Nieuws

Je vindt onze discordserver hier!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Uitleg - Wat voor rare dingen hebben jullie bedacht voor spel 700  (gelezen 370 keer)

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +19/-35
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Uitleg - Wat voor rare dingen hebben jullie bedacht voor spel 700
« Gepost op: 8 november 2023, 18:46:05 »

Jullie hebben ieder een rol ontvangen voor alle even speldagen (2, 4, 6, etc.) en een rol voor alle oneven speldagen (1, 3, 5, etc.). Jullie spelen echter wel maar één spel. Je wint of verliest dus ook maar één spel. Dit zal een belangrijke rol voor jullie gaan spelen aangezien het dus kan zijn dat je goed bent met je ene rol en slecht met je andere rol. Aan jullie om een manier te verzinnen hoe je hier mee om moet gaan en hoe je de winst gaat trekken uit dit spel. Mexicanobroeder zal de even nachten verwerken en ik de oneven nachten.

We spelen dit spel met de Gevorderdenlijst (voor de even en oneven rollen)
We zouden het leuk vinden dat, mochten er gesprekken worden gevoerd via WhatsApp om toegevoegd te worden aan dat gesprek.

We hebben ons best gedaan om te zorgen dat iedereen waar mogelijk 2 verschillende rollen heeft ontvangen, het is echter enorm lastig om dat te kunnen garanderen. Onze excuses als het voor jou specifiek niet gelukt is en je daardoor twee dezelfde rollen hebt ontvangen.

Om het een klein beetje overzichtelijker te houden staat hieronder voor het grootste deel de uitleg opgesplitst per belangrijk onderdeel voor dit spel.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2023, 18:46:24 door yasu »
Gelogd

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +19/-35
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Hoe win ik dit spel?
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2023, 18:54:52 »

Doordat je twee rollen hebt en niet een enkele is het ook net iets lastiger om te bepalen wanneer je nu exact gewonnen hebt of verloren. We hebben besloten om AAN HET BEGIN van een speldag te kijken of op dat moment een van de allianties een onoverkomelijke overmacht heeft en het spel DIE DAG niet meer kan verliezen. Dit houdt dus in dat je niet direct wint zodra je met je rol van de even dagen een meerderheid als slechtjes hebt behaalt na de lynch. Het is dan nog nodig dat je de speldag daarop goed doorkomt en aan het begin van de volgende even dag nog steeds die overmacht hebt.

Indien een extra dag geen verschil zal maken in de uitkomst van ieder van de spellen dan kunnen Mexicanobroeder en ik besluiten om alsnog vroegtijdig de winst toe te kennen (bijvoorbeeld in het geval van een bekend slechtje welke sws gelyncht zal gaan worden met de andere rollen en dus de uitkomst niet meer zal wijzigen van deze kant) Dit zodat bepaalde spelers niet onnodig hoeven te sterven aan de potentiele lunches die nog komen terwijl de winst al duidelijk is.

Een voorbeeld:
Mexicanobroeder en ik zijn beide samen met nog 2 anderen wolven op de even dagen.
Op dag 4 weten wij een goedje te lynchen waardoor er nog maar 3 goedjes (met BM) naast ons 4 over zijn.
Wij winnen echter niet direct.
Dag 5 gaat in en allen hebben wij een totaal andere rol (voor dit voorbeeld niet belangrijk) en daar besluiten ze om mij te lynchen.
Dag 6 gaat in en nu zijn daar 3 goedjes over en 3 slechtjes (ik ben immers gelyncht dag 5). De BM ligt daar echter bij een van de goedjes, dus het spel gaat door.

Wij zouden als slechtjes wel begin van dag 6 gewonnen hebben indien dag 5 iemand was gelyncht wie op de even speldagen een goede rol had. dan was het 4 tegen 2 geworden.
« Laatst bewerkt op: 8 november 2023, 19:09:19 door yasu »
Gelogd

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +19/-35
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Bijzondere spelinteracties
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2023, 19:12:58 »

Indien in een van de twee kampen de wolven sterven, wanneer sterven dan de hulpjes?
Om ervoor te zorgen dat een kant van het spel niet gigantisch de andere kant van het spel kan beinvloeden zullen in dit geval hulpjes pas sterven aan het begin van de speldag waarin zij hulpjes zijn.

Voorbeeld:
In de even speldagen zijn geen wolven meer over maar wel nog 2 hulpjes na de lynch.
De volgende speldag (oneven) gaat in en er wordt daar gewoon doorgespeeld.
De volgende even speldag gaat in, hierbij sterven gelijk ook de hulpjes.


Wanneer moet een neutrale speler een kantkeuze insturen
Een neutrale speler op de oneven dagen heeft dag 1 en dag 3 om een keuze in te sturen. Een neutrale speler op de even dagen heeft echter alleen dag 2 om een keuze in te sturen. Indien een neutrale speler op die aangegeven dagen geen keuze instuurt zal hij automatisch goed worden zoals altijd.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2023, 23:01:08 door yasu »
Gelogd

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +19/-35
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Bijzondere rolinteracties
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2023, 19:16:13 »

Dorpsgek
Een Dorpsgek mag alleen in oneven nachten zijn actie uitvoeren, dat is dit spel niet anders. Een dorpsgek op even dagen kan eigenlijk dus niets.


Gokker
De WakkerDammers (WD) van de Gokker zijn alleen beschikbaar op de nachten waarop de speler gokker is.
De acties van de Gokker welke gelden voor een volgende speldag (Extra lynchstem(men), Bescherming voor de komende lynch, Levensverzekering) zullen nu gelden voor de volgende speldag waarop de speler weer de rol van Gokker aanneemt.

Bijvoorbeeld:
Als Gokker op de even speldagen koop je een extra lynchstem dag 2, dag 4 zal deze pas gelden.


Huidenwisselaar
De actie van de huidenwisselaar zal alleen in de nacht van kracht zijn. De huidenwisselaar is dus de opvolgende dag (even of oneven) niet meer gewisseld.


Jager
Het schot van de Jager gaat alleen af indien de speler sterft terwijl hij de Jager is. Op de andere dagen zal zijn schot niet afgevuurd worden.


Prins
Indien de Prins gelyncht wordt zal hij alleen zijn stemrecht verliezen voor de dagen waarop de speler Prins is, op de overige dagen (wanneer de speler dus geen Prins meer is) zal hij nog wel kunnen stemmen.


Wijze Burger
De vraag van de Wijze Burger geldt alleen voor de kant van het spel waarin de speler Wijze Burger is.

Bijvoorbeeld:
Aan de even kant zijn 2 priesters en aan de oneven kant zijn ook 2 priesters dan krijgt de Wijze Burger 2 te horen en niet 4.


Wisselaar
De wissel wisselt alleen je rol op dat moment om met elkaar, je behoudt dus wel je tweede rol.


Kettingwelp
De Kettingwelp kan alleen spelers welpen op de rol van de dagen waarop de speler zelf Kettingwelp is en heeft dus geen effect op de rollen van spelers op de andere dagen.
De kettingwelp groeit op in nacht 5 voor de oneven dagen en in nacht 6 voor de even dagen.


Verhullende Wolf
Indien de Verhullende Wolf de rollen van de gestorven spelers de komende dag wil verhullen zal dit op de eerstvolgende dag zijn waarop de speler weer Verhullende wolf is.
Indien de Verhullende Wolf de rollen van de gestorven spelers de komende nacht wil verhullen zal dit op de eerstvolgende nacht zijn waarop de speler weer Verhullende wolf is.

Bijvoorbeeld:
De Verhullende Wolf stuurt op dag 1 in de volgende nacht te willen verhullen.
Op dag 2 is de speler niet meer Verhullende Wolf en zal het resultaat van de nacht gewoon onthuld zijn.
Op dag 3 is de speler weer Verhullende Wolf en zal het resultaat van de aankomende nacht verhuld worden.


Welp
De Welp kan alleen spelers welpen op de rol van de dagen waarop de speler zelf Welp is en heeft dus geen effect op de rollen van spelers op de andere dagen.
De Welp groeit op in nacht 5 voor de oneven dagen en in nacht 6 voor de even dagen.


Grafdelver
De Grafdelver op even dagen kan vanaf de tweede nacht in actie treden, op oneven dagen pas vanaf nacht drie.
De Grafdelver mag zijn vraag om het Lijk te zoeken alleen insturen op de dagen waarop de speler Grafdelver is.


Grafrover
De Grafrover zal automatisch roven op nacht 3 (voor een oneven Grafrover) of nacht 4 (voor een even Grafrover)


Lijk
De speler die door een Grafdelver Lijk is geworden is dit ook alleen aan de kant waar de speler Lijk is geworden. Je kan dus wel nog steeds sterven in de dagen waarop je de andere rol aanneemt (ook door slechte acties).


Pyromaan
Het slachtoffer van de Pyromaan verliest alleen zijn rol die hij de nacht had waarop het huis is afgebrand, de andere rol blijft intact.


Adellijke
Adelijken mogen ook niet praten over dat zij adel zijn wanneer zij hun andere rollen aannemen, dit om te zorgen dat spelers niet dan alsnog gaan delen lid van de adel te zijn.


Burgemeester
De Burgemeester wordt gekozen voor het spel, en dus niet voor de twee rollen. Je zal dus voor de even en oneven nachten de Burgemeester zijn.


Cupido
Een koppel gemaakt door een Cupido zal over het spel heen koppel zijn en dus niet alleen op de even of oneven dagen.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2023, 18:46:58 door yasu »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog