, geen pc.

Rob

Geen idee of het werkt, maar dit heeft google voor me gedaan. Als het niet werkt, geef Google maar de schuld.

Rob

Rob

Jannes

Ik speel het al :D
Vet spel

Alleen mijn vrienden zijn wat enthousiaster als ik dus zijn al lvl 30
En ik bleef hangen rond level 8 :P dus meot nog ff inhalen

Ik heb er één ding van geleerd: Ik leer het nooit!

Rowena Inara

Ohoh, hoe heet je daar? :D Ik ben lvl 15 :P.

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

Rob

En hoe heet jij daar dan, Rowena? :) En Jannes ook? Ik heet Qwantio. :D

Jannes

Ik heb er één ding van geleerd: Ik leer het nooit!

Rob

Ik heb je gevonden! 8D Ik heb je gelijk ook maar even toegevoegd. :] Wat leuk dat er toch wat mensen blijken te zijn die het spelen!

Rowena Inara

Ik wist nog niet van dit topic :D. Ik heet, hoe saai ook, gewoon Rowena Inara XD. Ik ga jullie straks even zoeken.

En het is toch wel even erg verslavend (A).

Rob

Huh. Je reageerde hier net nog in het topic, en nu zeg je "ik wist nog niet van dit topic"? xD

Rowena Inara

Citaat van: Rob op 12 september 2011, 18:02:33
Huh. Je reageerde hier net nog in het topic, en nu zeg je "ik wist nog niet van dit topic"? xD

Vóór die andere post, van vandaag ;).

Rob