Nieuws

Je vindt onze discordserver hier!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Algemene Update  (gelezen 2591 keer)

Kevindemen

  • Kevlinder
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +48/-52
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.280
  • Baker Miller Pink
Re: Algemene Update
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2020, 13:22:36 »

Zo is het volgens mij wel al heel lang gehanteerd, dat het enkel op zichtbare stemmen kan. (dus pech als er onverwacht adel is, of pech als er toch een leugenwolf is). Zo deed ik het zelf altijd, en zo heb ik het ook afgekeken van spellen die ik speelde toen ik nog geen spelleider was. Vind het eigenlijk geen gek idee dat het zo gebeurd. Anders zou je het ook voor de nachtacties door moeten trekken. Daar mag je ook geen acties insturen gebaseerd op of Jantje of Pietje al dood is. Als je ziener bent en je ziet dat Jantje dood in zijn bed ligt, dan is een uur verhaaltechnisch lang genoeg om nog even naar een ander huisje te lopen en toch iemand anders te bekijken. Je zou dan ook kunnen zeggen dat je al weet dat iemand dood is, omdat het eerder in de nacht gebeurde. Dat wordt nu ook gewoon gehanteerd als actie mislukt en jammer. Ook ergens beter, want je krijgt anders veel te veel informatie door die volgorde soms.
Gelogd
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Shaddow

  • Knuffelexpert
  • Moderator
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +31/-88
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.386
  • Meest knuffelbare en grappigste Mister WvW 2021
Re: Algemene Update
« Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2020, 13:27:47 »

Nja het is vooral gewoon dat met het kaartspel je eerst de lynch hebt, en daarna de lunch. Eigenlijk bij alle varianten waarbij de nachtacties niet parallel worden ingestuurd.

Het is denk ik een beetje de vraag wat we willen. Ik ben zelf wel voorstander van uitgaan van de uiteindelijke lynch, ipv de meeste stemmen
Gelogd

t4nd

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +55/-112
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12.560
  • 2012∞2013∞2014
Re: Algemene Update
« Reactie #17 Gepost op: 26 oktober 2020, 13:49:23 »

Ik snap waarom je zoiets zou insturen, want niet iedereen heeft de tijd om heel de dag alles in de gaten te houden en last minute stemwijzigingen mee te nemen. Op dat moment moet de spelleiding wat mij betreft een keuze maken : ofwel mag je je keuzes bepalen op wie sterft, ofwel op wie de meeste zichtbare stemmen heeft. Je kan over allebei de zaken voor- en nadelen geven, dus vind ik dit een keuze van het forumteam waarbij we ons moeten kunnen neerleggen.
Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Skunki

  • Moderator
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +47/-106
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.352
Re: Algemene Update
« Reactie #18 Gepost op: 26 oktober 2020, 15:38:54 »

Verduidelijking naar aanleiding van vragen na overleg met overige spelleiderteam:

Meerderheid van wolven moet voor de lunch zijn? Hoe?
Op dit moment willen we hier in verschillende spellen mee starten en op basis van evaluatie bepalen welke vorm we mee doorgaan. In Adriaan's huidige spel wordt als het goed is gewerkt met een poll, waarbij de meerderheid waarop men stemt de lunch zal zijn.
In mijn komende spel wil ik werken met een meerderheid die zich openlijk uitgesproken moet hebben voor of tegen een lunch wanneer de lunch bepaalt wordt.
Nadeel wat genoemd wordt voor beide? Als je last minute hoort dat iemand ziener (of andere belangrijke rol) heeft en je wilt wijzigen? Tsja, dan moet je inderdaad de meerderheid van de wolven voor de deadline hun stem laten wijzigen of zich laten uiten in het overleg topic.

