Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Rolvoorstellen  (gelezen 630 keer)

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-94
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.082
Rolvoorstellen
« Gepost op: 7 oktober 2022, 10:36:58 »

Hier kan je rollen voorstellen.
Gebruik dit topic om te reageren op geposte rolvoorstellen.
Het archief staat hier.
Heb je een ander voorstel dat geen rolvoorstel is? Open gerust een nieuw topic in dit board!

Let op de volgende zaken:

1) Voegt de rol iets toe aan het spel? Een nieuwe goede rol die immuun is voor de wolven is bijvoorbeeld misschien niet nodig, want we hebben al een weerhamster.
2) Is de rol leuk om zelf te spelen? Een rol waarmee iemand tijdelijk niet kan winnen klinkt grappig om toe te voegen, maar is minder leuk als je daarmee op het laatste moment zelf je overwinning kwijt raakt.
3) Is de rol leuk als iemand anders hem krijgt? Een όberwolf die niet gelyncht kan worden en beulskrachten heeft klinkt heel cool, maar is wat minder fijn als je zelf burger bent.
4) Verandert de rol niet teveel aan de basis van het spel? Met de basis doelen we erop dat de goedjes met de lynch wolven uitschakelen en de wolven in de nacht de goedjes vermoorden. Een extra stem kan leuk zijn, iemand die in zijn eentje de stemmen kan negeren en een lynchdoelwit kan bepalen niet.
5) Koppels gaan we nooit opbreken of openbaren. Een rol met dit effect gaan we dus ook niet spelen.
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2022, 10:39:13 door adriaan »
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2022, 18:03:25 »

Tovenaar
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De Tovenaar kan 2 mensen tijdelijk verwisselen van locatie in de nacht. Dit houdt in dat alle acties op A, nu ongezien op B worden uitgevoerd, en andersom.
De personen die verwisseld waren en de personen wie de acties op een van deze personen deden, krijgen hier niks van te horen.

Beperkingen:
De Tovenaar is beperkt tot 3 verwisselingen per spel.
De Tovenaar's actie heeft alleen effect op gerichte acties (zieners, bengels, lunch) en niet op algemene acties of acties die op meerdere personen teglijk zijn zoals de yeti en de hacker/raddraaier.
De Tovenaar's actie mislukt als de vriend bij een van zijn doelwitten slaapt of een van zijn doelwitten de vriend is, of als de huidenwisselaar een van zijn doelwitten is of gehuidenwisseld staat met een van de doelwitten.
De Tovenaar heeft geen effect gedurende de dag en dus enkel in de nacht.

Tijd van actie:
De nacht (de hele nacht). (Samen met Grafrover).
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2022, 10:12:11 »

Reus
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Reus is zo groot, dat er minimaal 2 volbloed wolven nodig zijn om de Reus op te eten. De Reus kan dus niet dood door de lunch als er nog maar 1 volbloed wolf is.

Beperkingen:
De Reus kan wel zonder problemen opgegeten worden wanneer er 2 volbloed wolven of meer levend zijn.
Als een volbloed wolf is opgesloten door de Slotenmaker, wordt deze volbloed wolf buiten beschouwing gelaten.
Als er een yeti buiten is en de Reus op de lunch staat, wordt er per volbloed wolf een muntje opgegooid, waarvan er 2 moeten doorgaan om de Reus op te eten.

Tijd van de actie:
De lunch (bescherming ervan)
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2022, 18:54:30 »

Kapitein
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Kapitein beschermt zijn beide directe buren tegen de lunch.

Beperkingen:
De bescherming van de Kapitein beοnvloedt ook de uitslagen van zienende rollen, de buren worden namelijk standaard gezien als "Goede Burger".
Als ιιn van zijn directe buren op de lynch is doodgegaan of op een andere manier, wordt de kracht niet overgeplaatst naar de volgende buur.
De Kapitein zelf is niet beschermt met zijn kracht.
De Yeti heeft invloed op beide acties van de Kapitein, de bescherming en de verandering van de uitslag van de zienende rollen.

Tijd van de actie:
De nacht (Lunch, ziener, helderziende en dorpsgek)
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2022, 08:59:31 »

Ik heb de feedback van de tovenaar en de kapitein gelezen en heb de volgende aanpassingen gedaan:

Tovenaar
Alliantie: Neutraal of eventueel slecht onboard hulpje.

