Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag

Auteur Topic: [Rolvoorstellen] Reactietopic  (gelezen 1865 keer)

Katz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-37
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.938
  • "Justice is blind, not heartless"
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2023, 12:19:26 »

Maar dit zal zorgen voor de alliantie waarvan de inactieve speler komt meer gestraft zal worden.


Stel je voor we zijn nog over met 7 mensen, waarin 4 goedjes en 3 slechtjes.
Dan als een goedje die zondebok heeft en een slechtje niet en op het moment ligt de BM bij goed die het slechtje eruit zou stemmen. Dan heb je een 3 tegen 3 stemming, als we ervan uitgaan dat het goedje inactief blijft. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat een goedje eruit zal gaan, waardoor dat team meer gestraft wordt dan al iemand verliezen aan inactiviteit.
Als de lunch dan door gaat wint slecht puur door het zondebok.

Dan als er meerdere zondebokken zijn en het opgelost wordt door een random factor. Kan goed of slecht gewoon geluk hebben met wat het uiteindelijk wordt om hun zo de winst te geven.

Een zondebok als bijrol in het begin vind ik wel een leuk idee.
Gelogd

thelight288

  • Pharaoh
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-44
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.992
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #16 Gepost op: 27 maart 2023, 08:39:37 »

Ja ik denk ook dat zondebok zo teveel het spel uit balans kan trekken. Denk niet dat je de "straf" spelgebonden wil hebben
Gelogd

Shaddow

  • Knuffelexpert
  • Forumteam: Technisch
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +31/-88
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.386
  • Meest knuffelbare en grappigste Mister WvW 2021
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #17 Gepost op: 27 maart 2023, 11:23:31 »

alle activiteitsstraffen raken goed inderdaad harder dan slecht.

Gelogd

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-31
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #18 Gepost op: 19 april 2023, 09:51:13 »

De goochelaar voelt gigantisch heftig in het voordeel van slecht, ik zou mogelijk er iets meer van vinden als de goochelaar elke nacht een speler mag aanwijzen waar hij zijn goocheltruc op gaat uitvoeren, en als daar dan een zienende rol in zit dat dan de wissel plaats vind. Mogelijk zou ik zelf nog iets ala welp verwachten dat een speler ook te horen krijgt dat er wat magie rond zijn huis heeft rondgedwaald of weet ik het wat als de goocheltruc mislukt is. Dan kunnen goedjes er ook nog rekening mee houden om mogelijk niet een zienende rol van de daken te schreeuwen.
Gelogd

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-31
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #19 Gepost op: 19 april 2023, 09:52:24 »

(dan zou hij zelfs van mij onboard hulpje mogen zijn bedenk ik me nu)
Gelogd

Malanaphy

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-39
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.247
  • aka Moonalaphy in mijn wolvengedaante
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #20 Gepost op: 19 april 2023, 10:19:00 »

De goochelaar voelt gigantisch heftig in het voordeel van slecht, ik zou mogelijk er iets meer van vinden als de goochelaar elke nacht een speler mag aanwijzen waar hij zijn goocheltruc op gaat uitvoeren, en als daar dan een zienende rol in zit dat dan de wissel plaats vind.
Dat is ook wat het is! Of bedoel je echt iets anders?
Gelogd
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-31
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #21 Gepost op: 19 april 2023, 10:35:03 »

Oh ik las de tekst (nog steeds wel) alsof hij gewoon zijn actie doet en het dan een soort van automatisch zou gaan ofzo haha
Gelogd

Katz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-37
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.938
  • "Justice is blind, not heartless"
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2023, 11:33:29 »

Hij zal elke nacht kunnen zoeken naar een speler die een rol met een visioen heeft. Als hij een speler vindt die een rol met een visioen heeft zal hij deze rol overnemen en zal de andere speler naar een (slechte) burger veranderen. Wanneer hij geen speler met een visioen vindt zal hij te horen krijgen dat zijn actie mislukt is.

Het wordt hier toch duidelijk aangegeven?
Zeker het rode gedeelte maakt het duidelijk. Anders zou de goochelaar nooit iemand kunnen vinden zonder een rol met visioen.

Daarnaast heb ik liever dat de rol offboard blijft. Je kan de rol altijd de extra rol bloedbroeder geven, als je wilt dat die direct in contact met slecht staat.

