Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 19 20 [21]   Omlaag

Auteur Topic: [Discussie] Welke roedel hoor jij bij?  (gelezen 4649 keer)

Robin89

• Bewoner
  • Overwinningen: +10/-28
  • Geslacht: Man
Re: [Discussie] Welke roedel hoor jij bij?
« Reactie #300 Gepost op: 20 maart 2023, 11:52:28 »

Oh ja Foxi was wel beschermd nacht 4, dus zou geen lijk kunnen zijn.

Dan moeten Bert wel lijk zijn.

Zoals ik ook al prive tegen je gezegd heb, ik ben nog steeds geen lijk.  Al zou jij natuurlijk net zo goed nog lijk kunnen zijn. Je zegt zelf dat je Jager bent en als je lijk was dan had je een schot afgevuurd. Maar voor zover ik gezien heb in dit spel, hebben we geen enkele keer van 123Berber te horen gekregen door welke rol de nachtdoden zijn gevallen? En voor zover ik weet hebben beide roedels ook geen weet van wie de andere roedel zal gaan lunchen? 
Het is om die reden ook niet heel raar om te bedenken dat er nachten zijn geweest waarop ze mogelijk dezelfde speler op de lunch gezet hebben? Daarbij hebben we natuurlijk al een dode Yeti, twee Gezegendes, Heks, Grafdelver en Beschermengel. Die stuk voor stuk allemaal hun werk hebben kunnen doen om een lunch te doen voorkomen.
Maar gezien wij nergens te weten zijn gekomen wie waar voor verantwoordelijk geweest is, had het ook net zo goed kunnen zijn dat er in een nacht een lunch gered is door een van de bovengenoemde rollen. En dat jij alsnog bij de andere roedel geluncht werd, met als gevolg dat omdat je Jager was, je iemand dood schiet. Dan zouden wij als spelers na de nacht alleen gezien hebben dat er 2 nachtdoden waren en van daaruit vermoed hebben dat het beide lunches waren.  Dus om die reden vind ik het wel heel makkelijk om jezelf vrij te pleiten dat je geen lijk kan zijn.

net zoals ik privé al aangaf bij je zou naar mijn idee Robin89 de meest logische overgebleven optie dan zijn voor het lijk. Hij is gedurende het spel, nergens door het orakel gecheckt. Dus we moeten maar geloven dat hij goed is, puur omdat Nostalgia zegt hem te vertrouwen? Wat mij bij hem vooral zo tegen spreekt is het feit dat hij claimt Weerhamster te zijn. En als ik puur kijk naar de rolverdeling van de spelers die tot nu toe dood zijn. Dan vind ik een Weerhamster te overpowered. Normaal gesproken heb je dan nog wel een Ziener, Orc of Welp die een mogelijke Weerhamster zou kunnen omleggen, maar die ontbreken alle drie. Waarmee een Weerhamster alleen mogelijk door de Heks gedood kon worden, door de lynch en dan mogelijk nu door het Lijk. Maar eigenlijk is er dan geen tegenhanger die de kracht van de Weerhamster in balans brengt. Dus daarom vind ik dat een ongeloofwaardige claim.

Je vergeet nu alleen dat ik confirmed weerhamster ben en dus onmogelijk lijk kan zijn (want ik ben onlunchbaar) XD Voor mij is het nu duidelijk dat jij het echte lijk bent.

Maar door wie of wat ben je dan confirmed? Want dat stukje mis ik dan nog? Of Nostalgia moet met zijn Yeti krachten jouw bewezen hebben.

Ik heb meteen op dag 1 weerhamster geclaimd bij Nostalgia en wij staan/stonden voor elkaar in.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • Overwinningen: +26/-103
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #301 Gepost op: 20 maart 2023, 13:37:49 »

Je vergeet nu alleen dat ik confirmed weerhamster ben en dus onmogelijk lijk kan zijn (want ik ben onlunchbaar) XD Voor mij is het nu duidelijk dat jij het echte lijk bent.
Ja ho eens even. Waar ben jij confirmed?

