Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...  (gelezen 167 keer)

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-31
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.395
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023

Gefeliciteerd aan de slechtjes. Team goed zat helaas op het verkeerde spoor en dat wist team slecht net lang genoeg goed te gebruiken. Een Pyromaan die naar slecht getrokken is helpt daarbij ook wel mee. Dat Waterwork geconverteerd is als goedje dat vertrouwd werd door een aantal mensen hielp ze hier ook wel in.

Dit was voor mij de eerste keer dat ik deze variant heb geprobeerd en ik heb toch wel wat leerpunten/aandachtspunten voor mijzelf voor een potentieel volgende keer.
- De regel om niet te mogen vertellen dat je besmet bent of met elkaar mag discussiëren over wie potentieel besmet kan zijn maakte het mogelijk iets te lastig om het spel logisch en overzichtelijk te houden. Ik denk zelf dat de regel het potentieel complexer maakte dan het probleem, dat je gewoon open roept besmet te zijn, net als goedjes dat doen als ze gewelpt zijn, minder zou maken. Hooguit zou ik de regel iets anders moeten inschieten of de rollenlijst hier wat specifieker op aan moeten passen. Ik hoor graag hoe jullie dit hebben ervaren en hints/tips zijn zeker welkom.
- Ik heb team slecht misschien iets te sterk gemaakt, mijn gevoel was dat goedjes langer de tijd zouden hebben informatie te vergaren alvorens zij dood zouden gaan en hierdoor team slecht in het nadeel zou komen. Nu is er maar een besmetting gelukt (de laatste) en maakte dat weinig uit, maar het spel liep nu al de hele tijd redelijk in het voordeel van slecht. Als BloodWolf als welp ook nog was opgegroeid was team goed al helemaal kansloos.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie naar de variant keken en of jullie het nogmaals zouden willen zie?, en dan hopelijk wel wat meer actie zoals het bedoelt zou zijn :D misschien werkt het gewoon ook beter met iets meer spelers.
Gelogd

Falsifica

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +22/-44
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.107
  • Meest sluwe speler 2023
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2024, 21:20:02 »

Alvast thanks voor het leiden Yasu!

En gefeliciteerd mede slechtjes! (6)

Ik geef morgen mijn review, zit nu aan een biertje met vrienden dus..
Gelogd
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

thelight288

  • Pharaoh
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-44
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.997
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #2 Gepost op: 7 april 2024, 21:25:13 »

Opzich was t ergens close als Carnage Lynch was was vrij duidelijk wie nog slecht waren en had alle slechtjes er zo uitgevlogen. Misschien hielp het als er een rol in zat die ingezegend had kunnen worden. En miss idd niet de welp erbij ofzo. Maar de besmettingen hadden ook pech dat ze eerst de vriend en daarna de beschermde speler wilde
Gelogd

thelight288

  • Pharaoh
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-44
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.997
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2024, 21:31:04 »

Vond het alleen gek dat bloodwolf op neutrale speler stemt als slechtje. Maar ik dacht ja sorry ik ga nu op je stemmen dan hoor
Gelogd

Chaosimsystem_

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +2/-6
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 375
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #4 Gepost op: 7 april 2024, 21:35:06 »

Rot dat ik zowat enige ben die het voor goed verpest had op laatst. Die WW was echt sterk met ineens te komen met g/s koppel Castiel en Lynn en waren dat juist de twee die me als slecht begonnen te hinten. Er zaten gaten in verhaal en ja heb die overzien, maar voor nu weer les geleerd dat je beter naar je verstand dan gevoel moet luisteren.
Gelogd

Castiel.

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +25/-41
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.450
  • Number 7.
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2024, 21:56:30 »

Slecht was hier idd VEEL te sterk. Goed heeft amper mogelijkheden om slechtjes te vinden en dus kom je in een soort claimoorlog tussen alle spelers zonder dat er ook maar iets te bewijzen is. Dat is zwaar in het voordeel van slecht.

Goed heeft dus misschien meer tijd om info te vergaren, maar als ze geen mogelijkheden of rollen hebben om aan die info te komen, dan hebben ze niks aan die extra tijd. Sterker nog, dan heeft slecht alleen maar meer tijd om zich goed te positioneren.

Ik vond de variant overigens heel leuk, behalve dan dat er weinig discussie was in het topic. Dus daar over nadenken en aanpassingen in maken zou slim zijn. Daarnaast natuurlijk nu ook iets geleerd over hoe zo'n spelletje gaat, dus daar kan je dan ook op inspelen :)

Thanks voor het leiden! Het is voor mij voornamelijk een mindfuck geweest maar had het wel naar me zin! ;)
Gelogd
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

CarnageRazor

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +5/-9
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 424
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #6 Gepost op: 7 april 2024, 22:55:42 »

Opzich kleine aanpassingen aan de verdeling iets meer spelers had misschien beter geweest en dan had alles echt anders kunnen verlopen. Het ging echt om de details en als je een dobbelsteen opgooit die telkens op dezelfde nummer valt heb je soms ook gewoon pech. Ik en fals wisten dat we TL slecht moesten krijgen. Als conversie was waterwork daarom ook het perfecte target. Was daar iets fout gegaan dan had goed vgm zoiezo gewonnen. Misschien ook een regel erbij maken dat je per speeldag minstens 1 of 2 inhoudelijke posts moet maken.
Gelogd

thelight288

  • Pharaoh
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-44
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.997
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #7 Gepost op: 7 april 2024, 23:31:15 »

@Sunny voor mijn gevoel zat je trouwens wel op castiel alsin je noemde hem mogelijk bloedbroeders met bw en je vond hem opvallend. Ik had op dat moment ook nog niet definitief slecht gekozen en dacht nog dat je mogelijk medewolf was tot ze niet erg vonden als je Lynch werd. Ik snapte ook oprecht niet wat castiel vreemd vond aan miijn stem op bw. Was op dat moment ook nog van plan goed te kiezen en iemand was op neutralen jacht ipv wolvenjacht xD
Gelogd

Sunny

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-39
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.378
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #8 Gepost op: 8 april 2024, 02:33:01 »

Gefeliciteerd slechtjes.

Yasu bedankt voor het leiden. :)

Falsifica

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +22/-44
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.107
  • Meest sluwe speler 2023
Re: [Nabespreking] - Het besmetten viel wel mee, de pijn daarentegen...
« Reactie #9 Gepost op: 8 april 2024, 17:40:52 »

De onzekere welp rol was iets te veel voor team slecht, maar gelukkig was die er vroeg uit waardoor op dat moment de rolverdeling prima was.
Ja er waren weinig ‘zienende rollen’ en ja dit maakte het spel moeilijk voor team goed. Maar vroeger vond ik de potjes met weinig zienende rollen ook leuker.
Er moest nagedacht worden, en wij wolven hadden geen nacht langer meer de tijd dit te overleven. Want onze claims gingen hoe dan ook door de mand vallen na afgelopen nacht.

De laatste paar potjes was er al een tijdje geen verdeling meer met een ‘normaal wolven team’ zonder extra invloeden en ik kan het vertellen (want ik ben afgelopen spellen praktisch altijd wolf geweest). Ik vond dit een heerlijk verversend potje.

De variant was ontzettend leuk, afgezien van het feit dat we niemand besmet kregen. Dit haalde het nut van de zienende rol een beetje weg, maar was voor de wolven wel een voordeel. Niemand besmet maakt iedereen verdacht. Want een besmette speler mocht geen lynch worden.

Het grootste probleem dit spel was de regel voor het wel of niet vertellen dat je besmet bent. Ik denk dat daar nog aan gesleuteld moest worden.
Ook het uitleggen hoe dit voor sommige rollen werkte:
- valse engel grijpt rol van besmette speler
- bisschop kan besmette speler inzegenen
Ik denk dat dit niet helemaal duidelijk was voor de goedjes. Wolvenkamp stelde dit soort vragen meer.
Gelogd
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow
Pagina's: [1]   Omhoog