[Discussie] - Zei er iemand SPAAAMMMM

Gestart door yasu, 11 april 2025, 22:51:03

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Ik was echt zwaar in de war door de *knip* in je citaat XD

Castiel.

Hooooooo shit... Excuses voor inactiviteit. Ik lees straks bij!
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Ingrid1234

Ik heb inmiddels alles even rustig bijgelezen, en het is fijn om te zien dat het spel zo actief is begonnen. Het is even schakelen zonder netwerk.

Wat me opvalt tot nu toe:

Murphy vs. Carnage is duidelijk het gesprek van de dag geweest. Murphy is daarin erg scherp en duidelijk, en stelt vragen die logisch zijn. Carnage lijkt daar soms wat ontwijkend op te reageren en haalt zelf dingen aan die hij dan weer niet goed onderbouwt (zoals het "algemene board"). Ik ben nog niet overtuigd dat hij slecht is, maar hij maakt het zichzelf zeker niet makkelijk.

.WnDy is iemand om in de gaten te houden. Ze stemde als enige op BloodWolf voor BM vanwege zijn ervaring, maar had nog niet gemerkt dat hij nog geen kant had geclaimd. Vervolgens vraagt ze om een overzicht van kantclaims maar aangezien alles openbaar is in dit spel zou ze dat overzicht zelf in principe moeten kunnen maken maar mocht dat niet gelukt zijn hierbij van mij een voorzet:
Spoiler
SpelerKantclaimOpmerkingen
.WnDyGoedPost #9 – "Ik claim goed."
AdriaanGeen claimHeeft nog geen kant geclaimd.
AintgotrhythmGoedPost #12 – "Ik ben goed en heb er zin in!"
BloodWolf14Geen claimPost #28 – Zegt kantclaimen zinloos is.
CarnageRazorGoedPost #7 – "Ik ben goed trouwens."
CastielGeen claimHeeft nog geen kant geclaimd.
Ingrid1234GoedPost #20 – "Ik claim hierbij in ieder geval goed!"
MurphyGoedPost #5 – "Ik ben goed."
noicreCGoedPost #3 – "Ik claim goed!"
RoodHapjeGoedHeeft nog geen kant geclaimd.
ShaddowGoed/WisselbaarPost #8 – "Ik ben dit potje wisselbaar/goed."
[close]

noicreC, onze BM: hij komt ervaren over en neemt initiatief, wat positieve signalen zijn. Ik zie op dit moment geen directe reden tot wantrouwen, maar ook nog geen reden om hem blind te volgen.

CarnageRazor

1. Oké, fair, al vind ik dat dat niet heel duidelijk bleek uit je eerste post.

Mijn oprechte verontschuldiglingen voor het ongemak.

2. Maar hoe probeerde ik dan precies een wit voetje te halen? Als je het niet als compliment ziet?

Oh, eigenlijk net wel, dat betekend dat ik een slechte leugenaar ben. En daar vind ik opzich niets mis mee  :D

3. Maar je zegt dat je de bm dit spel extra belangrijk vindt. De enige waarvan jij toch zeker weet dat die goed is ben jij zelf, waarom wil je dan geen bm worden? Het net geweest zijn koop ik niet. Dit is een nieuw spel, nieuwe rondes, nieuwe kansen. Ben je bang dat je als bm meer kans hebt op acties?

Ik weet van mezelf dat ik goed ben ja, daar heb je wel gelijk in. Maar ik gun een ander het ook wel gewoon. Verder absoluut geen met acties op me.

4. Op een algemeen board? Wil jij zeggen dat je nog meer boards hebt dan? Of wat bedoel je hier precies mee, want aangezien dit de enige plek is waarop we kunnen overleggen om slechtjes te vinden, is hoe meer info, hoe beter lijkt mij.

Nog één keer kort, ik heb geen extra board. Maar logischerwijs zijn er wel spelers met een extra board. Met een algemeen board bedoel ik één board waar meerdere allianties meelezen. Doh. Ik vind oprecht wel dat jullie hier zelf een invulling maken die jullie uitkomt om het "verdacht" te maken. Maar t'is beetje nitpicking imo.

5. Ik denk dat jij jezelf dommer voor probeert te doen dan je bent om mij op die manier slechter te laten lijken ;)

Ik ben dom, nou goed?  :"(

Ik probeer je niet slecht te laten lijken. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een vergrootglas op jou heb. Je weet zelf wel dat ik jou een fantastische speler vind. En je niet altijd even doorgrondbaar bent. Vat het dus op als een compliment.  ;)

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Aintgotrhythm

Citaat van: CarnageRazor op 14 april 2025, 10:31:001. Oké, fair, al vind ik dat dat niet heel duidelijk bleek uit je eerste post.

