Laat ik dan maar dit topic tot leven brengen!
Moorden in Raadsel-Doolhof(2 fases).
Jullie komen in een doolhof terecht en moeten eruit zien te komen. Echter lopen er een paar moordenaars(weerwolven) tussen, die iedereen proberen te vermoorden. Elke keer als jullie een deur naar de volgende kamer vinden, krijgen jullie een 'raadsel'(zie het kopje 'Raadsels' voor meer) die jullie moeten oplossen om door te kunnen lopen. Deze raadsels gaan over de personen die in de groep lopen, zodat ze soms niet te lastig zijn.
Elke ochtend komen jullie een deur tegen, tenzij de 'Verkenner'(dit is een testrol voor dit thema, scroll verder voor uitleg en meer rollen) dood is. Dan komen jullie, met 75% kans, elke ochtend een deur tegen.
Jullie worden ingedeeld in 2-4 teams met de kleuren: Limoengroen, Marineblauw, Paars en Kastanjebruin. Er is ook een rol die weet hoeveel 'Slechtjes' er per team in zit(ten). Die rol, de 'Professor'(scroll door voor meer informatie), kan dit elke drie nachten doen, beginnend op nacht 1. Daarna op nacht 4, nacht 7 etc.. De teams hebben hun EIGEN team-discussie-topic. Per team kiezen ze 1-2 personen die hun 'Postbode'(degene die toegang krijgt tot het officiële discussie-topic waar alle teams inzitten, maar dan alleen de postbodes) wordt. Dat is iets anders dan de BM. Elk team speelt voor zichzelf, zo kan het dus zijn dat 'Slecht' wint in team 1. Maar 'Goed' wint in team 2! Die spelers die in de EERSTE FASE winnen, krijgen een nieuwe rol in de TWEEDE FASE! De rollen die overleefden worden hergebruikt, tenzij er teveel slechtjes zijn.
In de tweede fase worden alle teams samengevoegd, maar houden wel hun kleur. Zo kan het dus zijn dat je 2x wint! Maar ook dat je 0x wint!
Raadsels
De Raadsels zullen niet al te simpel, en niet al te moeilijk zijn. Elke nacht krijg je ook een raadsel, die dan heel erg moeilijk zal zijn. Dit omdat je als je 3-5 nacht-raadsels goed hebt, je een kans van 25% hebt om de lunch te overleven! Dit kan met elke rol, BEHALVE slechtjes, die krijgen bij 4-6 nacht-raadsels een extra moord. Het aantal raadsels mogen NIET samengevoegd worden!
Test-Rollen
Verkenner:
Alliantie: Goed
Eigenschappen:
De Verkenner geeft 100% kans op de volgende deur.
De Verkenner kan niet geconverteerd worden.
Beperkingen:
Als de Verkenner dood is, zal de volgende deur kans verminderd worden naar 75%.
Als de Verkenner geconverteerd wordt(wat mislukt), weten de wolven dat hij de Verkenner is.
Tijd van de actie:
Elke dag.
Professor:
Alliantie: Goed
Eigenschappen:
De Professor kan om de drie nachten te weten komen hoeveel slechtjes er per team inzitten beginnend op nacht 1, de volgende keer is dus op nacht 4 etc..
De Professor heeft toegang tot het verhaal-topic van andere teams en weet dus ook wie er dood zijn. Ook heeft hij toegang tot het info-topic van andere teams.
Beperkingen:
Als de Professor het 1x vergeet, verliest hij zijn actie. En kan hij het over drie nachten opnieuw proberen.
De Professor heeft GEEN toegang tot het Discussie-topic van andere teams.
De Professor mag NIET reageren in andere teams hun topics.
Tijd van de actie:
De nacht (vijfde uur: Visioenen).