Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omlaag

Auteur Topic: Rolvoorstellen  (gelezen 13379 keer)

Nephtysis

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-20
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4.141
  • Live your dreams, don't dream your life
    • WvW Nachtverwerkings-app
Rolvoorstellen
« Gepost op: 29 juli 2015, 22:18:53 »

Zet in dit topic het voorstel. Zet daar in ieder geval de naam, de alliantie en een beschrijving van de rol in. Om te voorkomen dat rollen niet meer terug te vinden zijn, reacties op de rollen graag in het daarvoor bestemde topic.
Gelogd

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous

Maedhros

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +46/-105
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.625
  • "Exterminate!"
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2015, 16:35:40 »

Naam: weerwolf in schaapskleren

Alliantie: slecht

Beschrijving: Deze weerwolf is in feite een gewone wolf zonder speciale krachten, het verschil is dat een ziener/sjamaan/dorpsgek hem niet zal zien als een weerwolf, maar als cupido (andere rollen zijn ook mogelijk, maar een vaste afspraak betreffende welke rol is tamelijk zinvol)

Bijvoorbeeld, als de dorpsgek spelers A (priester), B (beul) en C (weerwolf in schaapskleren) bekijkt; dan zal de dorpsgek priester, beul, cupido te horen krijgen

als in se gewone wolf heeft hij geen immuniteit tegenover de priester, vanzelfsprekend kan ook hij niet gewisseld worden

een bijkomende zwakte is dat als de welp hem op zijn schuilrol welpt (cupido dus), hij eveneens doodgaat

Als de weerwolf in schaapskleren sterft, zal (tenzij andere rollen dit blokkeren weliswaar) zijn echte rol in de infotopic verschijnen
Gelogd
River Song: “Apollo 11 is your secret weapon?”

The Doctor: “No, no, it’s not Apollo 11; that would be silly. It’s Neil Armstrong’s foot!”

noicreC

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +12/-32
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.277
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2015, 17:02:16 »

Hoera, creatief bezig zijn!

Ik presenteer hier de Lijkenwisselaar! - name tba.
Zijn alliantie is of neutraal, of hulpje(met wolvenboard toegang)

De Lijkenwisselaar kan eenmalig in het spel de targets van de lynch en de lunch omwisselen. Dit is een dag actie, die vlak voor de lynch word uitgevoerd. Als de lijkenwisselaar de lynch is, zal hij de lijken niet omwisselen. Hij is namelijk dood voor hij aan de slag kan! Als de Lijkenwisselaar de lunch is(of door zijn actie lunch word), gaat zijn actie wél door(dit om een eeuwige loop te voorkomen).

Voorbeeld I:
- Pieter is lynch.
- Janine is Lunch.
- Jan Peter de lijkenwisselaar zet zijn actie in.

Janine zal dan sterven als lynch, terwijl Pieter in de nacht dood gaat.

Voorbeeld II(en ook meteen de reden waarom dit zo verschrikkelijk gaaf kan zijn):
- Pieter is Lynch
- Janine is Lunch
- Pieter is huidenwisselaar en wilt die nacht met Jan Peter, de lijkenwisselaar, wisselen
- Grafdelver Gijs wilt een lijk maken

Janine is de lynch en sterft ongeacht. Pieter wisselt die nacht met Jan Peter, oftewel Jan Peter word de lunch. Gijs wilt een lijk maken, dus Jan Peter, de lijkenwisselaar, word zijn lijk. En Pieter overleeft, terwijl hij de meeste stemmen heeft gehad tijdens de voorgaande lynch.


Als dit een slechte rol is, is dit het antwoord voor de wolven op de weerhamster, huidenwisselaar en het lijk. Vooral het lijk lijkt met deze kracht in het slechte team heel weinig kans te maken. Vandaar dat ik deze rol liever als neutraal zie, dan als hulpje dat op het wolvenboard kan(slechtje is gewoon net iets té veel). Maar ik zie deze rol ook zeker wel werken als hulpje dat op het wolvenboard kan! Vooral in combinatie met leugenwolven kan dit heel erg leuk worden - de wolven kunnen zo nog harder de stemming beïnvloeden.
Gelogd

MvM

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +9/-24
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.883
    • Personagetopic
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2015, 14:44:26 »

Naam: Fraudeur
Alliantie: Goed

Omschrijving:
De fraudeur heeft 3 stembiljetten gestolen die hij/zij kan inzetten bij een stemming (voor burgemeester en/of lynch). Aangezien de fraudeur niet betrapt wilt worden, worden deze stemmen stiekem in de stemdoos gestopt (door het sturen van een PM naar de spelleider). De fraudeur kan zelf kiezen wanneer de 3 stemmen worden ingezet. Dat kan verspreid, maar ook in één keer.

Extra:
* Ik zou het als volwaardige rol zien, al kan het ook als extra rol gebruikt worden. Nadeel van extra rol kan zijn dat een ziener+fraudeur te machtig kan worden en minder snel risico hoeft te lopen door zich te openbaren.
* Er kan ook gekozen worden om de extra stemmen niet te mogen gebruiken bij een BM-verkiezingen, maar alleen bij de lynch.
* Indien de extra stemmen ook voor BM-verkiezingen gebruikt kunnen worden zou ik het verbieden om op jezelf te stemmen met de extra stemmen.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2015, 14:47:06 door MvM »
Gelogd

Kevindemen

  • Kevlinder
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +48/-52
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.280
  • Baker Miller Pink
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 24 november 2015, 13:25:42 »

In een spel waarin inactieven vallen gaan, kan dit soms best wel ongewild verkeerd uitpakken. Voornamelijk voor de balans, wanneer er meerdere mensen opeens inactief doodgaan. In die zin denk ik dat deze rol dan mogelijk een oplossing kan bieden. Het is een variatie op de grafrover, maar in plaats van het graf van de gelynchte persoon te roven, rooft deze rol in principe het graf van een inactief persoon. In principe 'vervangt' de inactievenrover in die zin de persoon die inactief raakt. Raakt er niemand inactief dan telt de inactievenrover als een soort van burger, die daarbij zelf mag kiezen tot welke alliantie hij hoort.

Naam: Inactievenrover
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
Wanneer er iemand onverhoopt inactief dood gaat, neemt de inactievenrover diens rol over. Hij neemt ook de alliantie van deze persoon aan. Indien de inactief gestorven persoon zijn rol al eens gebruikt had kan de inactievenrover deze niet opnieuw gebruiken. Indien hij de rol van een weerwolf overneemt, krijgt hij boardtoegang en rechten.

Beperkingen:
De inactievenrover kan maar éénmalig roven en doet dit in de eerste nacht dat er iemand inactief dood gaat.
Gaan er meerdere mensen inactief dood, dan neemt de inactievenrover een willekeurige rol over.
Niemand weet wanneer of welke rol de inactievenrover overneemt.
Wanneer de inactievenrover sterft wordt in het infotopic 'inactievenrover' gezet, onafhankelijk van welke rol hij had geroofd.
De inactievenrover neemt daarbij ook extra rollen over.
Mocht er in de eerste drie nachten niemand inactief doodgaan, dan wordt de inactievenrover een burger of slechte burger,
afhankelijk van welke alliantie hij zelf kiest. Zend hij niets in dat wordt hij automatisch goed.

Tijd van de actie:

Op het moment dat iemand inactief sterft.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2015, 13:27:16 door Kevindemen »
Gelogd
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

RickTorreman

  • Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-22
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.403
  • Ik ben wel slim, maar ik vergeet gewoon alles!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2016, 20:42:12 »

Hallo allemaal,

Ik had het idee om een bakker/slager in het spel te brengen.
Als deze dood is, sterft er elke dag een willekeurig iemand door de honger.

Groetjes, RickTorreman
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

RickTorreman

  • Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-22
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.403
  • Ik ben wel slim, maar ik vergeet gewoon alles!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2016, 21:16:10 »

Laten we een ander voorstel proberen... XO

Rol:De Freerunner
Alliantie:Goed

Eigenschappen:
-Als de weerwolven het plan hebben om De Freerunner te doden, dan heeft de Freerunner een kans van 10% om op tijd weg te rennen.
-Dit geldt ook bij het Lijk.
-Hij mag een weerwolf ontmaskeren.

Beperkingen:
-Er kan maar 1 Freerunner per spel zijn.
-Dit werkt alleen als er één weerwolf ontdekt is door de ziener, of een andere rol die ook iemands rol mag weten(De Freerunner krijgt dit zelf NIET te weten).
-Als de Freerunner is gekoppeld, zal hij NIET op dezelfde dag van zijn geliefdes' dood dood gaan, maar pas als hij erachter komt. Iedereen weet dan dat hij de Freerunner is.
-Alle mensen die zijn kaart mogen 'weten', zien dat als een normale 'Burger'.
-Het weerwolf ontmaskeren mag pas na de 4e nacht

Tijd van de actie:
Nacht. (Als zijn geliefde dood is, kan hij ook plotseling overdag 'doodhuilen'.

Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

crushergirl

  • Ghoul
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +4/-14
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 666
  • What is a thousand minus seven?
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2016, 09:48:18 »

Hoi mensen,
dit is een rol die ik eens op een ander forum gespeeld heb maar die ik hier nog niet voorbij heb zijn komen.



Toneelspeler

Alliantie: Goed. Omschrijving: De Toneelspeler  heeft vele gezichten. Aan het begin van het spel noemt de spelleider drie rollen in de krant. Elke nacht kan de toneelspeler kiezen om één van de rollen aan te nemen die op tafel liggen. Hij kan die rolkracht dezelfde nacht gebruiken. De spelleider verwijdert die rolkaart dan.
Gelogd
Never trust anyone to much, remember, the devil was once an angel.

Rick

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-21
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.459
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2016, 15:02:27 »

De Martelaar
Beetje een stomme naam, maar iemand vond het een goed idee om zo'n stomme vertaling te verzinnen voor 'Martyr': iemand die sterft voor zijn geloof.

Het Karakter

De Martelaar is een neutraal karakter. Voor elke nacht mag hij één of meerdere personen kiezen voor wie hij zou willen sterven. Als één van deze personen gelyncht of geluncht wordt, zal de Martelaar zijn of haar plaats innemen. Het slachtoffer zal dan gewoon overleven, maar de Martelaar sterft en zal met zijn rol in de infotopic komen te staan. Omdat dit op zich een hele nutteloze rol zou zijn, wint de Martelaar als het persoon waar hij voor gestorven is ook wint, zelfs na zijn dood.


Extra Informatie
  • De Martelaar moet een alliantie gekozen hebben voordat hij voor iemand sterft. Als het slachtoffer aan het eind van het spel een andere alliantie heeft, zal de Martelaar niet mee winnen.
  • Als de geliefde van de Martelaar sterft, moet hij zijn of haar plaats innemen. De geliefde pleegt hierna geen zelfmoord, omdat de Martelaar dan voor niets zou zijn gestorven.
  • Als er meerdere opgegeven mensen sterven, redt de Martelaar alleen het leven van degene die bovenaan zijn lijst staat.
  • Als de Martelaar sterft zonder iemand anders te redden, kan hij niet meer winnen.
  • Als de Martelaar het hele spel overleeft, wint hij met de alliantie die hij gekozen heeft.
  • Als de Martelaar sterft voor iemand die deel uitmaakt van een goed-slechtkoppel, zal hij met hen mee winnen. Zijn alliantie maakt hierbij niet uit.
  • Als de Martelaar sterft voor de grafdelver en het lijk van de grafdelver wint, dan wint de Martelaar ook. Zijn alliantie maakt hierbij niet uit.
  • De Martelaar heeft voorrang op de Grafdelver, omdat hij zijn leven geeft op het moment dat het slachtoffer zou sterven, terwijl de Grafdelver het lijk later zou opgraven.


Motivatie

Alle mogelijke allianties (g, s, g/s & l) zullen graag samenwerken met de Martelaar. Hierdoor krijgen ze een extra kans. Daarnaast is het voor de Martelaar zelf ook interessant, hij zal goed in de gaten moeten houden bij welke alliantie hij de meeste kans maakt. Een klein nadeel van de Martelaar zou zijn dat hij het eind van het spel niet meemaakt, maar ik denk dat het ondanks dat een leuke rol zou zijn.
Gelogd

RickTorreman

  • Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-22
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.403
  • Ik ben wel slim, maar ik vergeet gewoon alles!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2016, 10:27:41 »

NachtmerrieWolf
Alliantie:Slecht

Eigenschappen:
De NachtmerrieWolf kan om de 3 nachten (beginnend op nacht 3) iemand wegsturen door hem een nachtmerrie te geven.
De NachtmerrieWolf kan ook zijn nachtmerrie bewaren om hem in nacht 4 te geven.
De NachtmerrieWolf heeft toegang tot het weerwolvenboard.

Beperkingen:
De NachtmerrieWolf kan geen Lijk, IJzeren Hein en Geliefde een nachtmerrie geven. Hij krijgt dan te horen dat het is mislukt.
Dit geldt ook voor de Yeti als hij naar buiten komt.
Als de NachtmerrieWolf zijn/haar nachtmerrie in nacht 4 gebruikt, kan hij pas in nacht 7 opnieuw een nachtmerrie geven. Geeft hij hem op nacht 5, krijgt hij een nieuwe op nacht 8. Etc..

Tijd van de actie:
De nacht.

(Met een nachtmerrie geven, is diegene dus te bang en vlucht dus weg uit de stad. En komt hij nooit meer terug)
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

RickTorreman

  • Wachtwoorden Vergeter
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-22
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.403
  • Ik ben wel slim, maar ik vergeet gewoon alles!
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2016, 10:29:16 »

En dan heb ik er nog één,

Dat is de....... *tromgeroffel*

Genezer
Alliantie:Goed.

Eigenschappen:
De Genezer kan vanaf nacht 3 iemand genezen als deze het doelwit was van het Lijk.
De Genezer kan alleen op nacht 2 iemand van de wolven genezen.

Beperkingen:
De Genezer heeft maar 2 geneesmiddelen.
Als de Genezer vergeet op nacht 2 iemand te genezen van de wolven, houdt hij gewoon 2 geneesmiddelen over voor de slachtoffers van het Lijk.
Er is altijd maar 1 Genezer!

Tijd van de actie:
De nacht/de ochtend(net voordat het dag is, dus als allerlaatste van de nacht).
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Michelaar

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +8/-17
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.563
  • :)
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2016, 10:42:27 »

Huurling
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen
De huurling mag voor nacht 3 een iemand vermoorden. Als hij een goedje moord, wordt hij een slechtje. Als hij een slechtje moord, is hij een goedje. Ook als hij een neutraaltje dood, wordt hij goed.

Beperkingen
De Huurling moet voor nacht 3 doden, als hij dat niet doet, wordt hij automatisch goed
De Huurling sterft ook als hij de ijzeren Hein probeert de doden

Tijd van de actie:
De Nacht
Gelogd

Wurn

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +20/-44
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.770
  • Het forumfossiel.
    • http://www.youtube.com/wurntje
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2016, 00:31:16 »

Rol: Pyromaan (gebaseerd op de rol pyromaan in de variant 'het dorp' van het real-life spel)
Alliantie: neutraal (en moet dus kiezen in nacht 3 waar hij bij wil horen)

Eigenschappen:
- De pyromaan mag éénmalig in de nacht een doelwit kiezen en zijn/haar huis in brand steken. Dit doelwit verliest dan zijn rol. Een goedje of een neutrale speler wordt burger. Een slechterik wordt 'slechte burger' (= slechterik zonder kracht) en wordt vanaf nu gezien als hulpje.
- Het wordt openbaar bekend gemaakt van wie het huis is, maar niet wie de pyromaan is en wat de nieuwe rol is van het doelwit.
- De brand is het felste tijdens de weerwolvenlunch. Als het doelwit van de pyromaan lunchslachtoffer was, dan sterft één van de weerwolven in de vlammen en blijft het lunchslachtoffer leven.

Beperkingen:
- De kracht van de pyromaan heeft geen invloed op een lijk of een grafdelver. Het huis brandt wel af, maar de speler behoudt zijn rol.
- Eventuele extra rollen, zoals burgemeester of geliefde, worden niet aangetast door de pyromaan.
- De pyromaan kan niet zijn eigen huis aansteken.

De rol is ook al eerder gebruikt. Ik ben alleen vergeten in welk spel.
Gelogd
Howl with me fellow wolves. Howl!

bert-boefjes

  • The Savior
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +42/-108
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.579
  • liefste en best geklede wvw'er
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2016, 21:13:01 »

Rol: De Bisschop
De Bisschop kan in de derde nacht proberen in burger in te zegenen. Als de persoon die de Bisschop uitkiest een Burger is, zal die ingezegend worden en vanaf dan Priester worden.
De Bisschop krijgt te horen of zijn actie gelukt is of niet.

Beperkingen:
De Bisschop krijgt maar 1 kans en alleen Burgers kunnen ingezegend worden. Bij andere rollen zal het mislukken.
Als zijn doelwit in de nacht sterft, komt zijn actie helaas te vervallen

Tijd:
In de derde nacht, als eerste actie. Heeft ook geen last van Yeti
Gelogd
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Michelaar

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +8/-17
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.563
  • :)
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2016, 17:19:18 »

Ik heb nog wat leuke rolletjes gevonden op Epicmafia die leuk klinken voor het spel. Hier zijn er 3:

Rol: Oude dienstvrouw
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De oude dienstvrouw kan elke nacht iemand kiezen om van rol te wisselen. Beide spelers krijgen dit te horen, en de speler die eerst oude dienstvrouw was krijgt ook te horen wat haar nieuwe rol is. De oude dienstvrouw kan niet winnen

Beperkingen:
Niets kan de actie van de oude dienstvrouw stoppen.
Als zijn doelwit dood gaat die nacht, gaat de stervende persoon dood als Oude dienstvrouw en krijgt de oude dienstvrouw de rol van die speler

Tijd van de actie:
De nacht

Rol: Helderziende
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Kan elke nacht een speler uitkiezen om achter zijn ware alliantie te komen. Het maakt niet uit welke rol deze persoon heeft.

Beperkingen:
De Helderziende krijgt alleen de alliantie te horen, niet de rol.

Tijd van de actie:
De nacht


Verrader
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De verrader lijkt op een burger. Zienende rollen zullen hem als Burger zien. Maar de Verrader hoort eigenlijk bij de weerwolven en wint alleen als de weerwolven ook winnen.

Beperkingen:
Zal altijd neutraal blijven. Kan dus geen kanten kiezen
De verrader telt niet mee met de overmacht van de weerwolven.
De verrader weet niet wie de weerwolven zijn en de weerwolven weten niet wie de verrader is.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omhoog