2. Maar hoe probeerde ik dan precies een wit voetje te halen? Als je het niet als compliment ziet?

Oh, eigenlijk net wel, dat betekend dat ik een slechte leugenaar ben. En daar vind ik opzich niets mis mee  :D

3. Maar je zegt dat je de bm dit spel extra belangrijk vindt. De enige waarvan jij toch zeker weet dat die goed is ben jij zelf, waarom wil je dan geen bm worden? Het net geweest zijn koop ik niet. Dit is een nieuw spel, nieuwe rondes, nieuwe kansen. Ben je bang dat je als bm meer kans hebt op acties?

Ik weet van mezelf dat ik goed ben ja, daar heb je wel gelijk in. Maar ik gun een ander het ook wel gewoon. Verder absoluut geen met acties op me.

4. Op een algemeen board? Wil jij zeggen dat je nog meer boards hebt dan? Of wat bedoel je hier precies mee, want aangezien dit de enige plek is waarop we kunnen overleggen om slechtjes te vinden, is hoe meer info, hoe beter lijkt mij.

Nog één keer kort, ik heb geen extra board. Maar logischerwijs zijn er wel spelers met een extra board. Met een algemeen board bedoel ik één board waar meerdere allianties meelezen. Doh. Ik vind oprecht wel dat jullie hier zelf een invulling maken die jullie uitkomt om het "verdacht" te maken. Maar t'is beetje nitpicking imo.

5. Ik denk dat jij jezelf dommer voor probeert te doen dan je bent om mij op die manier slechter te laten lijken ;)

Ik probeer je niet slecht te laten lijken. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een vergrootglas op jou heb. Je weet zelf wel dat ik jou een fantastische speler vind. En je niet altijd even doorgrondbaar bent. Vat het dus op als een compliment.  ;)

Maar als je alleen een algemeen board hebt en we niet mogen netwerken moet er hier dus gewoon meer op tafel komen. Dus als je iets te delen hebt moet dat hier. Anders zeg je gewoon geen info te delen en dat helpt dit spel niet verder...

Aintgotrhythm

Ik ken Wendy inmiddels een beetje. Ik vermoed dat dit een oeps-momentje is en ze uit ging van een goede kant claim. Als slechtje zou ze beter nadenken en zich nooit meteen zó in de schijnwerpers zetten. Ik snap je onderbouwing maar met hoe ik haar ken is dit gewoon een ietwat ondoordachte zet XD

Verder kan ik bevestigen dat we onze BM kunnen vertrouwen. Dat is ook goed nieuws.

BloodWolf14

Citaat van: Aintgotrhythm op 14 april 2025, 11:26:18Ik ken Wendy inmiddels een beetje. Ik vermoed dat dit een oeps-momentje is en ze uit ging van een goede kant claim. Als slechtje zou ze beter nadenken en zich nooit meteen zó in de schijnwerpers zetten. Ik snap je onderbouwing maar met hoe ik haar ken is dit gewoon een ietwat ondoordachte zet XD
Waarom Wndy verdedigen? Denk je nu al dat ze goed is op basis daarvan?

CarnageRazor

Citaat van: Aintgotrhythm op 14 april 2025, 11:15:49
Citaat van: CarnageRazor op 14 april 2025, 10:31:001. Oké, fair, al vind ik dat dat niet heel duidelijk bleek uit je eerste post.

Maar als je alleen een algemeen board hebt en we niet mogen netwerken moet er hier dus gewoon meer op tafel komen. Dus als je iets te delen hebt moet dat hier. Anders zeg je gewoon geen info te delen en dat helpt dit spel niet verder...

Het is niet wijs alles gelijk te gooien. Beetje momentum afwachten is altijd goed  ;)

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

RoodHapje

Citaat van: Murphy op 13 april 2025, 22:27:19
Citaat van: CarnageRazor op 13 april 2025, 20:32:00Haha nee, ik heb geen meerdere boards. Maar als je een stap voorruit denkt weet je wel dat er meerdere boards zijn. Dat is zelf de puntjes invullen wat jullie nu doen.

Waarom negeer je de rest van m'n post/vragen? :)

En tuurlijk snapt iedereen dat er nog minstens 1 'niet algemeen'-board is. Maar als jij beweert dat je niét meerdere boards hebt, hoe is dat dan relevant voor jou? Waarom zeg je dan specifiek dat je niet al je kaarten op een algemeen board gaat leggen, want je hebt ten slotte geen andere boards om het wel te leggen? Hoe draagt het bij aan de zoektocht naar slechtjes als je alles bij jezelf houdt?

Citaat van: .WnDy op 13 april 2025, 22:05:22Gefeliciteerd noicreC. Je vlotte babbel zal waarschijnlijk je ervaring zijn.
Je weet in ieder geval waar je over praat. Als ik zo je laatste post mag geloven.

Wie missen we nog in kantclaim?
Zou top zijn als daar een duidelijk overzicht in komt.

We missen nog kantclaims van: adriaan, Bloodwolf, Castiel en Roodhapje. Waarbij Cas nog überhaupt niet heeft gepost. Adriaan heeft enkel een korte post gemaakt, dus verwacht ik vanaf morgen meer van. Roodhapje en Bloodwolf vallen me wel tegen. Roodhapje heeft sowieso nog vrij weinig gepost voor zijn doen en Bloodwolf geeft aan dat hij ervaring heeft met niet-netwerk spellen en wilde ook bm worden, maar claimt geen kant. Ook dit vind ik bijzonder.
Wat daarin extra opvalt is dat jij (Wendy) op Bloodwolf stemde omdat hij claimde ervaring te hebben met niet-netwerk spellen (wat ik overigens ook aangaf), maar je dus niet op de hoogte bent van het feit dat hij überhaupt nog geen kant geclaimd had.

Ik mag hopen dat het opvalt dat ik niet zo actief ben, want ik ben helemaal niet van plan zo actief te zijn als ik normaal gesproken was. Ik was altijd veel te veel bezig met WVW, de reden dat ik momenteel eigenlijk geen potjes speel is dat ik mijn energie goed kan gebruiken voor andere dingen. Gelukkig lukt dat dus aardig, ook dit spel nog. Ik heb wel regelmatig bijgelezen om wel op de hoogte te zijn en ik ben natuurlijk niet van plan volledig afwezig te zijn.

Fijn dat de BM op de goede plek zit als ik AGR mag geloven, wel dapper (lichtelijk onverstandig denk ik, sorry) om dit zo te delen. Er was geen geslaagde lunch, maar niemand die gewelpt zegt te zijn, dus mijn eerste gevoel zegt dat we een beschermende rol in het spel hebben. Mocht er bijv een bengel zijn wil ik die oproepen om vannacht AGR te beschermen.

Wel een kleine kanttekening, ik kreeg dag 1 slechtjesvibes bij onderstaand bericht van AGR. Ik heb de stijl wat aangepast (dikgedrukt, enters, Punt 1, 2 en 3 er bij, inhoudelijk niet veranderd uiteraard), om duidelijk te kunnen maken waar ik precies rode vlaggen bij kreeg.

Citaat van: Aintgotrhythm op 12 april 2025, 23:31:27Ik ben goed en heb er zin in! Ik doe graag een gooi naar het burgemeesterschap. Zelf twijfel ik tussen twee partijen. Tinie en Castiel.

*1 Beide zeer analytisch. Mijn twijfel is tussen Tinie en Castiel.

*2Ook ik heb het idee dat het burgemeesterschap nu veel belangrijker is. Vrijwel alle kaarten liggen op tafel dit potje, onderling kun je niets afspreken wat slecht niet leest. Dus het burgemeesterschap moet echt bij goed komen te liggen.

*3Ik vind het alleen lastig dat je nu al zo fel aanvalt Tinie terwijl er nog 0 informatie is. Ik hoop toch dat je de rest van het spel iets zorgvuldiger bent.

Mijn stem gaat naar de persoon waar ik morgen het beste gevoel bij heb Tinie/Castiel

• Ik heb het gevoel dat ze hier goedkope complimentjes aan het uitdelen is.
  • Een mooie opsomming van nietszeggende clichés. Staat mooi, zegt niks.
  • Tinie krijgt hier een tik op haar vingers omdat ze zou aanvallen met 0 info. Dit was natuurlijk helemaal nog geen echte aanval van Tinie, als ze aanvalt dan weet iedereen het wel. 'Ik hoop toch dat je de rest van het spel iets zorgvuldiger bent'. Deze zin komt bij mij niet oprecht over. Ik denk dat je dit misschien ook wel veel te leuk vond om het te typen, wat ik begrijp. Maar bij mij zaait het twijfels.

Too Long didn't read? -> Samenvatting

AGR doet voor mijn gevoel praktisch een rolclaim op basis waarvan ik vind dat ze beschermd moet worden (dit is een oproep!). Anderzijds vind ik dat er reden is om de claim ook niet direct te geloven, ik heb mijn twijfels bij haar. Wil je weten welke twijfels, zal je de post toch moeten lezen (6).

Murphy

Even kort voor noicreC, mocht je het nog niet door hebben naar aanleiding van de discussie, ik ben Tinie

RoodHapje

Ik was nog zo van plan AGR haar Tinie niet te kopiëren  ;D  Excuses.

Ingrid1234

Citaat van: Ingrid1234 op 14 april 2025, 10:12:24Ik heb inmiddels alles even rustig bijgelezen, en het is fijn om te zien dat het spel zo actief is begonnen. Het is even schakelen zonder netwerk.

Wat me opvalt tot nu toe:

Murphy vs. Carnage is duidelijk het gesprek van de dag geweest. Murphy is daarin erg scherp en duidelijk, en stelt vragen die logisch zijn. Carnage lijkt daar soms wat ontwijkend op te reageren en haalt zelf dingen aan die hij dan weer niet goed onderbouwt (zoals het "algemene board"). Ik ben nog niet overtuigd dat hij slecht is, maar hij maakt het zichzelf zeker niet makkelijk.

.WnDy is iemand om in de gaten te houden. Ze stemde als enige op BloodWolf voor BM vanwege zijn ervaring, maar had nog niet gemerkt dat hij nog geen kant had geclaimd. Vervolgens vraagt ze om een overzicht van kantclaims maar aangezien alles openbaar is in dit spel zou ze dat overzicht zelf in principe moeten kunnen maken maar mocht dat niet gelukt zijn hierbij van mij een voorzet:

SpelerKantclaimOpmerkingen
.WnDyGoedPost #9 – "Ik claim goed."
AdriaanGeen claimHeeft nog geen kant geclaimd.
AintgotrhythmGoedPost #12 – "Ik ben goed en heb er zin in!"
BloodWolf14Geen claimPost #28 – Zegt kantclaimen zinloos is.
CarnageRazorGoedPost #7 – "Ik ben goed trouwens."
CastielGeen claimHeeft nog geen kant geclaimd.
Ingrid1234GoedPost #20 – "Ik claim hierbij in ieder geval goed!"
MurphyGoedPost #5 – "Ik ben goed."
noicreCGoedPost #3 – "Ik claim goed!"
RoodHapjeGeen ClaimHeeft nog geen kant geclaimd.
ShaddowGoed/WisselbaarPost #8 – "Ik ben dit potje wisselbaar/goed."

noicreC, onze BM: hij komt ervaren over en neemt initiatief, wat positieve signalen zijn. Ik zie op dit moment geen directe reden tot wantrouwen, maar ook nog geen reden om hem blind te volgen.

Ik zie dat ik een foutje gemaakt had, dus hierbij een update

Aintgotrhythm

@RoodHapje als je slechtjesvibes bij me krijgt moet je op me stemmen, niet oproepen om me te verdedigen. Want als ik daadwerkelijk een slechtje zou zijn is dat verspilling van een actie.

We willen informatie toch? Ik informeer. Ik ben dit spelletje niet van plan mijn kaarten tegen de borst te houden. Zelfs als dat mijn dood wordt. Ik verwacht sowieso vroeg (sociale) lunch te worden. Dan hoop ik voor die tijd in ieder geval bijgedragen te hebben aan het spel.

RoodHapje

Citaat van: Aintgotrhythm op 14 april 2025, 15:28:49@RoodHapje als je slechtjesvibes bij me krijgt moet je op me stemmen, niet oproepen om me te verdedigen. Want als ik daadwerkelijk een slechtje zou zijn is dat verspilling van een actie.

We willen informatie toch? Ik informeer. Ik ben dit spelletje niet van plan mijn kaarten tegen de borst te houden. Zelfs als dat mijn dood wordt. Ik verwacht sowieso vroeg (sociale) lunch te worden. Dan hoop ik voor die tijd in ieder geval bijgedragen te hebben aan het spel.

Misschien moet je mijn post nog eens lezen. Je snapt zelf toch ook dat ik dag 2 moet blind op mijn eigen twijfels af kan gaan met het risico een essentieel goedje er uit te spelen? Ben je helemaal knettah.

Als jij goed bent, ben je behoorlijk goed. Slecht weet dat dan waarschijnlijk ook, dus zet je op lunch. Wees blij dat ik rekening houd met 2 scenario's.

Over dat kaarten op de borst houden: mijns inziens was dat hier beter geweest. Het is niet dat Noicre op de lynch stond ofzo dat je hem moest verdedigen. Met zo'n rol als jij mogelijk hebt moet je gewoon niet goedkoop gaan strooien, vind ik.

RoodHapje