Wat gaf de doorslag om orc I en de wolf met orccontrole te verwijderen?
We willen de rollenlijst opdelen in lastigere rollen en eenvoudigere rollen, daarnaast wilden we de "waslijst" aan rollen in de rollenlijst kleiner maken. (Dit zal opgepakt worden zodra het forum ge-updatet is). We willen voorkomen dat nieuweling afgeschrikt raken van een enorme waslijst aan rollen bij hun eerste blik door het forum.
De doorslag om orc I en wolf met orccontrole weg te halen is vanwege de ingekrompen activiteit op het forum, waarbij het voor een Orc I niet leuk is om vast te zitten aan een eventueel inactieve wolf met orccontrole of een gekoppelde wolf met orccontrole. Het "nut" van orc blijft bestaan door het behouden van de orc II en hopelijk houden we op die manier het leuke deel van de rol over :)!
Waarom noemen we de Orc II niet direct Orc I? Al onze invullingen qua basisrollenlijst, gevorderde rollenlijst en verwijderde rollen zijn bespreekbaar. Mogelijk zeggen jullie over één of twee maanden ik wil het anders zien, dan kunnen ze dit aangeven.
Daarnaast is het op dit moment nog niet mogelijk vanwege de huidige staat van het forum, om zowel een basisrollenlijst als gevorderde rollenlijst te plaatsen onder "Uitleg", waardoor het simpelweg wijzigen ervan ook niet mogelijk is.

Mag je de daadwerkelijke uiteindelijke uitslag van de lynch niet als voorwaarde gebruiken?
Nee, wij als spelleiding vinden dat het Weerwolven kaartspel en het Weerwolven spel op dit forum daarin verschillend zijn. Op het forum zijn andere rollen dan het kaartspel, er wordt buiten de groep om met elkaar genetwerkt, de wolven (en anderen) kunnen eindeloos met elkaar overleggen en plannen smeden.
Het is wat dat betreft anders dan het kaartspel en zo zien wij dat ook als forum.
Terugkomend op de vraag. Nee, zoals het spel op het forum wordt gespeeld vinden wij dat iedereen acties mag opsturen en aan mag geven te willen wijzigen als persoon A de meeste zichtbare stemmen ontvangt. Niet of dat persoon A daadwerkelijk gelyncht wordt.

Dit is inderdaad anders als het kaartspel, waarbij elke actie door de nacht één voor één afgegaan wordt, dat is echter niet hoe het spel op dit forum gespeeld wordt. En naar de mening van de spelleiding is dat ook niet de manier waarop wij het gespeeld zouden willen zien worden.
Gelogd

Rick

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-21
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.459
Re: Algemene Update
« Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2020, 17:43:33 »

Anders zou je het ook voor de nachtacties door moeten trekken.
Dat is een hellend vlak, ik zie geen reden waarom dit toestaan voor het resultaat van de lynch per se moet betekenen dat het ook voor nachtacties moet gelden, en dat is in het kaartspel ook niet het geval (behalve voor de heks, die krijgt met de standaardregels te horen wie lunch was, maar alle andere rollen krijgen niets te horen over wat er eerder in de nacht gebeurde, al is het voor dat spel ook minder relevant i.v.m. acties die eigenlijk niet kunnen mislukken).

Verhaaltechnisch valt jouw scenario te verklaren door bijvoorbeeld te zeggen dat de ziener niet bij die persoon langs gaat, maar een ritueel uitvoert voor een visioen, wat vervolgens mislukt omdat diegene 2 uur daarvoor opgegegeten werd, en dan is alles op en moet de ziener de dag daarop weer spullen verzamelen en voorbereidingen treffen voor een nieuw visioen.

Blind je actie uitvoeren op iemand die je een paar uur geleden met de rest van het dorp vermoord hebt kan ik daarentegen niet verhaaltechnisch goedpraten ;D Althans, niet zonder te zeggen dat degene die dat probeert niet helemaal in orde is.

Mag je de daadwerkelijke uiteindelijke uitslag van de lynch niet als voorwaarde gebruiken?
Nee, wij als spelleiding vinden dat het Weerwolven kaartspel en het Weerwolven spel op dit forum daarin verschillend zijn. Op het forum zijn andere rollen dan het kaartspel, er wordt buiten de groep om met elkaar genetwerkt, de wolven (en anderen) kunnen eindeloos met elkaar overleggen en plannen smeden.
Het is wat dat betreft anders dan het kaartspel en zo zien wij dat ook als forum.
Terugkomend op de vraag. Nee, zoals het spel op het forum wordt gespeeld vinden wij dat iedereen acties mag opsturen en aan mag geven te willen wijzigen als persoon A de meeste zichtbare stemmen ontvangt. Niet of dat persoon A daadwerkelijk gelyncht wordt.

