[Discussie] - Zei er iemand SPAAAMMMM

Gestart door yasu, 11 april 2025, 22:51:03

Vorige topic - Volgende topic

Castiel.

Citaat van: Aintgotrhythm op 14 april 2025, 15:28:49@RoodHapje als je slechtjesvibes bij me krijgt moet je op me stemmen, niet oproepen om me te verdedigen. Want als ik daadwerkelijk een slechtje zou zijn is dat verspilling van een actie.

We willen informatie toch? Ik informeer. Ik ben dit spelletje niet van plan mijn kaarten tegen de borst te houden. Zelfs als dat mijn dood wordt. Ik verwacht sowieso vroeg (sociale) lunch te worden. Dan hoop ik voor die tijd in ieder geval bijgedragen te hebben aan het spel.

Ik ga hier heel slecht op eerlijk gezegd. Wat Roodhapje doet is eigenlijk niet zo gek en jij roept meteen dat hij dan op je moet stemmen. Waarom?

Carnage valt mij daarnaast negatief op, het is al opgemerkt maar het enorme defensieve lijkt totaal onnodig. Iets wat als goedje denk ook aanzienlijk minder zou zijn. Daarnaast doe je het ook nog is af als "niet verdedigen" wat me nog meer de indruk geeft dat er iets achter schuilt.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Aintgotrhythm

Ik wil nog even droppen dat ik heb gehoord dat er geen C-wolven zijn voor het geval ik dood ga

Aintgotrhythm

Ik ben vannacht mislukt gewelpt. Dat is alles wat ik vanavond nog toevoeg aan de discussie, ik ga zo in chillmodus  8)

Castiel.

Ik ben ook mislukt gewelpt... We kunnen dus denk uit gaan van een welpenspel. Ik ga ervan uit dat de welp die mij heeft geprobeerd te doden in elk geval online is geweest na mijn bericht waarin ik zei niet veel te kunnen met mijn rol.

Ingrid1234

Excuses voor mijn afwezigheid, morgen lees ik alles weer bij en zal ik me weer met de inhoud bemoeien. Vandaag kwam ik er helaas om 21:00 achter dat ik de tijd vergeten was.

noicreC

Welpenspel lijkt mij inderdaad erg voor de hand liggen dan. Wat erg lastig is in een discussie-only spel - niemand weet namelijk iets. Er zijn dus waarschijnlijk ook geen onboardjes die elkaar kennen en elkaar in bescherming gaan nemen. Betekent dat we iets anders naar de posts van elkaar moeten gaan kijken.

Lange avond voor mij, erg moe. Wilde eerder op de avond nog even actief zijn, maar helaas kwam er iets tussen. Ik ga morgen even wat uitgebreider reageren.

BloodWolf14

Als we een welpenspel hebben verandert dit wel wat.

De vraag is dan een beetje of het bloedbroeders gaan zijn of niet.

Áls de genoemde welpacties kloppen verwacht ik denk ik 2 welpen die bloedbroeders zijn of 3 welpen die elkaar niet kennen. Dat zou gezien het niet-netwerken het meest interessant zijn in mijn ogen.

Misschien dat er bij de twee Welpen dan nog een losse Sjamaan rondloopt.

Ik ben trouwens wel in de war door Rythms uitingen. Ze heeft twee dingen genoemd die niet alleen door haar waar kunnen zijn. So, of ze liegt en is slecht of weet meer dan de rest.

Dit kan eigenlijk alleen bevestigd worden door iemand anders lijkt mij. Alleen gaat die niet naar voren komen dus ik laat het voor nu hierbij.

Voor m'n lynchstemmen neig ik nog steeds naar Ingrid, Shaddow en Murphy.

noicreC

Goed. We hebben minimaal twee welpen. Gezien er zo snel na de deadline twee mensen ermee naar voren komen, wil ik dat wel geloven. Ook toevallig twee mensen die iets over hun claim hebben laten vallen zelfs. De eerste nacht waren er geen mensen die gewelped waren. Dat betekent dat:
- Of de twee welpen hebben toevallig allebei niet gewelped(lijkt me niet heel waarschijnlijk)
- Of de mensen die n1 gewelped zijn hebben hun mond gehouden(wederom, niet heel waarschijnlijk)
- Of er is inderdaad sprake van bloedbroeders en ze hebben dit afgesproken om dus mensen te laten claimen
(- Of AGR en/of Castiel liegen over dat ze gewelped zijn)

Wat ik al zei: beide AGR en Castiel hebben iets over hun rol vrijgelaten. Dus optie 3 lijkt mij het meest voor de hand liggende. Dus wat ik voorheen zei komt te vervallen: we moeten nog niet meteen ervanuit gaan dat slecht geen contact met elkaar heeft.

Maar goed. Dat gezegd te hebben. Even kijkend naar de stemmen zie ik het volgende:
Stemmen
Ingrid: Bloodwolf
Bloodwolf: Castiel, Shaddow
AintGotRhythm: CarnageRazor
CarnageRazor: Murphy, AintGotRhythm, Adriaan, Castiel
Castiel: noicreC, Roodhapje
Adriaan: .Wndy
[close]

.. Waarvan de laatste twee stemmen op Carnage enkele minuten voor de deadline erop gezet is. Beide adriaan en Castiel hebben wel hun stemmen verantwoord, dus ik verwacht ook niet dat dat een 'save the baddie' actie was(Vooral niet gezien Castiel gewelped is).

Dat gezegd te hebben.

Citaat van: BloodWolf14 op 15 april 2025, 23:07:16Ik ben trouwens wel in de war door Rythms uitingen. Ze heeft twee dingen genoemd die niet alleen door haar waar kunnen zijn. So, of ze liegt en is slecht of weet meer dan de rest.

Je maakt hier wel een sturende opmerking. Waarom zijn dit de enige twee verklaringen?
Als ze liegt, wat ik verwacht, betekent het niet daadwerkelijk dat ze ook slecht is. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze zichzelf heeft ingedekt voor een eventuele welp actie. En blijkbaar was dat ook geen slechte ingeving.

De welp weet in ieder geval wat je nu niet bent AGR. Mocht je nog relevantie informatie hebben, overweeg het om het te delen voor je komende nacht wel goed word geraden.

Ik denk dat we voor nu moeten jagen op de welpen. Ik verwacht dat, als er twee welpen zijn, dat er nog een 3e offboard(of misschien onboard? Apostaat?(Hoe hilarisch zou dat zijn, dat je als apostaat alleen op het wolvenboard zou zitten :') ))hulpje in het spel zit, wat BloodWolf ook theorizeert. Maar voor nu ligt mijn focus op de welpen.

Ingrid1234

Allereerst nog even mijn excuses voor mijn afwezigheid aan het eind van dag 2 — ik had alles netjes bijgehouden, maar realiseerde me pas te laat dat ik nog moest stemmen. Dat was slordig.

Helaas hebben we een goedje gelyncht, hopelijk kunnen we de volgende lynch wat meer info boven water krijgen zodat dat geen tweede keer gebeurd. 

Nu het duidelijker lijkt te worden dat we met een welpenspel te maken hebben, probeer ik mijn blik opnieuw te richten. Ik ga mee in de verwachting dat er twee welpen actief zijn (zoals AGR en Castiel zeggen), en ik kan me best voorstellen dat ze afstemming hebben gehad.

Tegelijkertijd zou ik als welp in een niet-netwerkspel ook misschien wel zonder afstemming bedenken om eerst even af te wachten. Meteen in nacht 1 welpen zonder info voelt risicovol, zeker omdat ik denk dat een welpenspel voor de hand ligt. Ik kan me dus best voorstellen dat ze los van elkaar bedacht hadden om de eerste nacht even af te wachten.

Hier nog even een overzichtje van mijn gevoel over een aantal spelers;
  • Adriaan - Hij is wat passief, laat zich weinig zien in de discussies en neemt (nog) geen echte standpunten in.
  • Aintgotrhythm – Ik geloof haar claim over de welpactie. Ze speelt zoals ik haar ken: inhoudelijk en helder. Tot nu toe geef ik haar het voordeel van de twijfel.
  • BloodWolf14 – Hij blijft mij als verdachte zien. Dat mag natuurlijk, en ik waardeer dat hij z'n verdenking onderbouwt, al voelt het voor mij wat geforceerd. In een welpenspel kan dat ook juist verdacht zijn: vasthouden aan een target zonder nieuwe input voelt wat gestuurd.
  • Castiel – Ik vond zijn bijdragen wat laat en kortaf, maar nu hij als tweede meldt gewelpt te zijn, geloof ik ook hem. Zijn actie in de eindfase (stem veranderen naar Carnage) is goed onderbouwd, dus ik schrijf het niet af als 'redding'.
  • Murphy – Duidelijke stem, scherpe analyses. Soms wat fel, maar ik zie geen rare uitschieters. Ze komt voor mij meer over als een goedje dat het spel probeert te structureren.
  • noicreC – Onze BM, en nu duidelijk bezig met het zoeken naar welpen op basis van stemgedrag. Z'n analyse van de eindfase van dag 2 vind ik waardevol. Voor nu heb ik geen reden om aan zijn intenties te twijfelen. Echter heb ik niet eerder met hem gespeeld dus weet ik niet hoe hij zich normaal als goedje of slechtje zou gedragen.
  • RoodHapje – Ik blijf een beetje twijfelen. Hij lijkt soms wat om de kern heen te draaien en benoemt mij als verdacht, maar wil de deur ook op een kier houden. Dat maakt me wat argwanend. Niet mijn eerste lynchkandidaat, maar ik hou hem wel in de gaten.
  • .WnDy – Wisselend beeld. Haar verdachtmakingen komen soms wat losjes over, en ze lijkt ook wat zoekende in haar houding.
  • Shaddow – Ik hoop dat hij vandaag meer inhoudelijk bijdraagt. Zijn stem op BloodWolf voelde een beetje als meedoen, zonder dat daar veel onder zat. Zou een handige plek kunnen zijn voor een welp.

En nog even een korte reactie op Shaddow;

Citaat van: Shaddow op 15 april 2025, 19:59:35Ingrid1234 zet Roodhapje op goed, maar corrigeert dit later
In haar eerste lijstje staat Roodhapje op goed, en later word dit gecorrigeerd. Is dit omdat ze standaard iedereen op goed heeft staan, of omdat Roodhapje op een wolvenboard had beloofd goed te claimen?

Dat was een foutje omdat ik chatgpt gevraagd had de "BBCcode" te schrijven om een tabel in een post te zetten omdat ik zelf niet weet hoe dat werkt. maar toen heeft onze favoriete AI de inhoud aangepast, super fijn. Zoals je kan zien staat in zowel versie 1 als versie 2 dat RH geen claim had gedaan alleen stond in versie 1 bij de claim zelf goed ipv geen claim.

BloodWolf14

@Noicre je kan niet tweerolclaims beiden aanhangen als je als goedje geen contact met anderen hebt.

Dus of jij bent niet zeker goed of er zit een Conversiewolf in dit spel. Laatste optie is dat AGR toch niet alleen speelt en beiden wel waar kunnen zijn.

Dat is waar ik vorige post op doelde. Ik wilde dit alleen niet expliciet melden vanwege de welpen.

Wat mij wel opviel bij het teruglezen is Adriaan met zijn laatste post. Daarin noemt hij veel te duidelijke welke opties er bij Rythm zijn. Dit voelt met de kennis van welpen in het spel heel erg op een slechtje dat hint naar rollen voor een welp.

Ik ga voor nu mijn stem op hem zetten om die reden.

Aintgotrhythm

Hey Roodhapje, weet je wat mij opvalt?

Dat je mij vanaf het begin van dit spel al voorzichtig op slecht zet maar ondertussen mij wel het hand boven het hoofd houdt. Ik denk dat je mij net verdacht genoeg wil maken zodat je me op de lynch kan duwen wanneer je het nodig acht. Maar niet verdacht genoeg zodat je me erin kan laten op het moment dat dat jou goed uitkomt.

Correctie, ik denk dat niet, ik weet dat zeker. Mocht er een beul zijn, kan deze Roodhapje dan beulen? Hij is namelijk slecht. Dat is een feit trouwens, geen onderbuikgevoel.

Castiel.

De conclusies die getrokken worden wat betreft de verdeling volg ik totaal niet. Ik ga ervan uit dat we te maken hebben met een welpenspel, maar waarom bloedbroeders? Hoezo opperen mensen dat en vooral, wat geeft jullie het idee dat er bloedbroeders zijn?

Ik ga er momenteel van uit dat we te maken hebben met een klassiek hulpjesspel waarbij er waarschijnlijk 2 welpen zijn en nog 2 andere hulpjes. En dan hoor ik mensen roepen: 4?! Dat kan niet! Veel te veel slechtjes!

Maar dat zijn 4 spelers die geen idee hebben tegen 7 spelers die geen idee hebben. Slecht minder spelers geven zou de verdeling in t voordeel van goed plaatsen. Dus we zoeken in totaal 4 slechtjes waarvan 2 welpen wat mij betreft.

De charme van dit spel is dus ook dat er enorm goed gelet moet worden op kleine dingetjes in wat mensen zeggen. Dat is waar de spelleiding op uit was vanaf de start. We moeten echt elkaars posts gaan lezen en analyseren. Op mijn vorige forum was het maken van een lijstje eigenlijk direct een rode vlag. Zeker als er met dat lijstje weinig tot niks gezegd werd. Precies wat Ingrid nu doet.

noicreC

Citaat van: Aintgotrhythm op 16 april 2025, 22:06:16Correctie, ik denk dat niet, ik weet dat zeker. Mocht er een beul zijn, kan deze Roodhapje dan beulen? Hij is namelijk slecht. Dat is een feit trouwens, geen onderbuikgevoel.

Is er nog een tweede verdachte? Waarom wil je RH meteen vermoorden? Zouden we nu gewoon niet moeten stemmen op Roodhapje? Ik denk niet dat er ook leugenwolven zijn, dus stem manipulatie lijkt me stug. Ik heb verder geen reden om te verdenken dat je nu liegt. Als je liegt, en we hangen een goedje, ben jij heel snel de volgende. Zo vroeg in het spel(er is maar 1 goedje uit het spel), in een spel waar alle slechtjes elkaar niet kennen, is dat echt niet slim. Dus ik verwacht dat je hier gewoon de waarheid spreekt :)

En Castiel. Zie mijn post voor de redenering voor bloedbroeders. Hoeft inderdaad niet zoals Ingrid ook benoemd. 2 welpen, 2 hulpjes.. mogelijk. Laten we het in ons achterhoofd houden.

Maar belangrijker... Er word een hele duidelijke beschuldiging gemaakt Waarom..
1). Ga je daar helemaal niet op in met je post?
2). Stem jij nu op iemand compleet anders?

Kom alsjeblieft niet aanzetten met het excuus dat je het niet hebt gelezen/erovereen hebt gelezen.. Gezien de inhoud van je laatste post is dat namelijk heel ironisch.. Er is nul reden om niet op een van de twee te stemmen nu. Dit is informatie, en belangrijke ook. Als we niet een van hun eruit halen, blijft dit een groot vraagtaken. Dus ik wil je vriendelijk vragen om toch je stem te overwegen.

Aintgotrhythm

Ik heb geen tweede (bewezen) verdachte. Castiel is wel de eerste keer in de bres gesprongen voor Roodhapje en negeert nu mijn beschuldiging totaal. Ik durf er dan ook niet persé vanuit te gaan dat hij daadwerkelijk gewelpt is of dat dit überhaupt een welpenspel is. Misschien is het voor hem wel lekker als we dit denken. Er kunnen natuurlijk meerdere verklaringen zijn voor de mislukte lunches.

Het kan ook prima zo zijn dat het wel zo is. En dat Castiel gewoon een goedje is. Dit is puur mijn gevoel.

noicreC

Castiel kan altijd nog een non-welp hulpje zijn.

Ik zal eerlijk zijn, ik ben ook niet echt onder de indruk van zijn laatste post. De beschuldiging naar Ingrid voelt.. 'baseless' aan. Ze maakt lijstjes ja, maar is het een nietszeggende lijstje? Niet bepaald. Ik zie meteen wie Ingrid vertrouwd en wie niet. En zodra de eerste aantal slechtjes te boven komen te drijven, zijn zulk soort posts heel waardevol.

Castiel, het is juist jouw laatste post die ik.. minder inhoud vind hebben. Zwakke beredenering voor je stem, terwijl je daarvoor heel mooi loopt te preken dat we tussen de regels moeten lezen(helaas ook iets wat al meermalen gezegd is overigens).

Ik hoor eigenlijk heel graag van jou wie jij vertrouwt, en wie jij als potentieel slecht ziet :)