Gelogd

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-31
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #23 Gepost op: 19 april 2023, 12:20:04 »

Ik las de zin (excuses dan) als "wanneer hij geen speler met een visioen vindt (en deze dus niet in het spel zit) zal hij te horen krijgen dat zijn actie mislukt is".
"zoeken naar een speler" maakte het bij mij verwarrend, maar dan begrijp ik je nu haha
Gelogd

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-100
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.703
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2023, 16:42:43 »

We hebben de volgende rollen gisteravond in een vergadering doorgenomen:

Nutteloze wolf
Voegt heel weinig toe en lost geen problemen of gaten in de rollenlijst op. Leuk dat die erachter kan komen of er een yeti in zit o.i.d., maar daar kom je meestal ook door andere acties wel achter als slechtje. :P

Kind en Ouder
Op zich is het concept wel goed dat de stem van een Kind harder meetelt als zijn ouders nog leven, maar dit maakt het Kind op dat moment allicht sterk. Ook maakt het het erg random dat de Ouder elke alliantie kan hebben, waardoor het Kind conflicterende doelen kan hebben. Maar het feit dat het Kind Welp kan worden als zijn beide Ouders dood zijn maakt deze rol eigenlijk onspeelbaar, omdat je een goedje bent dat elk moment slecht kan worden en daardoor totaal niet weet hoe je moet spelen. Mocht deze rol ooit uitgeprobeerd worden, dan zouden we dat er in ieder geval uithalen.

Padvinder
Het Orakel wordt momenteel ook uitgetest en momenteel hebben we al veel zienende rollen. Er hoeven er op dit moment niet meer bij en de Padvinder voegt ook erg weinig toe. Hij is eigenlijk alleen nuttig specifiek om een claim te controleren, wat wil zeggen dat ie de eerste paar nachten sowieso eigenlijk niks kan en alleen nuttig is in combinatie met andere informatie, die je al lang niet altijd hebt. Ook is ie een beetje te complex en spreekt hij zichzelf al tegen in de rolbeschrijving ook (er staat dat de lunch een kans van 1 op aantal wolven heeft om als permanente actie te worden gezien, en daaronder staat dat een gewone weerwolf altijd als permanente actie wordt gezien - dat kan niet allebei waar zijn).

Valkenier
Mikt op een te specifiek doel. Het is een hulpje, dus al zwakker dan het gemiddelde slechtje, dat slechts op één specifieke rol jaagt. De Valkenier zit dus een groot deel van het spel niets te doen. Als volledige wolf zou hij al iets interessanter zijn, maar ook dan voegt het wel erg weinig toe. We zien wel in dat de Weerhamster soms wel sterk kan zijn als eventuele zienende rollen al van hem weten of er al uit zijn, dus we overwegen wel hier iets in te bouwen om de Weerhamster iets zwakker te laten worden; bijvoorbeeld dat de Weerhamster slechts één keer niet geluncht kan worden of dat de Vervloekte er wel voor kan zorgen dat de Weerhamster geluncht kan worden. Suggesties zijn welkom.

Zondebok
Inactiviteit is geen groot probleem momenteel en twee keer inactief in een spel is vrij zeldzaam (en als dat de eerste drie nachten gebeurt dan ben je het spel toch al uit). Dit mikt dus ook op een klein doel, en ik denk dat we genoeg letten op inactiviteit dat we niet ook nog dit hoeven in te bouwen. Een ander punt is dat inactiefjes of uitschrijvingen tegenwoordig bij voorkeur worden vervangen, en dan zadel je nu dus eventueel een vervanger op met een erg negatieve extra rol. Ook de alliantie van de Zondebok als geheel wordt nodeloos erg benadeeld hierdoor.

Goochelaar
Eigenlijk te onvoorspelbaar. Als het de Goochelaar lukt om een zienende rol af te pakken dan heeft in één klap én slecht een zienende rol erbij én is goed er één kwijt, wat eigenlijk al een te sterke klap is. Als het de Goochelaar niet lukt, dan is hij een bijzonder zwak hulpje zonder kans de wolven te vinden. Sowieso mikken we erop dat hulpjes uiteindelijk een mogelijkheid hebben om met de wolven in contact te komen; dit lukt bij de Goochelaar alleen als hij eerst een zienende rol vindt (dat kan al even duren) en vervolgens dan een slechtje bekijkt (dat kan ook nog even duren). Maar het bovenstaande argument is krachtiger; dit is eigenlijk te onvoorspelbaar qua sterkte en daarom niet te balanceren. Er zou wel iets van toegevoegde waarde kunnen zijn, maar misschien eerder door het kopiëren van de zienende rol dan door het stelen ervan; dan zou hij nog wel uit te testen zijn.
Gelogd

Katz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-37
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.938
  • "Justice is blind, not heartless"
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #25 Gepost op: 21 april 2023, 17:02:15 »

Je kan ook de bewijsbaarheid van weerhamster aanpassen. Door hem ook te laten dood gaan door wisselaar, Orakel, Dorpsgek. Maar misschien is het dan gewoon beter om er een lycantroop van te maken die elke nacht kan overleven, want een lycantroop valt niet te bewijzen.