Eigenschappen:
De Tovenaar kan 2 mensen tijdelijk verwisselen van locatie in de nacht. Dit houdt in dat alle acties op A, nu ongezien op B worden uitgevoerd, en andersom.
De personen die verwisseld waren en de personen die de acties op een van deze personen deden, krijgen hier bericht van dat er een spreuk is uitgesproken.

Beperkingen:
De Tovenaar is beperkt tot 2 verwisselingen per spel.
De Tovenaar's actie heeft alleen effect op gerichte acties (zieners, bengels, lunch) en niet op algemene acties of acties die op meerdere personen tegelijk zijn zoals de Yeti en de Raddraaier.
De Tovenaar's actie mislukt als de vriend bij een van zijn doelwitten slaapt of een van zijn doelwitten de vriend is, of als de huidenwisselaar een van zijn doelwitten is of gehuidenwisseld staat met een van de doelwitten.
De Tovenaar heeft geen effect gedurende de dag en dus enkel in de nacht.
De Tovenaar weet niet of zijn/haar actie wel of niet geslaagd is en er is dus geen refund als zijn/haar actie mislukt.

Tijd van actie:
De nacht (de hele nacht). (Samen met Grafrover).

Kapitein
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De Kapitein beschermt zijn buren tegen de lunch.
De Kapitein stuurt elke nacht of hij zijn bovenbuur, of onderbuur wil beschermen.

Beperkingen:
De bescherming van de Kapitein beοnvloedt ook de uitslagen van zienende rollen, de buur wordt namelijk standaard gezien als "Goede Burger".
De Kapitein zelf is niet beschermt met zijn kracht.
De Yeti heeft invloed op beide acties van de Kapitein, de bescherming en de verandering van de uitslag van de zienende rollen.
De Kapitein mag maximaal 2 keer achter elkaar dezelfde buur beschermen.
Een buur van de Kapitein wordt gezien als een levende speler die boven en onder hem staan in de spelerslijst.

Tijd van de actie:
De nacht (Lunch, ziener, helderziende en dorpsgek)

Als de Tovenaar invloed heeft gehad op iets, is het dus bekend (net zoals een welp die mislukt welpt) daarom zou de tovenaar ook nog wel een slecht hulpje kunnen zijn.
De Kapitein kan 1 buur beschermen per nacht, en niet oneindig lang achter elkaar. Ter compensatie kan de kapitein nu ook nieuwe buren beschermen na de dood van een van zijn buren (anders is er een kans dat je snel uitgespeeld bent als kapitein)
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2022, 08:05:45 »

Siamese wolf
Alliantie: Slecht (volbloed)

Eigenschappen:
De Siamese wolf zal pas doodgaan aan de lynch als hij er voor de tweede keer op komt.

Beperkingen:
De Siamese wolf zal zijn stemrecht verliezen nadat hij voor de eerste keer op de lynch is gekomen.
De Siamese wolf zijn rol zal openbaar worden gemaakt nadat hij voor de eerste keer op de lynch is gekomen.
De kracht van de Siamese wolf telt enkel voor de lynch en niet voor andere doodsoorzaken.

Tijd van de actie:
De dag (lynch).

De Siamese wolf is een soort slechte prins. Echter, kan de kracht van de Siamese wolf ervoor zorgen dat slecht net dat beetje kan rekken wat ze wel eens te kort komen.
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2022, 08:34:50 »

Orakel
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Het Orakel controleert elke nacht of twee personen samen kunnen winnen.

Beperkingen:
Een G/S-koppel zal niet als aparte alliantie gezien worden. Het Orakel controleert dus op de overwinningsmogelijkheden van de rol van de gekozen persoon.
Het Orakel ziet geen rollen of allianties, enkel of ze samen kunnen winnen.
Een goedje en een slecht neutraal worden gezien als een match voor een overwinning.
Een slechtje en een goed neutraal worden gezien als een match voor een overwinning.
Het Lijk zal alleen een match vormen met zijn/haar delver.

Tijd van de actie:
Stap 12 (Dorpsgek, Helderziende, Sjamaan, Ziener, Grafdelver(lijk maken), Raddraaier, Pyromaan, Ziener)

Gelogd

Katz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-26
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.432
  • "Justice is blind, not heartless"
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2022, 19:25:15 »

Lieveling
Extra rol (voor slecht)

Eigenschappen:
De weerwolven zullen de eerste nacht gezamelijk belissen wie hun lieveling wordt. De lieveling zal dan direct toegevoegd worden aan het weerwolvenboard en kan met hun overleggen.
De lieveling kan nog steeds zijn of haar rol gebruiken om de weerwolven te helpen. De actie van de lieveling aanwerven kan niet mislukken.
Indien rollen met visioenen de lieveling zouden bekijken zien ze alleen de rol.
Indien een wisselaar met een lieveling wisselt die een goede rol heeft, lukt de wissel.

Beperkingen:
De lieveling is maar een hulpje en mag de lunch van de wolven niet posten.

Tijd van actie:
Stap 1 (maar maakt geen verschil waar de actie plaatsvindt.)

Rederenering achter de rol:
Het maakt de wisselaar minder sterk.


« Laatst bewerkt op: 15 december 2022, 19:54:36 door Katz »
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2023, 22:24:26 »

De nutteloze wolf (Slecht volbloed wolf onboard)
De nutteloze wolf werd al tijden buitengesloten. Hierdoor ontstond er onzekerheid over zijn eigen krachten en besloot op een avond naar iemand toe te gaan midden in de nacht. Echter durfde hij niks te doen en bleek zijn actie nutteloos, of toch niet?

Eigenschappen:
Elke nacht kan de nutteloze wolf zijn actie uitvoeren op een persoon naar keuze. Deze actie doet echter niets.
De persoon op wie de actie is uitgevoerd, krijgt hier GEEN bericht van.

Beperkingen:
Als de actie van de Nutteloze wolf mislukt, krijgt hij hier bericht van EN krijgt hij WEL te horen wat zijn actie heeft doen laten mislukken.
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2023, 23:57:57 »

Kind
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Het Kind is 100% loyaal aan zijn ouders, en zijn stem telt 0.5x extra mee per ouder die op hetzelfde lynchdoelwit stemt als het kind.
Het Kind krijgt elke keer na de nacht te horen hoeveel ouders er nog leven.

Beperkingen:
Als beide ouders van het kind uit het spel zijn, dan verandert het kind in een welp (in eerste instantie). Gedurende nacht 5 of daarna verandert het kind in een weerwolf zonder krachten.
Het Kind weet niet wie de ouders zijn en bij welke alliantie ze horen.


Ouder (extra rol)
Eigenschappen:
Het zijn van een ouder brengt geen eigenschappen met zich mee, enkel voor Het Kind.

Beperkingen:
Een Ouder kan elke alliantie en rol hebben.
Een Ouder weet niet wie het Kind is.
Een Ouder weet niet wie de andere ouder is.
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 17 maart 2023, 17:43:41 »

Padvinder
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Padvinder is een expert in het zoeken naar sporen. Elke nacht kan hij iemand insturen om te kijken of deze persoon voetsporen achterlaat.
De Padvinder krijgt geen rol van een persoon te weten, enkel of deze "geen", "gelimiteerde" of "permanente" actie heeft.

Beperkingen:
Iemand die geen actie heeft, zoals een weerhamster en burger, zullen als "geen actie" gezien worden.
Iemand die een beperkte actie heeft of een actie op een bepaald moment, zoals een stalker, leugenwolf, jager, vriend, zullen als "gelimiteerde actie" gezien worden.
Iemand die geen vereisten aan de actie heeft, zoals een beschermengel, ziener, sjamaan, zullen als "permanente actie" gezien worden.
Als een wolf wordt bekeken, dan wordt er eerst naar de extra kracht van de wolf gekeken (leugenstemmen, conversie, illusie), en daarna een 1 op aantal levende wolven kans dat de lunch gezien wordt (dus permanente actie).
Een normale wolf zal dus standaard als "permanente actie" gezien worden.

Tijd van de actie:
Stap 12 (ziener/helderziende/dorpsgek/etc.)
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +10/-32
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.248
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2023, 17:58:20 »

Padvinder
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Padvinder is een expert in het zoeken naar sporen. Elke nacht kan hij iemand insturen om te kijken of deze persoon voetsporen achterlaat.
De Padvinder krijgt geen rol van een persoon te weten, enkel of deze "geen", "gelimiteerde" of "permanente" actie heeft.

