Nieuws

Je vindt onze discordserver hier!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: [Nabespreking] De dode overwint  (gelezen 667 keer)

123berber

  • Favoriete medewolf 2021
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +29/-75
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.227
[Nabespreking] De dode overwint
« Gepost op: 21 maart 2023, 21:26:31 »

Het is afgelopen. Hopelijk hebben jullie genoten!
Gefeliciteerd Bas & Bas!

Bespreek hier het spel na!
Gelogd

WCeend!! Zomerspelen 2014

BloodWolf14

  • GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-109
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.213
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2023, 21:30:59 »

Ja die Adel kwam veel te laat pas in beeld helaas. Anders was het nu Katz als Lijklynch geweest met dan een lunch op Castiel die, zoals verwacht, Foxi lunchte. Dan zouden Bert en ik overblijven met 2 vs 1 met Robin en BM aan onze kant. Dit was basically de enige manier om nog te winnen.

Gefeliciteerd aan het Lijk! Ik had gisteren al door dat je Lijk was. Niemand anders had die mogelijkheid met de lunches van onze witte kant. Leuk geprobeerd goed, maar het mocht niet baten ;)

Leuk spel wel dit!
Gelogd

bert-boefjes

  • The Savior
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +42/-108
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.598
  • liefste en best geklede wvw'er
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2023, 21:39:02 »

Wat een zenuwslopend spel xD Maar wel leuk dat het tot het einde zo spannend bleef. Ik was op het laatst zelfs nog aan het denken of Bloodwolf niet het lijk geworden was xD
Bedankt voor het leiden 123berber!

En voor wie er nog benieuwd naar was: Wat de favoriete smaak paaseitjes was, is een gelijkstand geworden tussen witte chocolade en melk chocolade :D
Gelogd
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Kevindemen

  • Kevlinder
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +48/-52
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.280
  • Baker Miller Pink
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2023, 21:44:21 »

Gefeliciteerd team Bas!

Ik verbaas mij dat het zo lang duurde tot wit het lijk doorhad.

Twee keer een mislukte lunch op een jager die maar blijft leven, daarnaast was al vroeg in het spel de optie geopperd dat Katz lijk zo kunnen zijn, wat naar mijn beleving eigenlijk volledig aan de kant is gegooid omdat er geen delver werd gespot en eigenlijk door het Sjamaanvisioen en rolomschrijving voor Lan in ieder geval was uitgesloten als delver. Ik heb zelf in ieder geval tot mijn dood gedacht dat er geen mogelijkheid bestond dat Lan iets anders dan Bengel kon zijn :P

Een interessante verdeling die tot het einde spannend is gebleven. Netjes, Berrie.
Gelogd
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Foxi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-23
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 621
  • Een voskonijn kan geen wolf zijn
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2023, 21:54:09 »

Ik heb gestreden voor wat ik waard was, maar het was helaas niet genoeg. Dit spel zorgde ervoor dat je constant alert moest blijven, zeker omdat je ook een hoop dingen niet zelf in de hand hebt. Vond het concept alliantiewinst wel weer eens fijn, merk dat ik dan harder erin durf te gaan.
Gelogd

Robin89

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-35
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.183
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2023, 21:57:55 »

Bedankt voor het leiden Berrie! Dat moet een hele klus zijn geweest met zoveel spelers en bijzondere rollen XD

Het was vooral op het einde enorm intensief en ik baal wel echt even dat goed niet gewonnen heeft, ondanks alle inspanningen. Maar we hadden het lijk helaas niet door... en verder wat communicatieproblemen binnen de adel :-X
Gelogd

Katz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-37
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.938
  • "Justice is blind, not heartless"
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2023, 21:58:21 »

Ik vond het een leuk spel om te spelen. Was op het einde wel heel confused, doordat ik dacht dat één of twee van de spelers tussen Bert, Bloodwolf en Castiel goed moest zijn.
Ik neigde in het begin er naar dat Bert alleen slecht was en ik gewoon william had vermoord en Castiel als heks waterwork had vermoord.
Deze theorie vond ik logisch omdat Bert me zo overduidelijk slecht leek en ik eigenlijk niet zo een slecht gevoel had bij Bloodwolf. Daarnaast zou het betekenen dat Castiel wel heks zou moeten zijn. Anders waren er geen twee doden, want een lijk kan niet actief zijn wanneer de twee roedels nog levend waren. én Bert was gezegend dus zou geen lunch kunnen plaatsen.
Maar later in het spel dacht ik dan het omgekeerde, wanneer Castiel heel hard op mij begon te duiken. Ik had nooit verwacht dat er nog drie slechtjes zouden over zijn.

En ook gefeliciteerd voor mijn medebas om dit mogelijk te maken  :)

En kevin gelukkig dat je me niet de eerste lunch had gegeten dan was Aappen meedood :). Waren jullie al direct 2 wolven kwijt OOF.

Daarnaast zat ik wel op elk slechtje goed op een moment, behalve Bloodwolf die had ik helemaal niet door. Daarvoor wil ik Bloodwolf feliciteren!

En uiteindelijk toch niet van de alliantiewinst kunnen genieten ;(
Gelogd

123berber

  • Favoriete medewolf 2021
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +29/-75
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.227
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2023, 21:59:25 »

Inderdaad, dankjewel Foxi!

Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Gelogd

WCeend!! Zomerspelen 2014

Kevindemen

  • Kevlinder
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +48/-52
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.280
  • Baker Miller Pink
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2023, 22:00:22 »

Ik heb voor de grap geopperd dag 1 en 2 om heel het spel random mensen uit het forumteam op te eten :') Zijn we wel vanaf gestapt.
Gelogd
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Kevindemen

  • Kevlinder
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +48/-52
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11.280
  • Baker Miller Pink
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2023, 22:00:42 »

Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Mag van mij standaard worden.
Gelogd
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Waterwork

  • Forumteam: Forumbestuur
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +39/-84
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.804
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2023, 22:01:53 »

Inderdaad, dankjewel Foxi!

Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?

Van mij mag dit ook vaker terugkomen
Gelogd

Katz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-37
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.938
  • "Justice is blind, not heartless"
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2023, 22:04:35 »

Inderdaad, dankjewel Foxi!

Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?

Als de regels er om verfijnd worden, mag dit standaard worden.

Nu is het niet duidelijk met neutralen. Ik vind dat ze niet kunnen meewinnen zolang ze geen kant hebben gekozen. het zorgt er misschien voor dat neutrale spelers eerder al een kant gaan kiezen, dan pas voor de derde nacht.
Gelogd

Sunny

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-39
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.373
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2023, 22:05:07 »

Jullie hadden gewoon naar mij moeten luisteren dat BW slecht was. :P

Gefeliciteerd Bas, een verdiende winnaar.
Met toch ook wel een shout out naar Cas, die het echt lang heeft volgehouden nog.

Bedankt Berrie, voor het leiden.

Malanaphy

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-39
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.247
  • aka Moonalaphy in mijn wolvengedaante
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2023, 22:12:13 »

Inderdaad, dankjewel Foxi!

Hoe is de alliantiewinst bevallen? Hebben jullie voor- of nadelen ervan? Willen dit vaker terug laten komen?
Ik heb dit spel niet gespeeld maar ik ben 100% voor alliantiewinst, het zorgt ervoor dat hulpjes makkelijker info op tafel kunnen gooien en dat wolven zichzelf kunnen sacrificen. En voor goed is het fijn omdat je gewoon voor je rol uit kunt komen wanneer dit handig is, en niet afhankelijk bent van of er een lunchstoppende rol is. Dat weerhoudt mensen er té veel van om fatsoenlijk hun rol te benutten vind ik.
Gelogd
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Williambz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +20/-40
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.988
  • "Hey! Blijf wakker dan..." gromde moeder weerwolf
Re: [Nabespreking] De dode overwint
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2023, 22:25:36 »

Ik vond het ook een leuk spel, dus bedankt voor het leiden!

Ik ben zelf ook echt voor alliantiewinst. Ik was alliantiewinst eigenlijk ook gewend van het andere weerwolvenforum en moest er juist aan wennen om dat niet te hebben. In andere deductiespellen zoals Town of salem of bijvoorbeeld 1 nacht weerwolven win je ook met alliantie als je eruit ligt.

- Je wordt ook beloond voor je moeite. Ik vind her altijd lullig als je de laatste lunch bent voordat een wolf (die bekend is) de lynch wordt. Soms zie ik ook twijfel bij een wolf of diegene nog een lunch moet plaatsen. Bij alliantiewinst is dit probleem er niet meer.
- Zo wordt de 1 lunch ook iets minder erg, omdat je nog je alliantie kan volgen. Misschien wordt het spel dan ook nog iets meer gevolgd vanaf de zijlijn. Merk vaak wel dat als ik er snel uitlig dat ik het spel amper meer volg, maar denk dat dit met alliantiewinst wel meer wordt.
- Ook merk ik dat er iets meer risico genomen wat een andere dynamiek in het spel kan brengen. Je kan inderdaad sneller info open op tafel gooien waardoor het spel wat beter verloopt in mijn optiek.

Ik ben dus eigenlijk ook wel voorstander om dit in te voeren.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog