Tocht over de Alpen
Hannibal, de geweldige Carthaagse Generaal, wil Rome in haar hart aanvallen. Dus trekt hij met een groot Leger en een paar olifanten naar de Alpen. Omdat hij zelf nog nooit in de Alpen is geweest heeft hij een dorpje (Wakkerdam) aan de voet van de Alpen geplunderd en beroofd. Een paar dorpelingen, die veel kennis van de bergen hebben/kinderen zijn, heeft hij uitgekozen als gidsen voor de overtocht. Zij moeten hem begeleiden naar de poorten van Rome als ze de overtocht overleefd hebben en hem goed de weg hebben geleid laat hij hen vrij en krijgen ze hun gebied dat eerst door Rome werd bestuurd terug. De meeste willen wel mee helpen de Romeinen op hun donder te geven. Maar onder de dorpsbewoners zitten enkele die niet vergeten zijn dat hun geliefde/kinderen/familie in de plundering van hun dorp zijn gedood door Hannibal's soldaten. Zij saboteren dus alles. Gooien soldaten over de rand de afgrond in, maken spullen kwijt en vertellen de verkeerde weg.
Hannibal is daar op zijn zachts gezegd niet blij mee en laat elke nacht een gids ombrengen totdat de sabotage ophoudt. De gidsen die, over de Alpen naar Rome willen, zijn niet gelukkig met het besluit van Hannibal. Nu verliezen ze elke avond een dorpsgenoot! Zij willen dus ook dat de saboteurs ophouden. (Lynch)
De tegenwerkende dorpsbewoners, die Hannibal willen wreken omdat hij hen familie heeft vermoord, gooien ook dorpsbewoners van Wakkerdam over de rand de diepe afgrond in of laat hun verdwijnen.....(lunch)
spelverloop zou ongeveer zo kunnen zijn;
1e dag- Wakkerdam wordt aangevallen door de soldaten van Hannibal! Met wie probeer jij tevergeefs te vluchten?(Bm-stemmen)
1e nacht- Hannibal verteld waar hij de overige dorpsbewoners voor nodig heeft en laat zien hoe makkelijk hij het bevel voor doden geeft-(lynch)
2e dag- voorbereiding op tocht over de Alpen. fakkels voedsel wapens enzovoort raken kwijt, heb jij gezien wie dat heeft gedaan? (lynch) Hannibal verteld dat er saboteurs zijn! zijn soldaten vermoorde de meest verdachte persoon.
2e nacht- een dorpsbewoners is vermoord door een mes/vergif.... wist hij/zij te veel?
3e dag- Tocht over de Alpen, Wie heeft dorpsbewoner A vermoord?
3e nacht- Olifant word gek (van een muis?) en sleurt bij zijn helemaal-gek-doen-moment een dorpsbewoner mee.
4e dag- Was dat een fout van de saboteurs? Wie is zo gek om een olifant gek te maken?
4e nacht- Dorpsbewoner wordt van de rand geduwd in de afgrond.
Enzovoort, je kan er alle kanten mee op.
misschien een optie: om de personage allemaal kinderen/vrouwen te laten zijn die werden destijds eerder gegrijzeld. Omdat ze te lief en aardig (A) waren en ze daarom niet terugvochten.
Spelonderwerp: De Grijze Jager
(http://www.archeon.nl/2011/components/com_virtuemart/shop_image/product/De_Grijze_Jager_4f4237bed5908.jpg)
Voor degenen die de serie niet kennen is hier (http://www.degrijzejager.nl/index.php?id=3) per boek het verhaal te lezen. Het verhaal dat wij gaan gebruiken is gebaseerd op boek 1 en 2.
De slechten in deze boeken zijn overwegend wargals. Daarnaast heb je ook nog de sterkere slechtjes, en die moeten dan wezens zoals de Kalkara, goede vechters zoals de Skandiërs en een gemene leider zoals Morgarath voorstellen. Wargals zijn de standaard slechtjes die geen powers hebben, ze zijn dus weerwolven. De Kalkara zijn grote enge wezens, perfect om een orc te zijn dus. Dan heb je ook nog de Skandiërs, grote sterke vechtersbazen. Deze zullen we laten spelen door de wolven met bijzondere krachten, dus conversiewolf en leugenwolf. Ondanks dat ons verhaal over boek 1 en 2 gaat wil ik ook nog een personage uit een ander boek toevoegen. Het gaat om deel 6 en we voegen de Magiër van Macindaw toe. Deze stelt dan de rol sjamaan / apostaat / heks voor. En dan heb je natuurlijk ook nog Morgarath, de leider van de slechtjes. Wie dat is mogen de slechtjes onderling bepalen.
Maar het spel draait natuurlijk niet alleen om slechte wezens, nee het draait vooral om de goedjes. De spelers die jager voorstellen zijn natuurlijk logisch, dat zijn de Grijze Jagers. Verder zullen we de burgers gewoon laten spelen door de gewone burgers uit Araluen. Beschermengel wordt gespeeld door een leuk meisje genaamd Alyss. De wat krachtigere rollen zoals beul worden gespeeld door de ridders van de koning. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een eventuele priester te laten spelen door de Magiër van Macindaw. Je zult dan voor de heks / sjamaan / apostaat wat anders moeten verzinnen. Dan houd je natuurlijk toch een belangrijke rol als ziener over. De ziener tja, daar heb ik niet echt een idee voor. Als iemand die wel heeft moet diegene dat zeker zeggen.
Het verhaal: Het verhaal moet zo veel mogelijk een samenvatting van boek 1 en 2 zijn, met als uitzondering de Magiër van Macindaw erbij. Als je het verhaal niet kent zijn er op Internet genoeg samenvattingen en uittreksels te vinden. Dus leef je uit! En zoals ik al zei: Ik houd van bloederige thema's en het liefst wordt er dus veel geknokt en gemoord in dit spel. En het wordt gewaardeerd als iedereen 2 personages maakt. Een om mee te spelen, en een om je verhaal iets meer op te fleuren.
En ik zou ook nog graag een spelvariant willen voorstellen hierbij: Jagers zijn handig met boog, en kunnen op die manier makkelijk een briefje sturen aan een gevangene. Er zullen per speldag 2 deadlines zijn. Stemmen voor de eerste deadline doe je per pb. Tevens stuur je in die pb een klein beetje info dat je weet. Doe dit wel eerlijk, het moet geen spelbederf zijn. Degene die voor de eerste deadline de meeste stemmen heeft krijgt van de spelleider een pb. Hierin staat dan drie van de zinnen die ingestuurd zijn. Met een van deze zinnen zal een klein beetje geknoeid zijn. Na deze stemming mag degene met de meeste stemmen proberen zichzelf te verdedigen. Hij mag dit als hij wil doen aan de hand van de verkregen info. Maar voor hetzelfde geldt klopt die info niet, komen mensen daarachter en ben je alsnog dood.
Wat vinden jullie hiervan?