Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Hulpspelleiders

Gestart door Beertyah, 15 mei 2009, 17:54:57

Vorige topic - Volgende topic

Beertyah

Hulpspelleiders

Onlangs is op het spelleiderboard een nieuw idee ter discussie gekomen. Het concept van hulpspelleiders.
Hulpspelleiders zouden als eerste belanrijkste reden aangesteld worden om de spelleiders te helpen. Er wordt van spelleiders verwacht dat ze steeds stipt en vlot aanwezig kunnen zijn. Een hulpspelleider zou de spelleider kunnen helpen alles wat vlotter te laten verlopen.
Een tweede belangrijke reden is ook de spelers de kans te geven meer dan alleen een speler te zijn. Spel 50, een resultaat van oznds is bijna voorbij en dus leek dit nieuwe iniatief een leuke manier om nog meer spelers met het leiden van spellen in aanraking te brengen.

We zijn ondertussen akkoord dat we hulpspelleiders willen gebruiken onder enkele voorwaarden. Namelijk, de spelleider beslist zelf of hij een hulpspelleider wilt gebruiken. Er zal dus eerder sporadisch een hulpspelleider aangeduid worden dan met regelmaat. Ook beslist de spelleider zelf hoeveel hij de hulpspelleider doet doen of laat doen.

Enkele van de taken die een hulpspelleider zou kunnen krijgen:

- Moderatie van het spelboard (spam opruimen grotendeels dus)
- Meeschrijven aan het verhaal (het verhaal levendig houden)
- Meeschrijven aan de beginpost of nachten
- Het tellen van de stemmen (dan kan de spelleider meteen vergelijken en moet hij bij twijfel niet steeds natellen)
- Het posten van het resultaat van een beul- of priesteractie wanneer de spelleider niet online kan komen

Er zal in het spelleiderboard duidelijk bijgehouden worden wie al eens de kans gehad heeft hulpspelleider te zijn. Zo kunnen we ervoor zorgen dat iedereen eens de kans krijgt het te proberen. Als je dus hulpspelleider wilt zijn zorg dan dat je het doet voor een thema waarin je zelf geïnteresseerd bent en niet alleen omdat je graag hulpspelleider wilt zijn.

Deze post kunnen jullie gebruiken om reacties te geven op dit idee of zelfs jezelf voor te stellen als hulpspelleider voor één van de thema's in de themalijsten van de spelleiders in deze blog. Let wel ik zeg jezelf voor stellen. Zij die zeuren zullen het zich betreuren.

Linqy

Ik vind dit echt een superleuk idee!
Niet alleen scheelt dit een heleboel werk voor spelleiders (die echt heel veel moeten doen), maar geeft het mensen die niet supertactisch zijn (zoals ik;)) de kans om toch actief met een spel bezig te zijn, zonder je steeds met alle complotten bezig te moeten houden.

Daarbij is het op die manier ook makkelijker om het verhaal levend te houden, je kan als hulpspelleider gewoon meeschrijven zonder dat mensen in paniek raken (iets dat wel gebeurt als spelleiders opeens dingen buiten nachten en acties gaan posten)

en zeker als de spelleiders zelf mogen kiezen OF ze een hulpje willen en in dat geval WIE ze willen maakt het alleen maar aantrekkelijker!

Ralmuski

Ik heb al 1 deal staan.  (A)
Maar als we het druk hebben is dit gewoon voor allebei een leuke oplossing.  :)

RoNoS

Ik wil mezelf hier voor opgeven. Stond bij een niet nader te noemen andere spelleider ook al op de bucketlist :D

Maar inderdaad wel handig als het een thema is wat me zeer aanspreekt, dan kan ik me lekker inleven en heb je tenminste wat aan het hulpje ;)
Guess who's back, back again...

Inuzuki

js1493

Lijkt me best cool :D
Zo krijgt iedereen de kans eens te weten hoe het is om een spel te leiden. :P
En het is hulpspelleiders. ::)

Dixie

laura

dat lijkt me echt leuk! en heel handig voor de spelleiders volgens mij :)

Germelia

Ik vind het wel een goed idee :) Zo krijgen verschillende mensen de kans om te zien hoe het is om spelleider te zijn en hebben spelleiders als het even niet lukt iemand om op terug te vallen.

jakarw

ja, en misschien wordt je zelfs wel afgeschrikt en wil je het nooit meer doen :P
dan kan je daar ook meteen duidelijkheid over krijgen XD

Zabulus

Overigens wel ere wie ere toekomt. Het was oorspronkelijk het idee van Dixie.

Dus hulde aan Dixie  O0

Dixie

Yay :-[

Ik denk ik ga het niet zelf posten hahah :D

Zabulus

Daarom doe ik het voor je ;)

Dixie

Hahahaha aardig :D
Ik vind het in ieder geval een cool idee :D

Meister

Vind het ook wel een cool idee maar spellen waarvan het thema me aanspreekt doe ik liever zelf mee dus ik pas :P.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."