Ik vind het bijzonder dat jij tot deze conclusies komt Blood. Maar dat zal waarschijnlijk komen doordat jij de laatste witte wolf bent, alleen een wolf wil nu zijn opties openhouden zoals Robin als potentieel lynchtarget blijven benoemen.
Daarnaast is je hele heks verhaal natuurlijk ook onzin, dat dat niet zou kunnen. Het is immers gewoon de waarheid. Op een spel met 2 roedels en vrijwel 0 moordende krachten is het niet heel vreemd dat er 2 heksen in zitten. Vrijwel elke heks zet een levensdrankje in en helpt daar dan sowieso goed (of een roedel) mee. Met een doodsdrankje kan de heks ook elke partij helpen. Het is dus niet zwaar OP dat er op 3 verschillende teams 2 in zitten. Zeker als je bedenkt dat goed met al die orakels ook wel een aardig sterk team hadden + wat er nu nog in zit. En dat je daar aan voorbij gaat geeft mij ook sterk de indruk dat jij de laatste witte wolf bent.
Ik heb alle scenario's af gegaan en ben tot de conclusie gekomen dat er een scenario is waarin we met goed sowieso zullen winnen. Ik heb namelijk zoals al eerder gezegd het Lijk en de laatste witte wolf bij Bert, Blood en Katz staan. In dit rijtje lijkt Katz me wel de kleinste kans op het zijn van het lijk, maar het zou absurd zijn die kans volledig te negeren.
Hierin ben ik gaan kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat we dan met goed sowieso winnen en niet door een mislynch alsnog op een 1 1 1 situatie uitkomen. Want lynch van een goedje en dan een lijk die moord en een witte wolf die luncht. Doordat we Alliantiewinst hebben kwam ik tot de conclusie dat als we Katz lynchen en bij schiet Bert of Blood, er door de lynch SOWIESO een wolf/lijk sterft (namelijk of Katz zelf als lijk, of Bert of Blood als Katz idd gewoon Jager blijkt). Dan is er nog 1 moordende kracht over en die kan nog moorden/lunchen in de nacht. Dan blijven er sowieso 2 goedjes over en kan het spel gewonnen worden door goed.
Ik heb hier gisteren met verschillende spelers over gesproken en begrijp ook wel de terughoudendheid van iedereen in dit plan. Immers zijn er situaties waarin het mis kan gaan. Katz benoemde Ijzeren Hein nog als mogelijkheid maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk als je kijkt naar de rolverdeling dit spel. Maar ik snap ook dat er toch hier en daar wat wantrouwen blijft heersen omtrent mijzelf. Ik kan daar helaas niks aan veranderen behalve te zeggen dat ik ben wat ik zeg te zijn. Ik ben heks en de nachtdoden sinds Inuzuki haar dood bewijzen dat gewoon. Blood gaf nog aan dat geen enkel lijk op voorhand lijstjes in stuurt, maar dit is natuurlijk onzin want het lijk wist ook dat die hele post van Domien dat hij Sjamaan was onzin kon zijn en Domien gewoon WEL de laatste wolf kon zijn. Daarnaast zijn de 6 nog levende spelers hier allemaal aardig ervaren en zouden die als lijk echt wel anticiperen om hun eigen winstkansen te verhogen.
Ik ben verder ook ok met een lynch van Blood of Bert, maar dit scenario geeft ons mijn inziens een 100% winstkans met goed.