Nieuws

Je vindt onze discordserver hier!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: [Mededelingen + variant uitleg] Hoest ik nou haarballen op?  (gelezen 298 keer)

123berber

• Favoriete medewolf 2021
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +28/-70
  • Geslacht: Man
[Mededelingen + variant uitleg] Hoest ik nou haarballen op?
« Gepost op: 3 maart 2023, 13:59:24 »

In dit spel zal er gebruikt worden gemaakt van de gevorderde rollenlijst.

Activiteit:
1. Je moet elke speeldag een stem uitbrengen.
2. Je moet elke speeldag aantoonbaar actief zijn met het spel ofwel in het openbare discussietopic ofwel in netwerken.

Indien activiteit tweemaal mist in de eerste drie nachten, dan zal je helaas uit het spel geschreven worden.
Indien activiteit in het gehele spel driemaal mist, dan zal je helaas ook uit het spel geschreven worden.

Contact via privé, whatsapp en andere sociale media
Mocht je gebruik maken van Whatsapp of andere sociale media om met elkaar te netwerken en dergelijke, dan zou ik het prettig vinden toegevoegd te worden aan de gesprekken. Ik vind het vooral leuk om alles vanuit de achtergrond te kunnen volgen, en om wat activiteit te kunnen monitoren! Hou alsjeblieft wel rekening met de spelers die liever niet via whatsapp en dergelijke netwerken.

Nachtacties:
Eventuele nachtacties mogen naar mij gestuurd worden met in het onderwerp het spelnummer: 664.

Variant:
Dit spel zal er niet één wolvengroep zijn, maar twee. De Witte wolven en de Bruine wolven. Dit spel zal dus geen spel worden met twee kanten, maar met drie kanten. De wolvenroedels zullen dus ook tegen elkaar gaan strijden om de winst! Beide wolvengroepen hebben een eigen board voor overleg. Beide wolvengroepen doen een lunch, en beide wolvengroepen moeten een meerderheid zien te krijgen om te winnen.

Alle slechte rollen zullen voorzien worden van de term "witte" of "bruine" om aan te geven bij welke roedel ze zijn aangesloten.
Alle neutrale rollen die een kant kiezen moeten nu niet kiezen voor goed of slecht, maar moeten kiezen voor goed, wit of bruin.
Zienende rollen zullen altijd de kleur erbij zien.
Als een delver een lijk maakt, dan maakt hij een lijk van het eerste wolvenslachtoffer dat is gevallen (dus de lunch die als eerst is gepost). Dit kan in uitzonderlijke gevallen een slechtje zijn. Dit slechtje gaat vanaf dan verder als lijk, maar kan nog wel de lunch voor "zijn wolvengroep" posten als diegene dit al kon. Het lijk mag gaan moorden als: De delver dood is of als de wolvengroep dood is waardoor hij lijk is geworden. Een lijk geworden slechtje hoeft dus niet zijn eigen wolvengroep uit te roeien om te mogen moorden. Het lijk is immuun voor beide lunches.
Een illusiewolf zal effect hebben op een sjamaan van de andere kleur.
Een vervloekte werkt als een gezegende op een andere kleur.
Een welp moet bij zijn welpactie een kleur noemen.

De goedjes zullen winnen als beide wolvenroedels zijn uitgeschakeld.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2023, 21:28:18 door 123berber »

WCeend!! Zomerspelen 2014

123berber

• Bewoner
Re: [Mededelingen + variant uitleg] Hoest ik nou haarballen op?
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2023, 14:04:37 »

Verder zullen de volgende rollen ook meedoen met dit spel:
Orakel - goed (credits: Rampposi)
Eigenschappen:
Het Orakel controleert elke nacht of twee personen samen kunnen winnen.
Beperkingen:
Een G/S-koppel zal niet als aparte alliantie gezien worden. Het Orakel controleert dus op de overwinningsmogelijkheden van de rol van de gekozen persoon.
Het Orakel ziet geen rollen of allianties, enkel of ze samen kunnen winnen.
Een goedje en een slecht neutraal worden gezien als een match voor een overwinning.
Een slechtje en een goed neutraal worden gezien als een match voor een overwinning.
Een Lijk zal alleen een match vormen met zijn/haar delver.
Het Orakel kan niet twee nachten achter elkaar dezelfde speler opvragen en mag niet zichzelf opvragen.
Tijd van de actie:
De nacht stap 12 (Dorpsgek, Helderziende, Sjamaan, Ziener, Grafdelver(lijk maken), Raddraaier, Pyromaan, Ziener)

Toreador(wolf) - slecht (credits: Michelaar)
Eigenschappen:
De Toreador kan in de nacht iemand kiezen. De actie van deze persoon (als hij die heeft) zal op de Toreador worden uitgevoerd.
Als een actie op meerdere personen uitgevoerd wordt dan wordt at random een van de namen door de Toreador vervangen.
De Toreador is een weerwolf, hij heeft toegang tot het wolvenboard, en kan dus de lunch plaatsen.
Beperkingen:
De Toreador kan niet zichzelf kiezen.
Hij kan zijn rol niet 2 keer achter elkaar gebruiken; als hij in de ene nacht iemand aanduidt moet hij de volgende nacht rusten.
Tijd van de nacht:
De nacht stap 5.

Wolventovenaar - slecht (credits: shadow)
Eigenschappen:
De wolventovenaar is een hulpje dat op het wolvenboard kan. In de nacht mag hij een speler aanduiden die die nacht als weerwolf van zijn kleur gezien wordt (en door de helderziende dus als diens kleur). Ook mislukken wissels op diegene. Het Orakel zal diegene ook als slecht beschouwen.
Beperkingen:
Ook de sjamaan ziet diegene als weerwolf.
Tijd van de actie:
De nacht tussen stappen 5 en 6.
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2023, 20:22:02 door 123berber »

123berber

• Bewoner
Re: [Mededelingen + variant uitleg] Hoest ik nou haarballen op?
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2023, 20:06:11 »

Als het goed is ziet iedereen z'n boards en heeft iedereen een rol.
Laat mij privé even weten als iets niet klopt!

Pagina's: [1]   Omhoog