Beperkingen:
Iemand die geen actie heeft, zoals een weerhamster en burger, zullen als "geen actie" gezien worden.
Iemand die een beperkte actie heeft of een actie op een bepaald moment, zoals een stalker, leugenwolf, jager, vriend, zullen als "gelimiteerde actie" gezien worden.
Iemand die geen vereisten aan de actie heeft, zoals een beschermengel, ziener, sjamaan, zullen als "permanente actie" gezien worden.
Als een wolf wordt bekeken, dan wordt er eerst naar de extra kracht van de wolf gekeken (leugenstemmen, conversie, illusie), en daarna een 1 op aantal levende wolven kans dat de lunch gezien wordt (dus permanente actie).
Een normale wolf zal dus standaard als "permanente actie" gezien worden.

Tijd van de actie:
Stap 12 (ziener/helderziende/dorpsgek/etc.)
Om even het lijstje van uitkomsten er bij te zetten;
Geen
• Burger
• Weerhamster
• Weerwolf

Beperkt
• Dorpsgek
• Huidenwisselaar
• Jager
• Slaapwandelaar
• Prins
• Gezegende + Vervloekte
• Vriend
• Apostaat
• Kettingwelp + Welp
• Grafrover
• Lijk
• Slotenmaker

Gelimiteerd
• Stalker
• Bisschop + Omegawolf
• Beul
• Priester
• Wijze burger
• Yeti
• Conversiewolf
• Illusiewolf
• Kettersewolf
• Leugenwolf
• Orc
• Verhullende wolf
• Grafdelver
• Heks
• Pyromaan
• Raddraaier

Permanent
• Beschermengel
• Gokker
• Helderziende
• Valse Engel
• Wisselaar
• Ziener
• Sjamaan

De wolf in schaapskleren wordt gezien als de rol als die hij instuurt, heeft hij niets ingestuurd, dan wordt hij gezien als permanent (aangezien zijn actie permanent de uitkomst zou veranderen)
Gelogd

bert-boefjes

  • The Savior
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +39/-102
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.924
  • liefste en best geklede wvw'er
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2023, 11:38:26 »

Valkenier
Alliantie: Hulpje, slecht

Eigenschappen:
De valkenier is inwoner die ervan houdt om in de nacht met zijn buizerd te gaan jagen op prooien. Iedere nacht mag hij zijn Buizerd loslaten in de hoop dat die succesvol is in het zoeken naar eten. Elke nacht stuurt hij de naam in van een speler waar hij wilt gaan jagen voor eten. Mocht die speler een Weerhamster zijn, dan zal de buizerd die opeten.
De Valkenier is een hulpje met toegang tot het wolvenboard.

Beperkingen:
Op het moment dat een buizerd succesvol een weerhamster heeft gegeten, zal hij de volgende dag vol zitten en die dag geen actie kunnen doen.
Op het moment dat de valkenier een Jager uitkiest als doel, dan zal de jager zijn buizerd afschieten. De jager kan daarna alsnog bij zijn dood iemand mee nemen.

Tijd van de actie:
Stap 4: Welp, kettingwelp
Gelogd
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

bert-boefjes

  • The Savior
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +39/-102
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.924
  • liefste en best geklede wvw'er
Re: Rolvoorstellen
« Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2023, 08:27:17 »

Zondebok
Alliantie: Extra rol

Eigenschappen:
Zodra een speler twee keer inactief is geweest in een spel, krijgt hij automatisch de extra rol Zondebok, dit zal ook door de spelleider benoemd worden. Als er in het verdere verloop van het spel ooit een gelijkstand in de stemming voor de lynch is, zal de speler die de Zondebok is zich opofferen en gelyncht worden. In het verdrietige geval er meerdere zondebokken zijn, zal de spelleider willekeurig beslissen welke zondebok er bij een gelijkspel gelyncht wordt.
Voor de gelijkstand zal de BM-stem ook als 1 gewone stem op iemand tellen. Leugenstemmen en Adelstemmen zullen wel hun gebruikelijke waarde behouden.

Beperkingen:
Ben je eenmaal verkozen tot zondebok, kom je er de rest van je leven niet meer vanaf.  (6)
Gelogd
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!
Pagina's: [1]   Omhoog