Geclaimd bij Nos die dood is en daar verder niets over kan zeggen nu. Die geen manier had om jouw rol te bevestigen of ontkrachten en dus maar geloofd moet hebben dat je goed was. Leuk dat hij dus voor jou instond en andersom net zo, maar jullie hebben geen manier gehad elkaar te checken en met jouw claim kan je daar als wolf prima misbruik van hebben gemaakt.

Foxi is ieder geval geen wolf aangezien ze met beide roedels niet kon winnen. Dus daar zit hoogstens een Lijk.

Katz zou bruine wolf of Lijk kunnen zijn volgens de Orakel acties.

En verder kunnen dus Castiel, Bert en Robin nog alle allianties aanhangen in principe en ook nog eens Lijk zijn. Tenminste, je zou Robin hier nog af kunnen strepen als Lijk eventueel. Mijn stem gaat dan ook naar Castiel of Bert vandaag.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #302 Gepost op: 20 maart 2023, 18:36:01 »

Ik heb trouwens op Castiel gestemd omdat ik met alle info die ik nu heb hem de grootste kans vind hebben om iets te zijn. Hij kan zowel wolf als Lijk zijn.

Ik heb dit ook bij Foxi gemeld vandaag, maar er zijn dus meerdere redenen dat ik dit denk:
Ten eerste is hij niet gecheckt. Dat heb ik hierboven ook al gepost en is een obvious reden.
Ten tweede is er Domien die naar Castiel wees. Daar zijn basically 3 opties voor wat Domien gewild kan hebben. Dit zijn Castiel als daadwerkelijke bruine wolf outen, ons van Castiel als witte medewolf af willen leiden op deze manier of daadwerkelijk een mogelijk goedje/Lijk verdacht laten zijn. Al deze opties zijn imo even waarschijnlijk en in meedere gevallen is Castiel dus mogelijk slecht.
Dan is er nog de Heksclaim van Castiel. Ik geloof zelf helemaal niet in deze claim. Er zijn op dit moment 3 neutralen dood waarvan al een Heks. Met nog een Heks is dat te veel onzekerheid in het spel met al drie standaard allianties. Verder verwacht ik niet dat de moord op Lan gebeurd is door het Lijk en Castiel dus daadwerkelijk WW als Heks heeft gemoord, maar dat er twee wolven actief zijn. Een bruine en een witte. Ik zie namelijk bijna nooit een Lijk een lijstje samenstellen vóórdat de Delver dood is.

Als ik dit bekijk heeft Castiel gewoon een grote kans op het zijn van iets anders dan Heks/goed. Mijn stem staat in principe vast vandaag.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #303 Gepost op: 20 maart 2023, 18:55:36 »

Sowieso vind ik het interessant dat beide Heksen claimen op nacht 2 iemand gered te hebben. Dit betekent dan namelijk ook dat beide lunches doorgegaan zijn ondanks dat de Yeti buiten was.

Castiel.

• Bewoner
  • Overwinningen: +23/-38
  • Number 7.
« Reactie #304 Gepost op: 21 maart 2023, 12:13:41 »

Ik vind het bijzonder dat jij tot deze conclusies komt Blood. Maar dat zal waarschijnlijk komen doordat jij de laatste witte wolf bent, alleen een wolf wil nu zijn opties openhouden zoals Robin als potentieel lynchtarget blijven benoemen.

Daarnaast is je hele heks verhaal natuurlijk ook onzin, dat dat niet zou kunnen. Het is immers gewoon de waarheid. Op een spel met 2 roedels en vrijwel 0 moordende krachten is het niet heel vreemd dat er 2 heksen in zitten. Vrijwel elke heks zet een levensdrankje in en helpt daar dan sowieso goed (of een roedel) mee. Met een doodsdrankje kan de heks ook elke partij helpen. Het is dus niet zwaar OP dat er op 3 verschillende teams 2 in zitten. Zeker als je bedenkt dat goed met al die orakels ook wel een aardig sterk team hadden + wat er nu nog in zit. En dat je daar aan voorbij gaat geeft mij ook sterk de indruk dat jij de laatste witte wolf bent.

Ik heb alle scenario's af gegaan en ben tot de conclusie gekomen dat er een scenario is waarin we met goed sowieso zullen winnen. Ik heb namelijk zoals al eerder gezegd het Lijk en de laatste witte wolf bij Bert, Blood en Katz staan. In dit rijtje lijkt Katz me wel de kleinste kans op het zijn van het lijk, maar het zou absurd zijn die kans volledig te negeren.

Hierin ben ik gaan kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat we dan met goed sowieso winnen en niet door een mislynch alsnog op een 1 1 1 situatie uitkomen. Want lynch van een goedje en dan een lijk die moord en een witte wolf die luncht. Doordat we Alliantiewinst hebben kwam ik tot de conclusie dat als we Katz lynchen en bij schiet Bert of Blood, er door de lynch SOWIESO een wolf/lijk sterft (namelijk of Katz zelf als lijk, of Bert of Blood als Katz idd gewoon Jager blijkt). Dan is er nog 1 moordende kracht over en die kan nog moorden/lunchen in de nacht. Dan blijven er sowieso 2 goedjes over en kan het spel gewonnen worden door goed.

Ik heb hier gisteren met verschillende spelers over gesproken en begrijp ook wel de terughoudendheid van iedereen in dit plan. Immers zijn er situaties waarin het mis kan gaan. Katz benoemde Ijzeren Hein nog als mogelijkheid maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk als je kijkt naar de rolverdeling dit spel. Maar ik snap ook dat er toch hier en daar wat wantrouwen blijft heersen omtrent mijzelf. Ik kan daar helaas niks aan veranderen behalve te zeggen dat ik ben wat ik zeg te zijn. Ik ben heks en de nachtdoden sinds Inuzuki haar dood bewijzen dat gewoon. Blood gaf nog aan dat geen enkel lijk op voorhand lijstjes in stuurt, maar dit is natuurlijk onzin want het lijk wist ook dat die hele post van Domien dat hij Sjamaan was onzin kon zijn en Domien gewoon WEL de laatste wolf kon zijn. Daarnaast zijn de 6 nog levende spelers hier allemaal aardig ervaren en zouden die als lijk echt wel anticiperen om hun eigen winstkansen te verhogen.

Ik ben verder ook ok met een lynch van Blood of Bert, maar dit scenario geeft ons mijn inziens een 100% winstkans met goed.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #305 Gepost op: 21 maart 2023, 13:35:25 »

Is dit een laatste poging om jouw Lijk te lynchen ofzo? ;D

Foxi

• Bewoner
  • Overwinningen: +6/-23
  • Geslacht: Vrouw
  • Een voskonijn kan geen wolf zijn
« Reactie #306 Gepost op: 21 maart 2023, 16:58:39 »

Kijkende naar wat ik weet is het lijk de grootste bedreiging van goed. Wie dit precies is vind ik nog een lastige, want alles heeft haken en ogen. Er lijken een hoop dubbele lagen mee te spelen. Ik begrijp de twijfel rond ijzeren Hein niet zo? Denk je dat die bijrol er niet inzit?

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #307 Gepost op: 21 maart 2023, 20:54:53 »

Ik heb het idee van Castiel dat Katz het Lijk moet zijn.

bert-boefjes

• The Savior
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +40/-103
  • liefste en best geklede wvw'er
« Reactie #308 Gepost op: 21 maart 2023, 20:58:05 »

Ik weet van mezelf dat ik geen lijk ben. Katz lijkt me de meest logische keuze voor lijk.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!
Pagina's: 1 ... 19 20 [21]   Omhoog