Gefeliciteerd aan de slechtjes. Team goed zat helaas op het verkeerde spoor en dat wist team slecht net lang genoeg goed te gebruiken. Een Pyromaan die naar slecht getrokken is helpt daarbij ook wel mee. Dat Waterwork geconverteerd is als goedje dat vertrouwd werd door een aantal mensen hielp ze hier ook wel in.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik deze variant heb geprobeerd en ik heb toch wel wat leerpunten/aandachtspunten voor mijzelf voor een potentieel volgende keer.
- De regel om niet te mogen vertellen dat je besmet bent of met elkaar mag discussiëren over wie potentieel besmet kan zijn maakte het mogelijk iets te lastig om het spel logisch en overzichtelijk te houden. Ik denk zelf dat de regel het potentieel complexer maakte dan het probleem, dat je gewoon open roept besmet te zijn, net als goedjes dat doen als ze gewelpt zijn, minder zou maken. Hooguit zou ik de regel iets anders moeten inschieten of de rollenlijst hier wat specifieker op aan moeten passen. Ik hoor graag hoe jullie dit hebben ervaren en hints/tips zijn zeker welkom.
- Ik heb team slecht misschien iets te sterk gemaakt, mijn gevoel was dat goedjes langer de tijd zouden hebben informatie te vergaren alvorens zij dood zouden gaan en hierdoor team slecht in het nadeel zou komen. Nu is er maar een besmetting gelukt (de laatste) en maakte dat weinig uit, maar het spel liep nu al de hele tijd redelijk in het voordeel van slecht. Als BloodWolf als welp ook nog was opgegroeid was team goed al helemaal kansloos.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie naar de variant keken en of jullie het nogmaals zouden willen zie?, en dan hopelijk wel wat meer actie zoals het bedoelt zou zijn
misschien werkt het gewoon ook beter met iets meer spelers.