Dit is inderdaad anders als het kaartspel, waarbij elke actie door de nacht één voor één afgegaan wordt, dat is echter niet hoe het spel op dit forum gespeeld wordt. En naar de mening van de spelleiding is dat ook niet de manier waarop wij het gespeeld zouden willen zien worden.
Dan zal ik er verder niet meer over zeuren :P Dat het verhaaltechnisch zo raar overkomt is het grootste probleem dat ik ermee heb, maar met hoe zeldzaam het is dat onzichtbare stemmen de uitslag beinvloeden kan het verhaaltechnisch misschien wel af en toe dat iemand teveel gedronken heeft ofzo.
Gelogd

Shaddow

  • Knuffelexpert
  • Moderator
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +31/-88
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.386
  • Meest knuffelbare en grappigste Mister WvW 2021
Re: Algemene Update
« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2020, 17:49:31 »

Helder Tim!
Gelogd

Kevindemen

  • Kevlinder
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +48/-52
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.280
  • Baker Miller Pink
Re: Algemene Update
« Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2020, 01:56:37 »

Top Tim. Goed dat je het terugkoppeld.
Gelogd
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

t4nd

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +55/-112
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12.560
  • 2012∞2013∞2014
Re: Algemene Update
« Reactie #22 Gepost op: 6 november 2020, 19:04:45 »

Ik wil even aangeven dat ik het een enorm positieve evolutie vind dat de rollenlijst die gebruikt kan worden in een spel nu ook in het speltopic staat. Dat maakt het voor iedereen die deelneemt duidelijk welke rollen er wel en welke er niet zijn.

Mag ik hierover een kleine suggestie doen? Is het eventueel een optie om een forum-tabel te maken van de rollen waarbij elke rol linkt naar de beschrijving op de rollenpagina? Op die manier maak je het voor spelers die iets willen opzoeken nog eenvoudiger, ze kunnen dan rechtstreeks doorklikken in het spelboard en moeten niet naar uitleg - rollen gaan zoeken.
Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Skunki

  • Moderator
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +47/-106
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.352
Re: Algemene Update
« Reactie #23 Gepost op: 6 november 2020, 19:19:19 »

Het updaten en overzichtelijker maken van de rollenlijst voor (nieuwe) leden wordt als het goed is aangepakt, zodra het forum "geupdatet" is.
Deze suggestie is daar dan zeker een goede voor!  O0
Gelogd

t4nd

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +55/-112
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12.560
  • 2012∞2013∞2014
Re: Algemene Update
« Reactie #25 Gepost op: 6 november 2020, 20:36:29 »

 O0 O0 O0

Geweldig  XD
Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Skunki

  • Moderator
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +47/-106
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.352
Re: Algemene Update
« Reactie #26 Gepost op: 6 november 2020, 20:39:37 »

 (A) ik dacht in het kopje rollen haha, geweldig Redeast!
Gelogd

wschoolf1

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +21/-34
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5.821
Re: Algemene Update
« Reactie #27 Gepost op: 7 november 2020, 10:31:44 »

Is er een reden om orc 2 nog zo te blijven noemen? Kan dat niet gewoon orc worden? Lijkt me ook duidelijker voor nieuwe spelers...
Gelogd

Skunki

  • Moderator
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +47/-106
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.352
Re: Algemene Update
« Reactie #28 Gepost op: 7 november 2020, 10:52:00 »

De rollenpagina bovenaan kan tot het forum helemaal up-to-date is nog niet aangepast worden naar de twee rollenlijsten waar we naartoe willen.

De orc 2, orc 2 blijven noemen is zodat nieuwelingen weten welke rolomschrijving bij hun hoort zolang we de rollenpagina niet naar wens kunnen aanpassen.
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog