Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Activiteit & deelnameregels, Mafia championship en Spelleider vacature.  (gelezen 1101 keer)

123berber

• Favoriete medewolf 2021
  • Moderator
  • Bewoner
  • Overwinningen: +29/-72
  • Geslacht: Man

Lieve leden,

Hier een wat langer nieuwsbericht dan jullie van ons gewend zijn. Er staat namelijk veel te gebeuren. Hieronder in het kort de dingen die hier besproken gaan worden. Wil je meer weten, lees dan vooral even verder.
  • We gaan als spelleiders weer iets kritischer kijken naar activiteit.
  • Deelname aan drie spellen tegelijk is vanaf nu mogelijk.
  • Het Maffia Championship komt er weer aan.
  • Er is een vacature voor spelleider.
Activiteit
We merken dat de activiteit van spelers soms echt een groot invloed kan hebben op een spelletje. We snappen dat iedereen het druk heeft en dit doet om te ontspannen, maar als je het spel net aan verliest door iemand met minimale activiteit is dat heel zuur. We hebben met het team daarom besloten kritischer te kijken naar activiteit. Voorheen werd activiteit bepaald door je bijdrage aan netwerken/discussietopic en of je wel/niet gestemd hebt. Vanaf nu zullen we vooral kritischer kijken naar je bijdrage aan netwerken/discussie. Iemand die even kort online komt, een weinig inhoudelijke post maakt, stemt en weer offline gaat zal daar privé op worden aangesproken. We snappen het echt wel als er privé iets vervelends is gebeurd, en doen dit enkel in het belang van het spel en de speelplezier.

drie spellen tegelijk
Deelname aan drie spellen tegelijk stond altijd in de regels als not done. We hebben met het team besloten de regels hiervan its aan te passen. Vanaf nu mag je aan een derde spel meedoen, na overleg met de betreffende spelleider. We willen kunnen garanderen dat het derde spel niet ten koste gaat van jouw activiteit.

Mafia Championship seizoen 10
Eens per jaar worden wij als forum benaderd om mee te doen aan het internationale Mafia Championship. Zo ook dit jaar dus weer.

Dit is een toernooi waar allerlei Mafia (Weerwolven) sites aan meedoen door middel van het sturen van een vertegenwoordiger die meedoet aan een (aantal) spel(len) op de gedeelde site. In de afgelopen jaren hebben daar meer dan 320! sites en meer dan 50! verschillende nationaliteiten aan meegedaan.

Info
De opzet van het toernooi is als volgt:
Opzet
- Het begint met 9 voorrondes van 15 spelers. Deze rondes hebben een vaste indeling (3 slechtjes vs 12 goedjes) qua rollen. Na elke ronde kunnen de spelers daarvan stemmen op wie zij het beste vonden en wie het dus gegund wordt om door te gaan naar de volgende ronde. Uit deze stemming gaan alleen de nummer 1 en 2 door. Je hoeft gelukkig niet bang te zijn voor vriendjespolitiek, want de kans dat spelers elkaar kennen is erg klein. Daarna selecteert de jury nog eens 27 spelers die doorgaan naar de volgende ronde.

- Na de voorrondes worden er de semifinales gespeeld. Dit zijn 3 verschillende spellen van weer 15 spelers. Uit ieder spel hiervan gaan 5 spelers door naar de finale.

- De finale is 1 laatste spel waarin deze 15 spelers aan meedoen. Aan het einde van dit spel wordt door iedereen op een winnaar gestemd. Deze speler krijgt de titel van Seizoen 10 Kampioen en een echt ondertekend certificaat van Dmitry Davidoff, de maker van Mafia!
[close]

De rolverdelingen van de spellen staat al vast, en daaruit wordt telkens een verdeling willekeurig uitgekozen. Mocht je hier meer over willen weten, stuur 123berber even een berichtje!

We hebben al verschillende keren deelgenomen en zouden het leuk vinden als er weer een speler ons prachtige forum wilt vertegenwoordigen.

Wil je nou mee doen? Stuur dan even een berichtje naar 123berber. Mochten er meerdere gegadigden zijn dan zal er gestemd worden! Ben je de enige, dan mag jij ons vertegenwoordigen. Opgeven kan tot en met 31 maart.

Belangrijk om te weten:
- Het spel wordt in het Engels gespeeld.
- Activiteit is een belangrijke vereiste met 600-700 posts per 24 uur in het begin van een spel.
- Er worden minstens 10 posts van je verwacht per speldag.
- De voorrondes lopen van april tot mid-juni. De halve finale is juli/augustus en de finale augustus/september.

Spelleider vacature
Zoals jullie weten stopt Tim als spelleider, wat betekent dat er een plaats voor spelleider vrij is. Aangezien we iedereen een eerlijke kans willen geven, en we misschien niet van iedereen weten dat hen deze ambitie heeft zetten wij daarom een kleine vacature uit. Deze vacature is vooral bedoeld om duidelijkheid te geven over wat er van je verwacht wordt als spelleider en wat je verantwoordelijkheden precies zullen zijn. Ook omdat niet alles wat wij doen altijd zichtbaar is.

Een spelleider moet eens in de 4/5 weken een spel leiden en heeft daar de verantwoordelijkheid over alles wat bij dat proces komt kijken:
> Inschrijftopic aanmaken.
> Rolverdeling bedenken.
> Spelboards aanmaken en kijkrechten (wie ziet wat) verdelen.
> Regelmatig online zijn voor spel gerelateerde zaken: deadlines verwerken, vragen beantwoorden, dagacties verwerken, etc.

Een spelleider vergadert ongeveer een keer per maand met het team en het bestuur. Hierin komt onder andere aan bod:
> De gespeelde spellen.
> De gedane rolvoorstellen.
> De planning voor komende maand.

Verder verwachten wij dat een spelleider actief is. Hen bekleedt een voorbeeldfunctie op het forum, zowel binnen als buiten een spel. Draagt bij aan een positieve sfeer op het forum. Neemt initiatief en komt met ideeën om het forum nog beter/toegankelijker/gezelliger/toekomstbestendiger/etc. te maken.

Tot slot nog een belangrijk iets op te weten: We vragen aan alle leden van het forumteam een financiële bijdrage om de kosten voor het in de lucht houden van de site te dekken.

Wat bieden wij jou: gezellige vergaderingen, ruimte om je eigen spellen te leiden, varianten te verzinnen en te testen, zo eens op z'n tijd een meet met het hele team en een rode forumnaam in de online lijst.

Wil je graag spelleider worden, stuur dan voor 31 maart een bericht naar Inuzuki. Dit bericht graag voorzien van een motivatie. Afhankelijk van de motivaties en het aantal mensen dat spelleider wilt worden zal er hierna nog een tweede deel volgen.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2023, 19:18:25 door 123berber »

WCeend!! Zomerspelen 2014

123berber

• Moderator
  • Bewoner
Re: Activiteit & deelnameregels, Mafia championship en Spelleider vacature.
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2023, 19:19:12 »

Er miste een uiterste datum voor spelleider. Die is even toegevoegd!

Sunny

• Bewoner
  • Overwinningen: +14/-38
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2023, 22:17:07 »

Thanks!
Ik wil ook best een bijdrage doen voor het financiële gedeelte hoor. Stuur me maar een Tikkie  :)

domien

• Bewoner
  • Overwinningen: +32/-65
  • Meest acceptabele forumbelg '13,'16,'21,'22
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2023, 19:50:51 »

Thanks!
Ik wil ook best een bijdrage doen voor het financiële gedeelte hoor. Stuur me maar een Tikkie  :)

Same here, enkel doe ik niet mee aan Tikkies (werkt niet in België enzo). Maar zit er niets mee in om mee te doneren.

"In this world there are no sides, just players"

123berber

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2023, 10:00:48 »

Er zijn nog geen aanmeldingen voor het Mafia Championship! Wie wil ons prachtige forum vertegenwoordigen? En de titel beste Mafia/WvW speler van de wereld verdienen! :D

123berber

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2023, 07:47:51 »

De laatste dagen om je op te geven voor Mafia en om te reageren op de spelleider vacature :D

123berber

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #6 Gepost op: 9 april 2023, 10:07:00 »

Helemaal vergeten te posten, maar we hebben een aanmelding gehad voor Mafia! @Rampposi gaat ons mooie forum weer vertegenwoordigen!

Voor de mensen die hebben gesolliciteerd. We gaan dit in de volgende vergadering bespreken!

Sunny

• Bewoner
« Reactie #7 Gepost op: 9 april 2023, 10:09:52 »

Succes Rampposi!!

Rampposi

• Bewoner
  • Overwinningen: +15/-44
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
« Reactie #8 Gepost op: 9 april 2023, 12:30:49 »

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • Overwinningen: +29/-108
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #9 Gepost op: 12 april 2023, 11:02:11 »

Succes Rampposi!!
Dankjewel!
Laat je de data weten van waarop je moet spelen? Dan kom ik weer even gluren :)

Rampposi

• Bewoner
« Reactie #10 Gepost op: 12 april 2023, 18:23:21 »

Succes Rampposi!!
Dankjewel!
Laat je de data weten van waarop je moet spelen? Dan kom ik weer even gluren :)
Ga ik zeker doen!
Zijn er mensen die zich willen melden als backup? Stel ik mocht niet kunnen, dat die persoon dan ingeschakeld kan worden? Het is best wel 'verplicht' om dat te hebben. Als je het wat lijkt, zou je dat dan privé aan mij kunnen melden?

Rampposi

• Bewoner
« Reactie #11 Gepost op: 1 mei 2023, 11:54:29 »

De data waarop ik speel, is vandaag  ::)
Vanaf 18u begint het.

Sunny

• Bewoner
« Reactie #12 Gepost op: 1 mei 2023, 12:01:52 »

Spannend!

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • Overwinningen: +29/-108
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #13 Gepost op: 1 mei 2023, 15:20:27 »

De data waarop ik speel, is vandaag  ::)
Vanaf 18u begint het.
Succes! Ik moet even zien of ik tijd heb om alles strak te gaan volgen, maar ik kom zeker een kijkje nemen ^^

RoodHapje

• Hol
  • Bewoner
  • Overwinningen: +9/-19
  • Ik ben hier voor de koffie.
« Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2023, 19:04:47 »

Waar volg je Mafia?

Pagina's: [1] 2   Omhoog