Of je kan het maken dat de weerhamster geen lunchbescherming meer heeft, wanneer een helderziende of ziener komt te sterven én dit kenbaar gemaakt word. Dus als de lynch/lunch wordt afgeschermd door een stoorwolf of als die persoon een lijk wordt,... . Dan zal het niet tellen als een helderziende/ziener die gestorven is. Als er geen zieners of helderziende in het spel zitten, zal de weerhamster dan heel het spel lunchbescherming hebben. Waar ik persoonlijk mee kan leven, want dan verwacht ik dat de spelleider daar een verdeling heeft rond gebaseerd. Het enige probleem dat ik kan zien met deze soort van werking, is dat goed hierdoor direct twee sterke goedjes kan verliezen. Als de lunch direct op een helderziende/ziener komt te staan.

Gelogd

123berber

  • Favoriete medewolf 2021
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +29/-75
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.227
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #26 Gepost op: 4 juni 2023, 22:36:01 »

Medium:
We hebben in het spel van Bert-Boefjes in wakkerdam met de wijken gezien dat het een heel leuk aspect kan geven aan het spel. Toch weten we niet in hoeverre dit gaan werken.
Het kan voor het team wat op dat moment goed gaat erg frustrerend zijn als de doden zich hier ineens in mengen, waardoor het spel voor hun weer tegengewerkt wordt.
Als er geen alliantiewinst is, dan is het maar de vraag of de doden actief blijven participeren, aangezien er voor hun geen belang meer is om het spel te winnen.

We zijn zeker voorstander van dit aspect waarin er mogelijk nog iets van interactie met de doden is, maar de vorm zijn we het nog niet over eens. En of dat iets is wat in ieder spel moet terugkomen is ook maar de vraag? (dus in de vorm van een rol) En moet dan alle dodeninfo beschikbaar zijn of niet.

Voel je vrij hierover te brainstormen vooral of met ideevoorstellen/variantvoorsrellen te komen bij een van de spelleiders!

Verder nog een algemene reactie op rolvoorstellen in het algemeen.
We zien een hoop rolvoorstellen komen, waar we heel blij mee zijn. Maar het is voor jullie goed om te weten dat we bij het bespreken van de rolvoorstellen ons altijd de volgende vragen stellen:
- Voor welk "probleem" uit een rolverdeling zou deze rol een antwoord zijn?
- Wat voegt deze rol toe, wat de andere rollen nog niet toevoegen?
- Is deze rol "gemakkelijk" te balanceren in een rolverdeling?
Gelogd

WCeend!! Zomerspelen 2014

BloodWolf14

  • GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-109
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.213
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2024, 13:32:19 »

Ik ken ook de variant waarbij een Welp pas opgroeit als hij succesvol weet te welpen. Maar dat kan dan dus ook na nacht 1 bijvoorbeeld al.
Gelogd

Nephtysis

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-20
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4.141
  • Live your dreams, don't dream your life
    • WvW Nachtverwerkings-app
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2024, 16:45:57 »

Ik ken ook de variant waarbij een Welp pas opgroeit als hij succesvol weet te welpen. Maar dat kan dan dus ook na nacht 1 bijvoorbeeld al.

Die variant is ook wel leuk.

Mijn redenatie achter de Welp met eeuwige jeugd is om het rondstrooien van rollen vanaf nacht 3 weg te nemen door het voor iedere speler gedurende het volledige spel potentieel gevaarlijk te maken om de echte rol af te staan. Dit kan in combinatie met een sjamaan en wolvenboard-contact (zoals met een Bloedbroeder) mogelijk heel sterk worden, dus dat is een combinatie waar ik mee zou oppassen. Ook omdat dat dat aan het doel voorbijgaat.

Bij de introductie van de Welp zag je dat het rondstrooien van de rollen om een rolverdeling binnen een goedjesnetwerk rond te krijgen vertraagde van 'meteen aan het begin' naar 'vanaf nacht 3'. Deze rol is een poging om die activiteit verder te vertragen tot 'na afloop van het spel'.
Gelogd

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous

Perry26

  • Forumteam: Technisch
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-65
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.258
  • Iemand een suggestie voor wat dan ook?
Re: [Rolvoorstellen] Reactietopic
« Reactie #29 Gepost op: 24 januari 2024, 17:05:47 »

Alls je dit gaat doen denk ik dat het eerder gaat naar 'vanaf er een welp dood is'  in plaats van 'na afloop van eht spel'. Een spel zonder claims is nogal lastig en vroeg of laat willen mensen toch dingen expliciter bespreken. Zo ging het in ieder geval op wakkerdam.net met de welpversie daar.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog