Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Speltopic - Goudmijn  (gelezen 1129 keer)

redeast

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-47
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4.085
    • Karakters
Speltopic - Goudmijn
« Gepost op: 1 juli 2022, 21:57:03 »

Brommend komt de oude drilboor tot leven. Er moet weer eens een nieuwe tunnel worden gegraven om een nieuwe gevonden goudader dieper te volgen. Natuurlijk zorgt de grote influx van nieuwe goudzoekers ook dat er behoefte is aan nieuwe plekken om goud te mijnen. Langs de rivieren is inmiddels al bijna geen plek meer. Daar moet je oppassen dat je niet verpletterd wordt door alle gretige goudzoekers. De tunnels zijn wat dat betreft een stuk rustiger, maar ook gevaarlijker. Hoewel de gravers altijd erg hun best doen om de tunnels zo zo goed mogelijk te stutten, is het altijd mogelijk dat een tunnel toch instort. Tony heeft al een aantal maten aan zulke rampen verloren. Hij zou liever wegblijven bij de tunnels, maar hij moet ook brood op de plank krijgen.

Na een uur heeft hij eindelijk een tunnel groot genoeg om rechtop in te staan en het goud te mijnen. Hijgend legt hij zijn boor op de grond en pakt de pikhouweel die hij op zijn rug gebonden had. Hij veegt het zweet van zijn voorhoofd en begint het gevonden goud te mijnen. Dit gaat een goede dag worden denkt Tony. De tunnel is nog niet zo diep gegraven dat het gevaar van instorten een groot risico is en niemand is in de buurt met wie hij zijn goud moet delen. Het kan niet beter!
Wanneer het begint te schemeren pakt Tony zijn zak met gedolven goud en zijn gereedschap en loopt terug richting het dorp. Het was een productieve dag. Fluitend klimt hij vanuit het mijnengebied de grote weg op. Nog een stukje door het bos en hij is weer thuis. Achter hem hoort hij meer laarzen richting het dorp lopen. Ha denkt hij Die zullen wel op elkaar gestapeld de laatste stukjes goud uit de rivier hebben proberen te vissen. Mooi niet dat zij net zo veel hebben kunnen mijnen als ik.

Achter hem hoort hij "Tony!". Omkijkend begint hij te glimlachen. Zijn goede vriend Bard komt aanrennen met een relatief lege jute zak op zijn rug. Zwaaiend komt hij aanrennen.
"Hoe was jouw dag? Bij de rivier was het weer armoe troef. Ik heb genoeg om mijn huur te betalen en om een maal te eten, maar meer dan dat kon ik niet vinden. Walgelijk al die nieuwe geldwolven. Ze worden ook steeds brutaler!" hijgt Bard.
Tony glimlacht medelijdend. "Ja dat had ik je ook al verteld. De rivier is niet meer de plek die het vroeger was. Waarom kom je niet eens mee met mij naar de tunnels?" vraagt Tony.
Bard kijkt hem angstig aan. "Nooit! Weet je hoe gevaarlijk die dingen zijn! Zeker met al die rovers in de buurt, nee daar waag ik mijn leven niet aan!". Tony haalt zijn schouders op. Dan moet hij het zelf weten. Hij zou zelf ook liever niet de tunnels in gaan, maar ja van de rivier kom je tegenwoordig niet meer rond.

Nadat ze bij de rand van het dorp zijn aangekomen zeggen de vrienden gedag en gaan ze elk hun weg naar hun eigen huis. Bijna thuis! denkt Tony wanneer hij zicht krijgt op zijn huis aan de rand van het dorp. Tevreden opent hij zijn deur en loopt naar binnen en glimlacht. Het was zeker een goede dag.

De volgende ochtend wordt hij vroeg wakker. Snel neemt hij een koud bad en trekt zijn oude mijnwerkerskleding aan. Net voor hij zijn laarzen kan aantrekken klinken de kerkklokken. Heel even lijkt het niet tot hem door te dringen, maar dan schrikt hij op. Deze manier van luiden kan maar een ding betekenen: De Burgemeester is overleden. De paniek slaat toe. Hoe gaat dorp nu verder en wie gaat het leiden?

De eerste deadline is 3 juli 21:30.
Gelogd

123berber

  • Favoriete medewolf 2021
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +29/-75
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.227
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2022, 12:49:24 »

Castiel
Gelogd

WCeend!! Zomerspelen 2014

redeast

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-47
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4.085
    • Karakters
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2022, 13:50:06 »

Heads up, ik had een fout gemaakt in de variant beschrijving. Zie variant topic voor de details en rectificatie.
Gelogd

Circle

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +6/-16
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 449
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2022, 15:07:33 »

Will
Gelogd

Waterwork

  • Forumteam: Forumbestuur
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +39/-84
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.786
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2022, 16:22:06 »

William
Gelogd

Williambz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +20/-40
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.980
  • "Hey! Blijf wakker dan..." gromde moeder weerwolf
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2022, 16:46:54 »

Castiel
Gelogd

Malanaphy

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-39
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.247
  • aka Moonalaphy in mijn wolvengedaante
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2022, 01:31:24 »

William
Gelogd
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Foxi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-23
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 621
  • Een voskonijn kan geen wolf zijn
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2022, 11:26:03 »

William
Gelogd

BloodWolf14

  • GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-109
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.210
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2022, 12:28:00 »

Berber
Gelogd

fannieklm

  • Forumteam: Forumbestuur
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +29/-76
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.877
  • Fannietiekeling
    • Fittastisch
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2022, 13:49:49 »

Castiel
Gelogd

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +15/-45
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.625
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2022, 18:23:34 »

William
Gelogd

redeast

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-47
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4.085
    • Karakters
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2022, 21:49:20 »

Drukte op het dorpsplein is niet ongebruikelijk op dit tijdstip van de dag, maar waar de dorpsbewoners normaal gesproken opgewekt met elkaar kletsen hangt nu een oorverdovende stilte. De gezichten staan somber. Op een podium voor de kerk staat de dochter van de Burgemeester. "Mijn zeer geliefde vader is vannacht aangevallen door een monster. Vannochtend is hij bezweken aan zijn wonden. Omdat ons dorp een Burgemeester nodig heeft zal vanaf nu William als nieuwe Burgemeester de leiding over het dorp overnemen." zo spreekt de dochter van de oude Burgemeester. Geschokken begint menigte door elkaar te schreeuwen.
Doorhebbend dat het uit de hand loopt, stapt William het podium op. Gebarend met zijn handen maant hij de dorpsbewoners tot kalmte. "Lieve dorpsgenoten" spreekt hij "Ik voel mij vereerd jullie te mogen leiden in deze zware tijden. Ik zal mijn best doen om de verantwoordelijke voor de dood van de Burgemeester te vinden en het recht te laten spreken. Ik vraag eenieder met informatie hierover, zich bij mij te melden. Ook roep ik iedereen op niet meer na het donker terug te keren naar het dorp in verband met de veiligheid, maar wil ik wel benadrukken dat er geen reden is om te paniekeren. Wanneer ik meer informatie heb zal ik dit zo snel mogelijk bekend maken. Ik wens jullie nog een fijne dag toe!".
Onder luid applaus stapt  William het podium weer af. Deze man heeft waardig gesproken, maar waarom is zo een nieuwkomer nieuwe Burgemeester gemaakt? vraagt Tony zich af. Hij wist altijd al dat hij het niet zo op vreemdelingen had, maar dit is toch wel een gerechtvaardigde vraag. Zal die William nog meer vreemdelingen naar het dorp halen zodat de plekjes om goud te vinden nog schaarser gaan worden?
Een zo een nieuwe dorpsbewoner is Fannie. Tony zag haar voor het laatst toen zij op zijn vaste stek bij de rivier ging zoeken naar goud. Dat was het moment dat Tony besloot om de tunnels in te gaan. Hoewel onterecht, heeft Tony ook nog een grotere hekel aan haar dan aan alle andere nieuwelingen.
"Tony!" Hoort hij vanachter zich komen als hij na een lange dag graven weer terug loopt naar het dorp. Wat wil ze nu weer? Ze wil toch niet mijn goud? denkt hij als hij Fannies stem herkent. "Hey, lang niet meer gesproken! Ik dacht dat jij ook altijd bij de rivier zat, maar opeens was je weg." lacht Fannie. Boos kijkt Tony haar aan en opent zijn mond om de grijns van haar gezicht te halen. Voor hij die kans krijgt springt er een schaduw uit de bosrand op Fannie. Tony krijgt nog net de kans om een schreeuw van verassing te uiten, voordat er een andere schaduw hem bespringt.

Jullie verkiezen William als Burgemeester. Gefeliciteerd!
In de nacht sterft Fannieklm. Zij was Burger
Het verhaaltje komt later.
De volgende deadline is 5 juli 21:30
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2022, 17:36:44 door redeast »
Gelogd

BloodWolf14

  • GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-109
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.210
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2022, 14:43:16 »

Circle
Gelogd

Castiel.

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +25/-40
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
  • Number 7.
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2022, 20:36:51 »

William
Gelogd
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Rampposi

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +15/-45
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.625
  • Meest ingewikkelde theorieverzinner 2021
Re: Speltopic - Goudmijn
« Reactie #14 Gepost op: 5 juli 2022, 17:01:52 »

Rampposi
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog